fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרמיאל מובילה במקום הראשון בצפון באחוז המשרתים במילואים

במקום השני בקרב ערי הצפון נמצאת נהריה עם 30 אחוז
חיילי צה"ל
חיילי צה"ל (צילום: דו"צ)
חיילי צה"ל
חיילי צה"ל (צילום: דו"צ)

צה"ל חשף בפעם הראשונה את אחוז משרתי המילואים ב-63 ערים. כרמיאל מדורגת במקום ה-12 ומובילה במקום הראשון בכל אזור הצפון. כך עולה מנתוני אגף כוח האדם בצה"ל שהתפרסמו ביום חמישי. הצבא מצביע על הלימה בין נתוני משרתי המילואים לנתוני המתגייסים. עוד עולה מהדירוג כי תושבי רוב הערים בצמרת הדירוג נכללים בהגדרה "מעמד סוציו-אקונומי טוב".

במקום השני בקרב ערי הצפון נמצאת נהריה עם 30 אחוז, עפולה עם 29.2 אחוז, מעלות תרשיחא עם 24.2 אחוז, ובסוף הרשימה נמצאות מגדל העמק ונצרת עילית.

אריה שחר, רכז שירותי ההכנה לצה"ל מציין שנתון זה לא מפתיע. הוא בא בעקבות עבודה רציפה לאורך השנים בהפעלת תכנית עירוניות :"נכונות לשרות ומוכנות לצה"ל" במסגרתה מקיימים אירועים ופעילויות בנושא, מתוך רצון לטפח דור אזרחים אכפתיים אשר ייקחו חלק פעיל במעורבות בקהילה.

אריה שחר
אריה שחר (צילום: עצמי)

מסביר שחר: " במסגרת התוכנית, אנו מלווים את בני הנוער מכיתה י' ועד גיוסם לצה"ל. הדגש הוא על העלאת המוטיבציה בקרב בני הנוער לשירות משמעותי בצה"ל, תוך הדגשת החשיבות של המערך הלוחם. התוכנית היא רב מערכתית ושותפים לה אגף הנוער העירוני בעירייה, מערכת החינוך וצה"ל שמפעיל תוכניות בתוך בתי ספר כגון "מודל צו ראשון", עזרה לבני נוער הנתקלים בבעיות לפני גיוס ועוד. במסגרת התוכנית, מערכת החינוך מקצה שעות לימוד לטובת תוכניות ערכיות בנושא גיוס משמעותי לצה"ל. התוכנית גם נותנת מענה לבני נוער שלא היו מרוצים מהשיבוץ ליחידה מסוימת בצבא, ולאחר עזרה ותמיכה שלנו, בני הנוער שובצו ליחידות שביקשו. בכך עולה בקרב בני הנוער המוטיבציה לשרת, ועם תום השרות להמשיך ולתרום גם במילואים. בנוסף העיר כרמיאל תומכת ומחזקת את בני הנוער גם בהיותם חיילים. בדרך זו מושגות שתי מטרות. האחת, תמיכה וחיזוק החיילים. שנייה, העברת מסר של הוקרה למשרתים לקהילה המיועדת לגיוס.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות