fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפועל כרמיאל במירוץ נגד הזמן

האם ענף הכדורגל בכרמיאל על סף קריסה? הקבוצה הייצוגית היחידה בעיר, הפועל כרמיאל, נמצאת בימים אלה באי ודאות מוחלטת. היו"ר ציון טויטו, דורש מעיריית כרמיאל לסייע לו בהגדלת תקציב הקבוצה, ומזהיר כי אם זה לא יקרה, הוא יודיע על הפסקת פעילותה של האגודה. במקרה כזה, תופסק גם פעילותן של כל קבוצות מחלקות הנוער, בהן נמצאים מאות שחקנים צעירים.

להפועל כרמיאל אין הרבה זמן. יום שני הקרוב, 8 באוגוסט, הוא המועד האחרון לרישום קבוצות ליגה א' בהתאחדות לכדורגל. אם עד אז לא ימצא פתרון והקבוצה לא תירשם, האגודה עצמה תיענש, פעילותה תופסק לאלתר והיא תוכל לחדש את פעילותה בעתיד רק בליגה ג', הליגה האחרונה והנמוכה בישראל.

היו"ר טויטו, ששהה בימים האחרונים בחופשה בחו"ל, אמור לחזור בסוף השבוע לארץ ולהמשיך בניסיונות להציל את הקבוצה מפירוק. כמו שזה נראה כרגע, רק נס או מושיע בדמות רוכש, יכול לשנות את המצב.

טויטו: "לצערי, אין שום התקדמות בנושא, ויש לי תחושה קשה מאוד שכנראה בכרמיאל לא מעוניינים שיהיה כדורגל בעיר.

גם אם הפועל כרמיאל אכן תירשם לעונה הקרובה, כלל לא ברור איזו קבוצה תהיה לה. אילן סויסה, מסמלי המועדון ומי שהיה קפטן הקבוצה בשנים האחרונות והיה מועמד לאימון הקבוצה בעונה הקרובה, עזב וחתם בעירוני טבריה, וכך גם רבים מהשחקנים, שלאור אי הוודאות סביב עתיד הקבוצה, העדיפו ללכת לקבוצות אחרות.

בשבועות האחרונים, ניהל היו"ר טויטו מגעים עם מספר ערים, כפרים וקבוצות מהסביבה, וניסה לקדם מהלך של איחוד, אולם כל הניסיונות הללו לא הבשילו. במקביל, נודע כי גם איש העסקים מיקי קופל, התעניין ברכישת הקבוצה ואף שוחח בעניין עם טויטו, אך גם במקרה זה, לא היתה שום התקדמות.

הפועל כרמיאל התקיימה בשנים האחרונות מתקציב של 700 אלף שקלים, שהגיע מ-3 מקורות: עיריית כרמיאל (300 אלף שקלים), הטוטו וההתאחדות (200 אלף שקלים) ונותני חסות (200 אלף שקלים).

בשנה האחרונה, הוחלט בעיריית כרמיאל לנווט את התרומות, לפרויקטים אחרים בעיר.

ראשי המועדון נלחצו וניסו ליזום פגישה עם ראש העירייה עדי אלדר, במטרה לשכנעו להמשיך ולהעביר אליהם את התרומות.

לדברי ראשי המועדון, הבקשה טרם נענתה.

טויטו: "הפועל כרמיאל התנהלה במשך שנים בצורה מופתית ובאופן אחראי, והביאה הרבה כבוד לעיר ולתושביה. לכן, אנחנו ממש מתקשים להבין את התנהלות העירייה מולנו ואת חוסר הרצון לסייע לנו".

מעיריית כרמיאל לא נמסרה תגובה.

twito
סוף עידן הפועל כרמיאל? היו"ר טויטו, פסימי (צילום: מיכה פישנזון)

יהיה תחליף להפועל כרמיאל?
לאור האפשרות שהפועל כרמיאל תפסיק את פעילותה, ישנם גורמים המנסים להחיות את פעילות הכדורגל בעיר על ידי הקמת קבוצה חדשה. מדובר על הקמת קבוצה שתחל את דרכה בליגה ג', כשאחד השמות שהוזכר כמועמד לעמוד בראשה הוא נתנאל הררי, המוכר מפעילותו המוצלחת בפרויקט הקהילתי-חברתי מגרשים מוארים ומי שהקים, ייסד ועומד בראש קבוצת הכדורגל חופים של כרמיאל.

השבוע, נפגש הררי עם קלמן שחם, אחד הבעלים של חברת אלטשולר שחם. השיחה בין השניים אומנם נסובה על האפשרות שאלטשולר שחם תפרוס חסותה בקיץ הבא על קבוצת הכדורגל חופים של כרמיאל, אולם בין השאר, דובר גם על שיתוף פעולה בפרויקטים נוספים. במהלך הפגישה, הבטיח שחם להררי, לפעול לקיום משחק ראווה בין נבחרת ישראל, שאלטשולר שחם היא נותנת החסות הרשמית שלה, לבין נבחרת כרמיאל, שתורכב משחקנים מקומיים הפעילים בפרויקט מגרשים מוארים.

הררי: "היתה לנו פגישה חיובית מאוד. מצאתי אדם קשוב ובעל ערכים ורצון לתרום לחברה ולקהילה. אם נצליח להביא את נבחרת ישראל למשחק ראווה בכרמיאל, זה יהיה אחד ההישגים הגדולים שלי במסגרת פעילותי בפרויקט מגרשים מוארים".

בעניין הזכרת שמו לעמוד בראש קבוצת כדורגל חדשה בעיר, ביקש הררי שלא להתייחס.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות