fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"החלום שלי הוא לפוצץ את קיסריה"

להיות ערבי זה מצחיק? אם תשאלו את הסטנד-אפיסט מוחמד נעמה מדיר אלאסד הוא ישיב לכם שכן, ועוד איך. ואת ההומור מהמגזר הוא מביא לבמות ובשבוע הבא הוא בהיכל התרבות כרמיאל. אתם תצחקו
לצחוק על המציאות. מוחמד נעמה צילום: יח"צ
לצחוק על המציאות. מוחמד נעמה צילום: יח"צ
לצחוק על המציאות. מוחמד נעמה צילום: יח"צ
לצחוק על המציאות. מוחמד נעמה צילום: יח"צ

מחר ב"צפון -1"

בשבוע הבא יתארח מוחמד נעמה בהיכל התרבות בכרמיאל בתוכנית סטנד-אפ יחד עם מיקי גבע ודניאל אסייג. בימים אלה של חוסר ביטחון ואי ודאות, תוכנית בידור טובה שחלק ממנה צוחק על המצב ומאיר אותו בציניות והומור, גורם לאנשים להבין אולי את הסכסוך ממעמקי הקיבה בצחוק מתגלגל.

נעמה מהכפר דיר אלאסד, לאחר סיום י"ב התנדב לשירות לאומי בבית חולים איכילוב, הוא התגורר בדירת חיילים בתל אביב, באחד הערבים הלך עם חבריו היהודים להופעת סטנד-אפ של קובי מיימון בעיר הגדולה, התמכר והחליט להביא את הווי הכפר הערבי והחיכוך לבמה ולהכות את הציבור בגלי צחוק והצבת מראה מול הערבים והיהודים בהומור.

"וואלה, תסתכלו עלי, אני מאה אחוז ערבי, אני כשהייתי תינוק ינקתי מתרמוס קפה- בגלל זה אנחנו הערבים עירניים, זה מהקפה, כל היום קפה קפה, אנחנו ספוגים בקפה, היום, למשל, בא לי קפה ובמקרה לא מצאתי בבית, סחטתי את אחי לכוס"… "הישראלים מסוכסכים קודם כל עם עצמם אשכנזים צוחקים על עיראקים, ששונאים תימנים, שמציקים לאתיופים, שמתגייסים למג"ב ומוציאים הכל על ערבים".

הבדיחות של נעמה לקוחות ברובן מהחיים כערבי בישראל. חומרים על סקס והחיים במיטה אינם לרוחו ופוגעות באמות המוסר שלו והכבוד לאמו ולמשפחתו. כערבי ישראלי המתבדח על המגזר הערבי, מודע נעמה לגזענות הקיימת ואינו מטאטא אותה מתחת לשטיח. גזענות, הוא אומר, קיימת בכל העולם, בואו יחד נילחם בה בצחוק והומור ואולי כך נקל את הדו קיום.

הוא מופיע גם בעברית וגם בערבית. "הבדיחות שלי מצחיקות את כולם ומציבות את המציאות בצורה מבודחת בפני הציבור הישראלי בכללותו, בכפרי, דיר אלאסד, כועסים עליי -מה אתה צוחק עלינו? ואני טוען שהכל נכון, הרי אין כפר עם תשתית טובה, או מגרשי כדורגל וכדורסל, או היכלי תרבות. היכולת של כולם להגיע לדו קיום הוא קודם כל ביכולת שלנו לצחוק יחד על המצב ואולי אז נכיר גם במציאות ובמצב".

כדי להתפרנס בתל אביב, החל לעבוד כטבח ב"קאמל קומדי סטור" בלי שידע כלל שהמקום הוא במה לסטנד~אפיסטים. שם התוודע להופעות בערב ואף קיבל הזדמנות ראשונה להופיע בערב כשרונות חדשים עם חומרים שאגר ועיבד מחיי המגזר הערבי.

"אצלנו יש משמעות לשמות משפחה, אצלנו יש שמות משפחה לפי המקצוע: יש למשל קומיקאי ערבי: מוחמד בדראן, אינסטלטור ערבי: חאלד נזאל. יש בנאי ערבי: דאוד קבלאן. יש מוזיקאי ערבי: מוסטפא חליל. יש אפילו סוחר נשים ערבי: נביל סרסור. ויש אצלנו בכפר חברת ביטוח של שני שותפים, קוראים לה "חס וחליילה".

לשאלה מה החלום הגדול שלו, משיב נעמה: "לפוצץ את קיסריה".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות