fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורעף: עלייה וקוץ בה

אליצור כרמיאל חגגה בסיום העונה שעברה עלייה כפולה לליגת העל: גם של הקבוצה הבוגרת וגם של קבוצת הנוער. אלא שהתקציב נותר אותו דבר. היו"ר יצחק קפלן: "מבחינת העירייה, חבל שבכלל עלינו"
מטרות צנועות. שחקני אליצור כרמיאל מתכוננים לליגת העל (צילום: עצמי)
מטרות צנועות. שחקני אליצור כרמיאל מתכוננים לליגת העל (צילום: עצמי)

העולה הטרייה לליגת העל, אליצור כרמיאל, פתחה השבוע בהכנותיה לעונה הקרובה, כשברקע שוב מהדהדת המצוקה התקציבית. המאמן אלכס קפלן, שהעלה את הקבוצה לליגת העל וימשיך עימה גם בעונה הקרובה, הותיר כמעט את כל שחקני הסגל מהעונה שעברה, מלבד מקס קולסניקוב ששוחרר ועידו סלע שהושאל מהפועל מטה אשר וחזר הקיץ לקבוצתו.

במקומם צורפו 2 שחקנים צעירים מנבחרת האקדמיה של וינגייט: ארטיום מלמוד ודולב ליברינג, ו-2 שחקנים צעירים שעלו מקבוצת הנוער וצפויים להשתלב בקבוצה הבוגרת: דימיטרי סרובבה ופבל חווסטונוב.

היו"ר הוותיק יצחק קפלן: "בעונה שעברה היתה לנו עונה מופלאה עם חיבור מדהים בין השחקנים. המטרה המרכזית שלנו היתה לשמור על אותה תשתית של שחקנים, שיצעידו את הקבוצה גם בעונה הקרובה. ברור לנו שליגת העל זה סיפור אחר לגמרי מבחינת הרמה המקצועית, אבל יש לנו קבוצה צעירה ומוכשרת שאנחנו מאמינים בה. לא נרים ידיים וניתן פייט לכל יריבה".

מטרות צנועות. שחקני אליצור כרמיאל מתכוננים לליגת העל (צילום: עצמי)
מטרות צנועות. שחקני אליצור כרמיאל מתכוננים לליגת העל (צילום: עצמי)

באליצור כרמיאל התאכזבו לגלות כי תקציב הקבוצה לא יגדל בעונה הקרובה, למרות העלייה לליגת העל. "חבל שבעיריית כרמיאל מתעלמים מהישגינו ומסרבים לאורך שנים לתמוך בקבוצה בצורה ראויה", אומר קפלן בכאב גלוי, "אנחנו שורדים מדי שנה בתקציב מינימום ובכל זאת מצליחים להגיע לרמות הגבוהות בזכות האהבה שלנו לספורט. הכדורעף לא מעניין את ראשי העיר וחבל. כשעלינו ליגה, אפילו ברכה הם לא שלחו ופשוט התעלמו מההישג. הם הופתעו מהעלייה ונראה כי מבחינתם היה אולי עדיף שלא נעלה".

סגל הקבוצה ימנה בעונה הקרובה 12 שחקנים, מהם 10 שחקנים מקומיים. 7 מבין השחקנים הם שחקני נוער, שגדלו וצמחו במועדון: איתן סמנובקר, נועם קובה, אוהד טל, מקסים גונצ'רוב, סאמי חוראני ושני המצטרפים החדשים סרובבה וחווסטונוב. אלה, לצד שחקנים ותיקים כמו יורי קריצ'בסקי (39) ופאדי דניאל, ושני השחקנים שהגיעו מהאקדמיה של וינגייט, מלמוד וליברינג, אמורים לסייע לכרמיאל לשרוד בליגת העל.

"בתקציב הנוכחי, ללא אפשרות להחתים אפילו שחקן חיזוק זר אחד, אין לנו שאיפות מלבד מטרה אחת והיא הישרדות", מבהיר היו"ר קפלן, שמנסה לאתר ספונסר שיעזור לקבוצה.

לדבריו, הקבוצה לא זכתה לשום מענק עלייה מעיריית כרמיאל, בעוד אגודת אליצור הבטיחה לתת בונוס בגובה 5 אלף שקלים ואיגוד הכדורעף הבטיח להעביר 10 כדורים. קפלן: "עד עכשיו אלו רק הבטחות וטרם קיבלנו שקל. דיברתי עם השחקנים והצגתי בפניהם את המצב. לשמחתי, הם גילו הבנה והסכימו לשחק בשכר נמוך מאוד. צריך להצדיע להם".

גם קבוצת הבת, אליצור כרמיאל מהליגה הארצית, פתחה השבוע את אימוניה לעונה הקרובה. המאמן סשה נימירובסקי, ימשיך בתפקידו כמאמן הקבוצה.

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות