fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

זוכרים את דרכו של נדב באלוה ז"ל בכושר אקסטרים

ביחידת כושר אקסטרים, המאמנת בני נוער לקראת גיוס, מקיימים מדי שנה מסע של 10 ק"מ לזכר החייל הכרמיאלי שנפל בקרב מרון א-ראס במלחמת לבנון השנייה
הנערים אותגרו במשימות שונות. המסע לזכר נדב באלוה (צילום: משפחת באלוה)
הנערים אותגרו במשימות שונות. המסע לזכר נדב באלוה (צילום: משפחת באלוה)

זו השנה השמינית, שבה כושר אקסטרים – יחידה המאמנת בני נוער בגילאי 16-18 לקראת גיוס – מכבדת וזוכרת את דרכו של נדב באלוה ז"ל מכרמיאל, במסע ייחודי.

באלוה בוודאי היה גאה לראות כיצד נערים ממשיכים את דרכו ביחידה שהכשירה אותו להתקבל לסיירת. באלוה היה לוחם בסיירת אגוז ושימש קלע חוד בצוות שלו. תמיד התגאה שההכנה לפני הצבא הכשירה אותו ל-16 חדשים קשים ולהיותו לוחם.

הוא נפל בקרב במרון א-ראס במלחמת לבנון השנייה. לאחר נפילתו, ערן הלינג ורועי פלג, שהיו מדריכיו, פנו למשפחה וביקשו לקרוא למסע הראשון, מסע 10 ק"מ, על שמו, מאז ובמשך שמונה שנים זה הפך למסורת.

אליפז באלוה, אביו של נדב: "משונה היה לראות ביום חמישי האחרון נערים ונערות מתרוצצים מיוזעים עם אלונקות על כתפיהם, כאשר רוב תושבי כרמיאל והמדינה נצמדו למקלטי הטלוויזיה לשמוע על מעלליהם של מפורסמים עם נערות צעירות".

כמדי שנה, במהלך שמונה השנים האחרונות, התכנסו חניכי כושר אקסטרים מכרמיאל, נהריה ומשגב, ביחד עם חניכי אריות ההר מקדומים, המודרכים על ידי אלייה זייטמן, חבר צוות של באלוה בסיירת, בפארק אופירה להכנות למסע.

אל 40 החניכים הצטרפו עוד כ-30 אנשים שכללו חברים מהיחידה ומכרמיאל, חברים של יותם אחיו של נדב, שגם הוא שירת בסיירת אגוז ותושבי כרמיאל ששמעו על המסע והחליטו להצטרף.

המסע החל בפארק אופירה בריצה ברחובות כרמיאל עד האמפי ומשם בירידה לתוך נחל חילזון. במהלך המסע בתוך הנחל, בחשיכה מוחלטת מלבד אור הירח, אותגרו הנערים שסחבו על גבם תרמיל עם משקל וכן ציוד נלווה כאלונקות, מים, דגלים ועוד, במשימות שונות. לאחר כשעה וחצי של הליכה בנחל הגיעו הנערים והנערות לצומת שורשים. תוך התארגנות מהירה, נפתחו אלונקות, שקי החול מולאו באבנים שהונחו על גבי האלונקות. ומכאן את ארבעת הקילומטרים האחרונים בעלייה התלולה עד כרמיאל הלכו החניכים עם אלונקות על כתפיהם.

עם הגעתם לרמת רבין עצרו, פתחו את דגלי ישראל והיחידה, ובשירה "אחד למען כולם, כולם למען אחד" הגיעו עד יד לבנים שם קיבלו אותם ההורים במחיאות כפיים וחיבוקים.

ביד לבנים נערך טקס לזיכרו של באלוה. בטקס הוקרנו קטעים מתוך הסרט "הנשמה", בו מספרים חברים על נדב ועל הקרב במרון א-ראס.

יותם, האח, הקרין מצגת קרב ובה סיפר על התנהלות הקרב. רועי, האח הצעיר, הקריא דברי תודה מהמשפחה לערן ורועי שהפכו מסע זה למסורת ביחידה. הטקס הסתיים בחלוקת חולצות מסע לכל החניכים, מדריכים ומלווים.

הנערים אותגרו במשימות שונות. המסע לזכר נדב באלוה (צילום: משפחת באלוה)
הנערים אותגרו במשימות שונות. המסע לזכר נדב באלוה (צילום: משפחת באלוה)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות