fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

האפרוחים באים

כ-1,200 רקדני להקות האפרוחים מכל רחבי הארץ יעלו על הבמה בכרמיאל למופע אביבי במיוחד
להקות האפרוחים
להקות האפרוחים (צילום: אלכס הובר)

בתוך כל התלבושות, הצבע והלהט לריקוד, בולט מדי שנה בכרמיאל מופע יחיד ומיוחד במינו: כ-1,200 רקדני להקות האפרוחים יעלו גם הפעם על הבמה באיצטדיון כרמיאל לקול תשואות הורים, בני משפחה, חברים וחובבי מחול מושבעים. המופע, בהנחיית קובי מחט, יעמוד השנה בסימן שירי אביב, מה שאיפשר לכוריאוגרפים שפע של הזדמנויות ליצירה: פריחה וצמיחה, שירים וסיפורים, חגים ומועדים – והכל כמובן בסימן האביב.

הרקדנים הצעירים (בני 8 עד 13) יגיעו בהמוניהם מכל רחבי הארץ. בין היתר יגיעו להקות מבאר שבע, אשקלון, רחובות, נס ציונה, ראשון לציון, תל אביב, רמת השרון, הרצליה, רמלה, מבשרת ציון, כרמיאל, משגב, קרית ביאליק, פרדס חנה, חיפה, כפר סבא, קרית אונו וחולון.

"היתרון הגדול הוא שהרבה הורים נחשפים לפסטיבל מחול כרמיאל דרך הילדים שלהם", אומרת מפיקת המופע ליאת כץ-פרחן. "ברגע שהם חווים את כרמיאל הם הולכים לצפות בעוד ועוד מופעים. רובם רוכשים כרטיסים לכל המשפחה גם לערב הנעילה. זו חגיגה של ממש".

איך מחברים היום את הילדים למחול?

"זה המון תלוי במי שעומד בראש. אני מדברת ממקום של מורה למחול וכוריאוגרפיה ובעצמי יוצרת ריקוד למופע האפרוחים. אני מלמדת ברחובות ובנס ציונה ואני דוגלת בחיבור איטי והדרגתי. מטבע הדברים הם מתחברים היום להיפ-הופ ולג'אז. אז אנחנו מתחילים בשירים ישראליים מגניבים ובהדרגה חושפים אותם להורה, ליפה ירקוני וליהורם גאון. תתפלאו לשמוע, אבל בסופו של דבר הם הכי אוהבים לרקוד הורה. הם פשוט עפים על זה".

איך את מסבירה את זה?

"זה יותר שורשי, ציוני, קהילתי. בתור אמא אני מחפשת תמיד את החזרה למסורת. ממש מרגישים שזה קורה. החזרה לאמא אדמה, לקרקע, ליהדות, לישראליות. הילדים מאוד מתחברים וזה שומר על ייחודיות. ההורים כמובן מאוד אוהבים את זה".

ובכל זאת אנחנו מדברים על דור האייפדים והאייפונים. הם מסתכלים על הריקוד באופן שונה מבעבר? קצר יותר, קצבי יותר?

"הם דווקא מתחברים לריקודים ארוכים כי ככה רואים אותם יותר על הבמה. מצד שני הם רוצים לקבל דברים יותר מהר וכאשר מבקשים לבצע איתם חזרות הם קצת חסרי סבלנות. אני מייחסת את זה לכל הטרנד של הריאליטי והכוכבות בן לילה. העבודה הקשה לא מתקבלת מספיק טוב. יש יחידי סגולה שמבינים מהרגע הראשון שיש צורך בעבודה קשה. לכל היתר לוקח שנה שנתיים להבין את זה. כשהם רואים את ההשקעה של הגדולים הם מתחילים להבין את הצורך בעבודה קשה".

כמה מורכב להפיק מופע שכזה?

"יש קשר מאוד רציף עם הלהקות החל מחג הפסח, במיילים וטלפונים. יש תהליך שלם של בחירת החומרים כאשר כל כוריאוגרף מציע נושא ואת שם השיר ויחד עם המנהל האמנותי שלמה ממן אנחנו בודקים שלא יהיו כפילויות, מבקשים לראות שהריקודים והרקדנים עומדים בסטנדרטים ואחר כך מאשרים. אנחנו כל הזמן עם היד על הדופק כדי לוודא שכולם עומדים ביעדים, יחד עם מתן במה ללהקות וליוצרים חדשים".

האפרוחים אוהבים את כרמיאל?

"הם מאוד אוהבים את כרמיאל, מתרגשים לקראת המופע ומצפים בכיליון עיניים לעלות על הבמה. יחד עם זאת מאוד חשוב לנו החינוך והכבוד לאחר. גם מי שרוקד ראשון יושב ורואה את כל המופע. גולת הכותרת מגיעה בסיום: בסוף הערב יש ריקוד משותף עם 1,200 רקדנים, כולם יחד בשלל תלבושות. זה מראה מלבב וססגוני. בעיניי זה פשוט מקסים".

להקות האפרוחים
להקות האפרוחים (צילום: אלכס הובר)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות