fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הרחוב הוא לא מקום למגורים לאשה ושני ילדים קטנים

אם לא יימצא פתרון, ר', בת 34, תגור בקרוב במקלט של בניין ישן עם שני ילדיה. איך קורה שבחורה נורמטיבית, בעלת תעודת בגרות, ששירתה בצבא שירות מלא, מוצאת את עצמה באמצע החיים ברחוב? לפי הרשויות, היא אינה זכאית לסיוע. עצוב
צילום ארכיון- אדריאן הרבשטיין (למצולמים אין קשר לכתבה)

ר' בת 34, רווקה אם לשניים, הגדול בן 8 והצעיר בן 6, עומדת להיזרק לרחוב מדירה אותה שכרה מאדם פרטי. מאחר שאין לה צ'קים להפקיד ומי שהפקיד עבורה לשנה זאת לא מוכן שוב לעשות כן, אין באפשרותה לשכור דירה בשוק החופשי. ר' ושני ילדיה מתקיימים ממזונות שמעביר האב בסך 2500 שקלים לחודש וממה שהיא מרוויחה מעבודות מזדמנות.
היא פנתה בבקשה לדיור ציבורי ונאמר לה כי אינה זכאית בשל העובדה שהיא אם לשניים בלבד. כעת אין באפשרותה לשכור דירה ועליה לפנות את הדירה בה היא מתגוררת. בעבר, כשהילדים היו קטנים יותר היא התקשתה למצוא עבודה בשל הצורך לטפל בהם, שכן אין לה עזרה לא מבן הזוג ולא מאף אחד אחר.

אמה מתגוררת בעיר עם בעל שאינו אביה והם אינם מוכנים לסייע לה במאומה, לא בהשגחה בעת הצורך על הילדים ולא בקניית מצרכים. לדברי ר', היא מכלכלת את עצמה כשעיקר הכספים מופנים לרווחת הילדים, מזון, בית ספר וביגוד. עכשיו התחלתי לעבוד, אבל בעל הבית לא רוצה לחדש את החוזה.

"יש לי שבועיים לאסוף את הדברים שלי ולצאת. כעת מה שניתן לעשות זה רק שאני אקבל מהחברה שלי את המפתח למקלט ולכאן אני אעביר את הדברים המעטים שיש לי. הגשתי בקשה לדיור ציבורי באמצעות חברה משכנת, נאמר לי כי אני לא זכאית מאחר שיש לי רק שני ילדים. יש כאלה שכן קיבלו למרות שיש להם רק שני ילדים, אבל זה בגלל שהן נרקומניות או דברים כאלה. מה בסך הכל אני מבקשת?

"דיור, כאן באזור הזה שאף אחד לא רוצה לגור בו. בשבילי זה מצוין, העיקר שיהיה בית לילדים שלי, מקום בטוח. ביקשתי הבטחת הכנסה מביטוח לאומי ונאמר לי שלא ניתן כי אני מקבלת 2500 מזונות".

דובר משרד השיכון, אריאל רוזנברג: "מבדיקה שערכתי לפי הפרטים שנמסרו עולה כי ר' לא פנתה בבקשה לקבלת סיוע בדיור ממשרדנו. ככלל, מלאי הדירות בשיכון הציבורי, העומד לרשות משרדנו, מצומצם מאוד. כיום קיים תור ממתינים רב של זכאים שאושרו. לאור זאת נאלץ המשרד לקבוע נהלים וסדרי עדיפויות במתן פתרון דיור זה. נוכח המחסור בדירות מיועדות דירות אלה בראש ובראשונה למשפחות שלהן שלוש ילדים ויותר, 'חסרות דירה' כהגדרתנו"

מעיריית כרמיאל נמסר: "על פי החוקים של משרד השיכון ובהסתמך על מה שרשום בפנייה שהעברת, ככל הידוע, הסטטוס שלה (חד הורית + שניים) הוא כזה שהיא אינה זכאית לדיור ציבורי אלא להשתתפות בשכר דירה, בכפוף להכנסות שלה. זה עצוב מאוד שזה כך, אבל אלה הם הקריטריונים של משרד השיכון, ולנו כעירייה אין כל יכולת להשפיע עליהם. לצערנו, יש מקרים רבים הדומים לזה ואנו מסייעים ככל שניתן באמצעים העומדים לרשותנו".

הכתבה המלאה בעיתון צפון -1 כרמיאל 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות