fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יום האדמה בכרמיאל

הפעם, תושבי כרמיאל הגיעו למפגן כוח ביניהם גם ראש העירייה עדי אלדר, מול העצרת של פעילי הקשת הפוליטית ימים אחדים לפני ציון יום האדמה
הפגנת השמאל בכרמיאל
הפגנת השמאל בכרמיאל (צילום: אלכס הובר)

היום (ראשון) ייצנו ערביי ישראל את יום האדמה. בכרמיאל, פעילי שמאל יהודים וערבים קיימו הפגנה כבר ביום שישי האחרון. לאחרונה כרמיאל סוערת והכה לצומת מרכזי בשאלת דו קיום ויחסים בין ערבי ליהודים. מתקיימות מחאות שקטות והפגנות.

ביום שישי בשעת הצהריים התקבצו ראשי המגזר הערבי יחד עם קומץ פעילי שמאל מרשימת הקשת הפוליטית, לציין את התאריך כאות מחאה לכך שטרם הושג הסכם חדש עם תושבי ראמיה.

הפגנת השמאל בכרמיאל
הפגנת השמאל בכרמיאל (צילום: אלכס הובר)

הפעילים הכרמיאלים מרשימת קשת הם אלו אשר גם פנו למשטרה בבקשה לקיים את העצרת במיקומה, ככר לב העיר בשדרה. כשעתיים לפני המועד המוסכם, על פי הרישיון התפרסו כוחות גדולים של משטרת כרמיאל בפיקודו של נצ"מ שאול צמח מפקד התחנה וסגנו סנ"צ אמג'ד שייח, אליהם צורפו עשרות שוטרי יס"מ מהמחוז הצפוני. העצרת עברה בשלום וידיהם של השוטרים נותרו ללא עבודה. למעט התפרצות מינורית שנוצרה עם הגעתה של ח"כ חנין זועבי.

בעברה השני של הכיכר ברחבת קניון לב כרמיאל התקבצו תושבי העיר רובם צעירים בשנות השלושים, עימם גם ראש העיר עדי אלדר שדקות ספורות לפני כן רק הגיע משדה התעופה לאחר ששב מנסיעה לחו"ל. מ"מ ר' העיר רינה גרינברג, סגן ר' העיר רותם ינאי, חבר מועצת העיר קורן נוימרק. יו"ר האופוזיציה משה קונינסקי הגיע אף הוא עם חברי סיעתו, והייתה אחדות יוצאת דופן בכל הדברים שנשאו כולם . ניתן להגיד בוודאות כי קיומה של העצרת דווקא הביאה לאחדות בין תושבי העיר, אשר גם ציינו כי יש למצוא פתרון לתושבי ראמיה שגם הם תושבי העיר.

הכפר ראמיה עלה לסדר היום הציבורי בראשית שנות ה-90, כשעיריית כרמיאל ומינהל מקרקעי ישראל ביקשו להתחיל בבנייתה של שכונה חדשה על אדמות הכפר , אדמות שהופקעו במסגרת ההפקעה הגדולה בשנת 1976 . בשנת 1995, לאחר מאבק ציבורי, נחתם הסכם פשרה שהבטיח לתושבים שכונה משלהם ובה 30 מגרשים דו-משפחתיים, בתוך השכונה החדשה העומדת לקום. זאת בנוסף לפיצוי באדמות חקלאיות מחוץ לתחומי העיר, ולפיצוי כספי בגין הריסת בתיהם של התושבים.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות