fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אלדר: "אם ילד לא הגיע לגן וודאו שהוא לא נשכח ברכב"

ראש עיריית כרמיאל עדי אלדר, יוצא בקריאה לבעלי גנים ומעונות יום לנקוט באמצעים שימנעו מקרים של שכיחת ילדים ברכב
מד"א מבצע בניידת פעולות החייאה בפעוטה שנשכחה (צילום: דוברות מד"א)
מד"א מבצע בניידת פעולות החייאה בפעוטה שנשכחה (צילום: דוברות מד"א)
עדי אלדר
עדי אלדר (צילום: יח"צ)

לנוכח המקרים הנוראים שאירעו לאחרונה בהם נשכחו ילדים פעוטים ברכב עד מותם, יצא היום (שלישי) ראש עיריית כרמיאל, עדי אלדר בקריאה אל בעלי גנים, פעוטונים ומעונות יום בכרמיאל, בבקשה לנקוט צעדים שיסייעו למנוע מקרים דומים.

בשבועיים האחרונים מצאו את מותם שלושה תינוקות שנשכחו על ידי הוריהם בחום הגדול במכונית.  אתמול, מתה ילדה בת שלוש לאחר שאביה שכח אותה ביישוב בדרום, וביום ראשון נמצאה תינוקת בת חמישה חודשים ללא רוח חיים במכונית, לאחר שאביה שכח להסיע לגן.

אלדר: "אם ילד לא הגיע למעון, אנא התקשרו בהקדם, או השאירו מסרון להורים, על מנת לוודא שהילד לא נשכח ברכב. האחריות הראשונית היא, באופן חד משמעי על ההורים, אך מתוך דאגה לפעוטים, חשוב שיתוף הפעולה שלכם. והלוואי ונמנע במעשים אלו אסון נוסף".

"מסתכלים ומצילים"

במד"א יצאו היום עובדי ומתנדבים לחלוקת פלאיירים ומדבקות מיוחדות לציבור ברחבי הארץ, באמצעותם יתבקש הציבור לגלות עירנות מוגברת לרכבים חונים במטרה לאתר ילדים שנשכחו ברכב ולסייע להציל את חייהם. הקמפיין יימשך בכל הארץ במהלך הימים הקרובים, ובמד"א מאמינים כי יוכלו באמצעות הקמפיין להעלות את המודעות ולסייע להציל את חייהם של פעוטות נוספים הנמצאים בסכנה.

בעקבות ריבוי הטרגדיות של ילדים שנשכחו בכלי רכב לוהטים בשבועות האחרונים, הורה מנכ"ל מד"א לכלל עובדי ומתנדבי הארגון לצאת במבצע מיידי בכל רחבי הארץ להעלאת מודעות הציבור לילדים שנשכחו ברכב.

במסגרת המבצע המיוחד, יחולקו סטיקרים מיוחדים בצמתים, במרכזי הבילוי והקניות ובאזורים הומי אדם. על הסטיקרים, הודפס הכיתוב: "מסתכלים- ומצילים. מבט לתוך רכב חונה יכול להציל חיים". את הסטיקרים המיוחדים, יחלקו צוותי מד"א במהלך הימים הקרובים, מתוך מטרה להעלות את המודעות בציבור ולעודד ערנות גבוהה לרכבים חונים במטרה לאתר פעוטות שנשכחו ברכב- ובמקרה הצורך לסייע להציל את חייהם.

על המבצע המיוחד, הורה מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין, לאחר ששלשום  הוזנקו כוחות מד"א להעניק טיפול לפעוטה כבת שישה חודשים שנשכחה ברכב המשפחה בישוב בגזרת בנימין. בקריאה נוספת שהתקבלה במד"א אתמול בסמוך לשעה 13:18 בישוב אחר בגזרת בנימין, נמסר על פעוטה שנמצאה כשהיא מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה, לאחר ששהתה ברכב הסגור מספר שעות. למקום הוזנקו חובשים כונני מד"א המתגוררים בישוב, במקביל לניידת טיפול נמרץ ואמבולנס של מד"א שהוזנקו אף הם לזירה.

צוותי מדא
מד"א מבצע בניידת פעולות החייאה בפעוטה שנשכחה ברכב בישוב בבנימין (צילום: דוברות מד"א)

חובשת מד"א יהל רון ופאראמדיק מד"א עמנואל שטרן, שהעניקו את הטיפול לפעוטה, מספרים: "הוזנקנו לטפל בתינוקת מחוסרת הכרה. כשהגענו למקום ראינו בן משפחה ובסמוך אליו את התינוקת כשהיא מחוסרת הכרה, ללא נשימה ודופק עם סימני מכת חום. הכנסנו אותה לאמבולנס, התחלנו בפעולות החייאה ויצאנו עימה לדרך על מנת לחבור לניידת הטיפול הנמרץ של מד"א שהייתה סמוך לישוב".

פאראמדיק מד"א בניידת הטיפול הנמרץ, אפי בר, מספר: "קיבלנו את התינוקת לטיפול תוך כדי שצוות האמבולנס מבצע בה פעולות החייאה וביצענו בה פעולות החייאה מתקדמות. חום גופה היה גבוה מאוד ובמקביל להחייאה הענקנו לה טיפול למכת חום שכלל את קירור הגוף ומתן נוזלים, והתחלנו בפינוי לביה"ח אסף הרופא תוך שאנו ממשיכים לבצע פעולות החייאה. לצערנו, בהגיענו לבית החולים נקבע מותה". במד"א מציינים כי הטיפול הרפואי ופעולות ההחייאה נמשכו במשך למעלה משעה וחצי.

במגן דוד אדום שבים ומזכירים לציבור כי יש לבדוק שוב ושוב בכל נסיעה את המושב האחורי ולוודא את שלומם של הילדים וכי אף אחד מהם לא נשכח ברכב. בנוסף, מבקשים במד"א מהציבור לשים לב למכוניות חונות במהלך היום, ולהזעיק את מד"א והמשטרה בכל מקרה שבו נראה ילד בכלי הרכב, ללא השגחת מבוגר. החל מהיום, יחלקו מתנדבי מד"א בכניסה למרכזי הקניות ובצמתים מרכזיים סטיקר מיוחד שיזכיר לציבור את חובתנו האזרחית- לעשות כל שביכולתנו להציל חיים. יצוין, כי תשומת לב מוגברת של הציבור כולו יכולה להציל את חייהם של פעוטות רבים.

בין: ״ כוחות מד"א מוזנקים שוב ושוב לטפל במקרים טראגיים מעין אלה, אשר אינם שמים קץ רק לחייו של הפעוט אלא פוגעים בחיי המשפחה כולה. אני שב ומבקש מהציבור להקפיד שבעתיים על כללי הבטיחות ולשים לב לכל כלי רכב חונה ובו נראה ילד ללא השגחת מבוגר, כדי שנוכל לעבור את הקיץ בבטחה ובשלום. מד"א, כארגון ההצלה הלאומי של ישראל, מחויב לעשות כל שביכולתו על מנת למנוע מקרים דומים בעתיד- ועל כן נפתח במבצע המיוחד החל מהיום. אני קורא לכלל הציבור להירתם ולסייע בהצלת חיים״.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות