fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אמני כרמיאל כועסים ומסירים את התערוכה ממבואות העירייה

לטענתם, אירוע פתיחת התערוכה שהיה אמור להיות חגיגי היה מחדל, עלבון ופגישה ברגשותיהם. מנגד, מהעירייה נמסר כי: "מנהל התרבות פעל מעל ומעבר כדי להענות לדרישות האמנים"
עמותת אמני כרמיאל (צילום: אלכס הובר)
עמותת אמני כרמיאל (צילום: אלכס הובר)

מה שהיה אמור להיות אירוע  אמנותי משמעותי, מרהיב ומרומם, הפך למפח נפש עבור אמני כרמיאל, לתחושתם. לפני כחודשיים סוכם עם האחראים על התערוכות בעיריית כרמיאל, כי אמני העיר יציגו במבואות העירייה את מיטב יצירותיהם שנבחרו בקפידה על ידי ועדת שיפוט מקצועית כמחווה לעיר, החוגגת יובל.

עמותת אמני כרמיאל (צילום: אלכס הובר)
עמותת אמני כרמיאל (צילום: אלכס הובר)

אלא שאירוע פתיחת התערוכה לווה בחריקות. ביום האירוע התקיים גם אירוע מסחרי, למורת רוחם של האמנים, אירוע שלדבריהם, העיב ואף הפריע באופן מעשי לפתיחת התערוכה. לדברי אמנים, החברה המסחרית תלתה בלונים ומוצגים אחרים מעל יצירותיהם והאירוע עצמו לא היה ייחודי לאמנים כפי שניתן היה לצפות. בעקבות כך, אמני כרמיאל, שהתאגדו בעמותה אמן כרמיאלי, שזה עתה קמה, החליטו לשבור את הכלים ולפרק את התערוכה.

את שאירע בעת פתיחת התערוכה תיאר בכתב האמן ויו"ר עמותת אמן כרמיאלי, דניאל חצבני: "ערב פתיחת תערוכה אמור היה להיות אירוע חגיגי וחג לאמנות ולאמנים באשר הם, אך למרבה הצער, היו מחדל, עלבון ופגיעה ברגשות של האמנים שהציגו את עבודותיהם במבואה של עיריית כרמיאל. ההכנות לאירוע היו קדחתניות.

"אנשים השקיעו ממרצם ומזמנם כדי שהאירוע יהיה ראוי, מכובד ומייצג. במקומו קיבלנו, למרבה האכזבה, פסטיבל בלונים של חברה מסחרית שפרסומיה כיסו חלק ניכר מהיצירות שלנו, מילאו את החלל עם קופסאות, פוסטרים ופרסומות.  אפילו הנואמים שהיו מוזמנים לשאת דברים לקהל אורחי התערוכה מצאו את עצמם על במה כשמאחוריהם פרסומת של חברה מסחרית שלא היה לה שום קשר עם תערוכת הציורים והפסלים של אמן כרמיאלי".

מעיריית כרמיאל נמסר בתגובה: "עיריית כרמיאל מכבדת מאוד את אמני כרמיאל ולכן החליטה, מאז שנת 2000, עם המעבר לבית העירייה החדש, להפוך את המבואה שלו לגלריית העירייה ולאפשר לאמנים תושבי כרמיאל להציג את יצירותיהם, ללא תשלום, כאשר העירייה לוקחת על עצמה את הכנת ההזמנות, קיום אירוע פתיחה וכיבוד קל. כל האמנים שהציגו עד כה בעירייה היו אסירי תודה על האפשרות שניתנה להם.

"לכבוד לנו לארח לכבוד שנת ה- 50 של כרמיאל תערוכה ייחודית ואיכותית ביותר, ובה 50 יצירות של מיטב האמנים בכרמיאל. אכן, בשל טעות היו באותו ערב שני אירועים, שלא תואמו עם הגורמים הרלוונטיים, ברור לכל שאיש לא פעל מתוך כוונה רעה, ההיפך מכך, מינהל התרבות פעל מעל ומעבר, על מנת להיענות כמעט לכל דרישה שהוצגה על ידי האמנים מתוך רצון כן ואמיתי להקים תערוכה מכובדת וייחודית והיא אכן כזו.

עוד נמסר מהעירייה כי :"מאז שהתערוכה מוצגת במבואה של העירייה, ביקרו בה רבים והביעו את התפעלותם מהאיכות ומעומק היצירות. שיתוף הפעולה הטוב בין עיריית כרמיאל ואמני כרמיאל יימשך גם הלאה".

רינה גרינברג דניאל חצבני נתן ארד
רינה גרינברג דניאל חצבני נתן ארד (צילום: אלכס הובר)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות