fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בגלל סטטוס בפייסבוק: פעיל בחירות מכרמיאל ישלם 226 אלף שקלים לאלדר וגרינברג

פעיל בחירות ממטהו של המועמד משה קונינסקי חויב על ידי בית המשפט לשלם לראש העירייה וסגניתו סכום של 226 אלף שקלים בגין תביעה על הוצאת דיבה. עו"ד אושרי שלוש שייצג את גרינברג ואלדר: "מערכת בחירות איננה היתר לנהוג באלימות לא פיסית ולא מילולית, ולא מקום להתרת כל רסן"
רינה גרינברג ועדי אלדר
רינה גרינברג ועדי אלדר (צילום: יח"צ)

ראש עיריית כרמיאל עדי אלדר וסגניתו רינה גרינברג יכולים לחייך. שופטת בית המשפט השלום בקריות עידית ויינברג פסקה כי פעיל פוליטי מכרמיאל,ממטהו של המועמד לראשות העירייה משה קונינסקי ישלם סכום של 226 אלף שקלים בגין תביעת לשון הרע והוצאת דיבה.  את התביעה הגישו אלדר וסגניתו ומ"מ רינה גרינברג, באמצעות היועץ המשפטי של רשימת כרמיאל ביתנו ושלנו עו"ד אושרי שלוש.

רינה גרינברג
שמה נפגע מהפרסום. גרינברג (צילום: אלכס הובר)

השופטת ויינברג מציינת כי הפעיל פוליטי לא הגיש כתב הגנה עד למועד שנקבע בהזמנה שהומצאה לו כדין. על סמך התביעה שהוגשה ואשר כאמור לא נסתרה, חייבה אותו לשלם 100 אלף שקלים בכל אחד מפסקי הדין, בנוסף הפרשי הצמדה וריבית כחוק. עוד כותבת השופטת ויינברגר בפסק הדין: "אני מחייבת הנתבע לשלם לתובע הוצאות משפט בסך 1,250 שקלים (לכל אחד – ע.ר.ה) ושכר טרחת עורך דין בסך 11.800 שקלים שיישאו הפרשי הצמדה וריבית מהיום עד ליום התשלום בפועל". סך התשלומים בגין שתי התביעות עומד על 226.100 שקלים.

תחילת הפרשה באמצע מערכת הבחירות האחרונה בכרמיאל לראשות העירייה.  בתביעת הנזיקין נטען כי אלדר תובע פיצוי בשווי של מאה אלף שקלים מאחר שלדבריו הפעיל הפוליטי הפיץ נגדו באופן שיטתי שקרים חסרי שחר בכל במה אשר ניתנת לו, לרבות ברשתות החברתיות ובאתרי האינטרנט . בתביעה נטען כי  ניצל בצורה צינית וחסרת התחשבות את מצוקתם של מספר תושבים בעיר ובעזרת שקרים ופרסומים המכפישים את ראש העיר, הוא מנסה להסית כנגדו. בתביעה דרש אלדר כי בית המשפט יורה לפעיל להסיר הפרסומים המשמיצים והפוגעים וכן לפרסם התנצלות בגינם באופן ובדרך שיקבע על ידי בית המשפט.

"אלדר התאפק במשך חודשים רבים למול ההשמצות, השקרים וייחוס מעשי שחיתות שמעולם לא התרחשו, ואשר הופצו עליו ועל הסובבים אותו ברשתות החברתיות  כל זאת רק בשל היותו נבחר ציבור וראש עיר", הנתבע מוליך שולל את קוראיו בסגנונו הבוטה והמתלהם ומציג כאילו מדובר בדברי אמת על פניו, מחאה זו אינה פוליטית והיא נולדה ממצוקה אמתית ואולם התובע ואנשי מטהו של קונינסקי החליטו להפוך מחאה זו לפוליטית ולנצל מצוקתה האמתית של תושבת העיר". כותב עו"ד שלוש.

תביעתה של רינה גרינברג דומה לזו של אלדר ואף היא הוגשה באותן נסיבות. בתביעה נכתב כי"התביעה דנן מוגשת כנגד נתבע, אשר שם לו למטרה להכפיש ולבזות את התובעת, באמצעות פרסום והפצת שקרים חסרי שחר בכל אמצעי ובכל במה אשר ניתנת לו, לרבות ברשתות החברתיות.

  עדי אלדר ועו"ד אושרי שלוש
נזק תדמיתי. עדי אלדר ועו"ד אושרי שלוש (צילום: עמית צוק)

"פרסומיו של הנתבע מייחסים לתובעת מעשים פלילים קשים וחמורים, שתפקידם להשחיר את פועלה הציבורי רב השנים של התובעת, אשר פעלה לטובת האוכלוסיות המוחלשות, לרבות אימהות חד הוריות וזכאים לדיור ציבורי, משך כל שנותיה כאשת ציבור. התובעת פעלה רבות וקידמה במרץ בנייתם של למעלה מ-400 יחידות דיור ציבורי לטובת זכאי הדיור.

"התובעת הקדישה שנים רבות לעשייה ולתמיכה בנושא חשוב זה. גם הפרסום נשוא התביעה דנן, נבע מהצעתה של התובעת לעזור לאם חד הורית. בשולי הדברים, אם כי לא בשולי חשיבותם, יצוין כי, מלבד עבירת לשון הרע, ניצול מצוקתם של חלשים על ידי הצגת מצג שווא, הכפשות ופרסומיים שקריים הינו בבחינת עבירה מוסרית אשר ראוי שתיפסק לאלתר".

עו"ד אושרי שלוש  בתגובה: "מערכת בחירות איננה היתר לנהוג באלימות לא פיסית ולא מילולית, ולא מקום להתרת כל רסן. ראוי שגם במערכת בחירות ידעו המתמודדים והפעילים לכבד גם את היריב".

הפעיל הפוליטי מסר בתגובה: "אני אקבל את פסק הדין ואגיב בהתאם".
עדי אלדר סירב להתייחס.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות