fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חנין זועבי vs רותם ינאי: הערבים רוצים תנאים, היהודים הפגינו מנגד

חברי כנסת מהמפלגות הערביות ביניהם: חנין זועבי ומסעוד גנאיים הצטרפו לראש עיריית סכנין, מאזן גנאיים ודרשו להכיר בזכויותיהם של תושבי ראמיה כאזרחים שווים. סגן ראש עיריית כרמיאל רותם ינאי: "רוצים פתרון ללא אינטרסים"
נציגי המגזר הערבי למען תושבי שכונת ראמייה
טענות קשות לממסד. נציגי המגזר הערבי למען תושבי שכונת ראמייה (צילום: עליזה רוזן)

היום  (שישי) בשעות הצהריים המאוחרות התקיימה הפגנה של פעילים יהודים וערבים התומכים בתושבי ראמיה, בשדרה בואך קניון לב העיר. כ-120 מפגינים שכללו בעיקר מנהיגים מהמגזר הערבי, ביניהם ראש עיריית סכנין מאזן גנאיים, ח"כ מסעוד גנאיים מסיעת רע"מ-תעל-מד"ע , אף הוא תושב סכנין, כמה חברי רשימת קשת שהתמודדה על מקום למועצת העיר בבחירות האחרונות. לקראת סוף ההפגנה הגיעה גם חברת הכנסת חנין זועבי. לדברי המפגינים בשנת 1995 נחתם הסכם עם תושבי השכונה שלא מומש.

בתשובה להפגנה, נערכה ברחבת קניון לב העיר, ממול, הפגנת נגד של תושבי כרמיאל בהנהגת שני חברי מועצת העיר: סגן ראש עיריית כרמיאל רותם ינאי ועו"ד קורן נוימרק. ההפגנה הייתה שקטה, התושבים הניפו דגלי ישראל והסתפקו בהפגנת נוכחות.

משמרות המחאה נערכו באישור משטרת ישראל ובשטח נראו כוחות מתוגברים של שוטרים ובראשם מפקד התחנה נצ"מ שאול צמח, סגן מפקד התחנה סנ"צ אמג'ד שייח, דובר המחוז, שוטרי התחנה, וגם שוטרי אורגן. האירוע עבר בשקט , למעט התלהטות מינורית שנגרמה עם הגעתה של ח"כ זועבי , אך גם זו הסתיימה בתוך מספר דקות כאשר המפגינים הוזהרו לבל יחרגו מהרישיון שניתן.

בראיון מסביר ראש מועצת סכנין מאזן גנאיים  כי היא מטרת ההפגנה להביא למודעות הציבור ולזרז את המו"מ למציאת פתרון, באשר למצבם של תושבי ראמיה החיים ללא חשמל ומים זורמים כאשר מולם חיים תושבי כרמיאל ברווחה עם זכויות.

נציגי המגזר הערבי למען תושבי שכונת ראמייה
טענות קשות לממסד. נציגי המגזר הערבי למען תושבי שכונת ראמייה (צילום: עליזה רוזן)

פתרון כן, פופוליזם לא
עו"ד קורן נוימרק ורותם ינאי שהעמידו משמרת מחאה עם דגלי ישראל הסכימו על הצורך במציאת פתרון הולם לבעיית הבדואים בראמיה, כזו שתהה לטובתם בעיקר לא כמנוף לרווחים פוליטיים של גורמים אינטרסנטיים. יש פסק דין הם אמורים לקבל פיצויים, ומשום מה הופכים את זה לסכסוך לאומני.

במקביל נערכה גם שיירה בבוקר של  ארגוני השלום שעברה בכרמיאל ובעכו. נפתלי רז, מרכז מטה "הרוב החליט שלום", אמר: "יש לנו הרבה כבוד לשר החוץ ג'ון קרי ולמנהיגי אירופה, אבל השגת השלום היא בראש ובראשונה עניין ישראלי, אינטרס קיומי של כל מי שחי כאן בארץ הזאת. זה האינטרס העליון שלנו לחיות בשלום ולא בשפיכות דמים. זוהי טעות אסטרטגית לשבת בחיבוק ידיים ולחכות למתווה של שלום שיונחת עלינו מבחוץ.

עו"ד קורן נוימרק ורותם ינאי
כל הפגנה הם גם שם. עו"ד קורן נוימרק ורותם ינאי (צילום: עליזה רוזן)

"ממשלת ישראל היתה צריכה לצעוד בכל הכוח אל השלום, ביוזמתה. לכן, אנו יוצאים לעורר את הציבור הרחב, בסיסמא 'הרוב החליט שלום'. במשאלי דעת הקהל ניכרת מגמה ברורה ועקבית של רוב ברור המוכן ללכת לשלום עם הפלסטינים ועם העולם הערבי, רוב אשר מבין ומקבל את המחיר הטריטוריאלי הנדרש להשגת השלום. עד עתה, קולו של הרוב הזה הוחרש בפרובוקציות הקולניות של מתנגדי השלום בממשלה ובשטח. שיירות השלום שאנו מארגנים השבוע, ומבצע הצמתים שארגנו לפני כחודש, הם חלק משרשרת פעולות שאנו מארגנים כדי להוציא את הרוב הדומם מן הסקרים ולהמחיש אותו ברוב בולט ברחובות, רוב שאיש לא יוכל להתעלם ממנו".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות