fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

טניס שולחן: פרשה לפני 28 שנים, ובגיל 55 חזרה לפעילות בליגת העל

המאמנת-שחקנית איריס שטיין (55), שפרשה מפעילות סדירה כשחקנית בשנת 1988 (לפני 28 שנים), חזרה לאחרונה לשמש כשחקנית מן המניין בקבוצת הנשים של הישגי כרמיאל בליגת העל. הסיבה: שחקנית האגודה נלי שוייפר, יצאה למחנה אימונים ארוך בחו"ל ותיעדר מהארץ בחודשיים הקרובים.

אומנם במשחק הבכורה שלה, קבוצת הנשים של הישגי כרמיאל הפסידה, אך הניצחון היחיד שהושג במפגש נגד הפועל נצרת עילית, הושג על ידי שטיין.

"האמת, הפתעתי אפילו את עצמי", סיכמה שטיין את החוויה המחודשת, "עד לפני חודשיים לא יכולתי אפילו לעלות 2 מדרגות מבלי להתנשף, והנה פתאום, בלי הכנה ובלי אימונים, סיימתי משחק בליגת העל".

לשטיין, באמת לא היה זמן הכנה, שכן ההודעה של שוייפר הפתיעה את כולן באגודה.

חזרה מופלאה. שטיין (מימין) עם המנכ"ל וידר (צילום: אלכס הובר)
חזרה מופלאה. שטיין (מימין) עם המנכ"ל וידר (צילום: אלכס הובר)

איריס, יש לך הסבר ליכולת המופלאה שלך?

"לא, אין לי הסבר הגיוני למה שקרה. אני לא ממש פעילה ספורטיבית מלבד צעדות מדי פעם. אחרי המשחק, חזרתי הביתה מפורקת מעייפות ושרירים תפוסים, אבל אלו כאבים כייפים. הסיפוק הוא אדיר, אבל נראה לי שניצחתי בזכות הניסיון והמוטיבציה הגבוהה שאליה הגעתי למשחק".

כשאיריס שטיין מדברת על ניסיון, נדגיש שמדובר באחת מטניסאיות השולחן הגדולות שצמחו אי פעם בישראל. הרזומה שלה כולל: 10 זכיות באליפות ישראל ליחידות, 9 זכיות באליפות ישראל בזוגות נשים, 10 זכיות באליפות ישראל בזוגות מעורבים, ו-4 מדליות זהב ממשחקי המכבייה.

איך התגובות על חזרתך לפעילות בגיל 55?

"מאוד מפרגנות. זו הפתעה נעימה עבור כולם".

גם בהישגי כרמיאל מרוצים מאוד מחזרתה של שטיין לפעילות, ומספרים שהטניסאיות הצעירות רואות בה מודל לחיקוי. "כששאר השחקניות רואות אותי משחקת, בגילי, זה מגביר אצלן את המוטיבציה כי זה מוכיח להן שהכל אפשרי", מסכמת שטיין, "הן לומדות שאסור להישבר וצריך להילחם עד הנקודה האחרונה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות