fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרמיאל: ערבים לא רוצים ערבים

מנהלי בתי ספר ערביים מסרבים להפעיל מתנדבי שירות לאומי מהמגזר
סוראייה סוואעד מתנדבת בשירות לאומי
המתנדבת ה-3000 של המגזר. סוראייה סוואעד, השר נפתלי בנט ושר שלום ג'רבי (צילום: יורם כהן)
סוראייה סוואעד מתנדבת בשירות לאומי
המתנדבת ה-3000 של המגזר. סוראייה סוואעד, השר נפתלי בנט ושר שלום ג'רבי (צילום: יורם כהן)

בתקופה האחרונה חלה עלייה מרשימה במספר מתנדבי השירות הלאומי מהמגזר הערבי שמבקשים להתנדב במוסדות החינוך. מתברר שבמוסדות החינוך לא כל כך אוהבים אותם. למרות העלייה הניכרת בהתנדבות לשירות לאומי בקרב המגזר הערבי, מתברר שמנהלי בתי הספר מהמגזר מסרבים להפעיל את המתנדבים בתוך מוסדות הלימוד. בשבוע שעבר שלח מנכ"ל מינהלת השירות האזרחי לאומי, שר שלום ג'רבי, מכתב חריף לשר החינוך שי פירון בבקשה לפעול מיידית ובצורה תקיפה נגד אותם מנהלים.

לאחרונה נודע כי מספר מנהלי מוסדות חינוך מהמגזר הערבי מסרבים בכל תוקף לקלוט ולהפעיל את מתנדבי השירות הלאומי. ברשימה נכללים כל מנהלי בתי הספר בנצרת הכפופים למשרד החינוך, מנהלי בתי הספר היסודי בסכנין, כמאל זבידאת ואברהים גאנם, ומנהל יסודי ו' אנואר גאנם ומנהל יסודי ה' לביב סרחאן במרר.

בתקופה האחרונה חלה עלייה מרשימה במספר מתנדבי השירות הלאומי מהמגזר הערבי שמבקשים להתנדב במוסדות החינוך הערביים. זאת על אף קשיים רבים וקמפיין אגרסיבי של מתנגדי השירות במגזר, ובראשם חלק מחברי הכנסת הערבים, שאף כינו את המתנדבים "מצורעים" והודיעו כי מי שיתנדב "יתקשה במציאת שידוך".

מינהלת השירות האזרחי-לאומי משקיעה מאמצים רבים בהרחבת השירות בקרב כל מי שפטור משירות צבאי או לא נקרא כלל לשירות, ובתוך כך האוכלוסייה הערבית. לאחרונה הגיע המינהלת להישג מרשים, כאשר לראשונה בתולדותיה מספר המתנדבים מהמגזר עבר את ה-3000 מתוך כ-16 אלף.

במכתבו ציין מנכ"ל מינהלת השירות האזרחי, כי כמו במגזר היהודי כך גם בערבי, חלק גדול מהמתנדבים פועלים במערכת החינוך. ג'רבי מסביר: "לצערי אנו נתקלים בקשיים בבתי הספר היסודיים במגזר הערבי, בשל התנגדות עזה של ההנהגה הפוליטית והמקומית וחששם של מנהלי בתי הספר לאפשר פעילות מתנדבים. תופעה זו מתרחשת ביתר שאת גם בבתי הספר התיכוניים במגזר, ומנהלי בתי ספר רבים אינם מוכנים להפעיל מתנדבי שירות אזרחי-לאומי".

במכתבו קרא ג'רבי לשר החינוך לנקוט צעדים מיידיים כנגד אותם מנהלים המתנגדים לפעילות של המתנדבים. "אני קורא לך לפעול בחומרה ובצורה תקיפה מול מנהלי מוסדות חינוך שלא יאפשרו כניסה ופעילות של מתנדבים בתחומם", כתב ג'רבי, "יש לזכור כי פעילות מתנדבי השירות האזרחי~לאומי במגזר תורמת בראש ובראשונה לטובת הקהילה המקומית ולרווחתה, ולמען הפיכת המתנדבים לאזרחים תורמים ומעורבים".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "במחוז הצפון ערך ההתנדבות, התרומה והנתינה לקהילה ומפעל השירות הלאומי~אזרחי הם עוגנים חינוכיים וחברתיים, מרכזיים ומשמעותיים. עקומת התלמידים הפעילים בבתי ספר דוברי ערבית בצפון בתוכנית השירות האזרחי נמצאת בעלייה עקבית ומתמדת. הנושא ייבדק לקראת ההיערכות לחידוש הלימודים בשנת הלימודים הקרובה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות