fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרמיאל: שערורייה במכללה האקדמית להנדסה בראודה

ועד עובדי הסגל המנהלי במכללה הפגין ביום רביעי נגד התנהלות ההנהלה נגד העובדים שכוללת האשמות חריפות בטרור והמיזוג המתוכנן עם אוניברסיטת חיפה
רינת ארז, צילה גיא יור הוועד, אלעד פופוביץ חברי הוועד
רינת ארז, צילה גיא יור הוועד, אלעד פופוביץ חברי הוועד

שערורייה במכללה האקדמית להנדסה בראודה

ועד עובדי הסגל המנהלי במכללה הפגין ביום רביעי נגד התנהלותה של ההנהלה כולל האשמות חריפות בטרור המופעל כנגד העובדים והמיזוג המתוכנן עם אוניברסיטת חיפה

היום  (רביעי)  התקיימה הפגנה של ועד ועובדי הסגל המנהלי של המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה.

העיתוי לא היה מקרי, שכן באותו בוקר הגיעו חברי הוועד המנהל לקמפוס, לישיבת עבודה מכרעת בנושא המיזוג בין המכללה לאוניברסיטת חיפה.

חברי ועובדי הסגל המנהלי מפגינים בכניסה למכללה צילום אלכס הובר
חברי ועובדי הסגל המנהלי מפגינים בכניסה למכללה צילום אלכס הובר

קודם לכן נשלח מכתב לחברי הוועד המנהל בו מפורטות טענותיהם והסבר על הכרזת סכסוך העבודה. בין השאר נכתב: "מנכ"ל המכללה בידיעה ובגיבוי נשיא המכללה וסיוע ממספר עובדים, לתועלתם או בכדי להגן על עצמם מאימת מנהליהם, עושים במכללה כבביתם, תוך יצירת משטר טרור, הפחדה, השפלה, הצבת מצלמות סמויות במשרדי עובדים מבלי ליידע אותם, וחודרים לפרטיותם תוך ביצוע צילומים בלתי חוקיים. הטרור מופעל כנגד כלל עובדי המכללה. בשל התנהלות זו ובשל פעולות חד צדדיות ממושכות מטעם ההנהלה, הכריזה ההסתדרות במרחב על סכסוך עבודה המלין על הנאמר וכן, על אי שיתוף הסגל המנהלי בכל נושא המיזוג".

לסיכום המכתב הארוך, מבקשים חברי ועד עובדי הסגל המנהלי מחברי הוועד המנהל את התערבותם: "כדי למנוע המשך הדרדרות של המצב הבלתי נסבל במכללה".

יו"ר ההסתדרות במרחב כרמיאל יואב קליין: "ההסתדרות הוציאה את סכסוך העבודה, אז כמובן שהיא מגבה את הוועד באופן מוחלט. היות והמכללה הינה גוף ציבורי מתוקצב, אישור הסכסוך עבר את כל מוסדות ההסתדרות גם במרחב וגם ברמה הארצית. הסכסוך בעל כמה עילות, בין היתר נושא המיזוג אולם גם התנהלות שערורייתית של הנהלת המכללה אל מול עובדי הסגל המנהלי, אי שיתוף פעולה, החלטות חד צדדיות, כשבכללן התקנת מצלמות בניגוד לדין (על כך יש גם קובלנות פליליות ) ועוד כהנה וכהנה. מבקר המדינה גם כן בתמונה ואף ניתן צו הגנה לעובד המכללה. לא נוכל להשלים עם מצב כזה. ההנהלה אף שכרה חוקרים פרטיים שהתחזו לנציגי מל"ג. מבחינתנו, הסכסוך יימשך ואף יוחרף עד שההנהלה תתעשת ותפסיק להתנהל חד צדדית תוך שמירה על העובדים וזכויותיהם".

מהנהלת המכללה האקדמית בראודה נמסר: "אין זה סוד שהמכללה ואוניברסיטת חיפה מנהלות מגעים למיזוג המכללה כבר שנתיים. הוועד המנהל עצר את המגעים עד שיוסכמו הקווים האדומים שהמכללה העלתה טרום הסכם, הכוללים שימור הייעוד של המכללה כמובילה בקידום הפריון בתעשייה, אופן קידום הסגל האקדמי המיוחד למוסד הנדסי מצטיין וקליטת כלל העובדים המינהליים למסגרת הממוזגת.

חששם של עובדי המכללה מובן וטבעי, ולכן הוסבר לעובדים בשיחות שאין כל התקדמות במו״מ ולכן לא נדרשה עדיין מעורבות הוועדים בגיבוש פרטי המיזוג ברזולוציה זו. ועד העובדים הוזמן לישיבת הוועד המנהל על מנת שייווכח בנכונות הדברים. הוא מצא לנכון להוציא את כלל העובדים להפגנה בכניסה לישיבה, פעולה לגיטימית ומובנת. הנהלת המכללה מקווה שבתום הישיבה הם יוכלו לדווח כי אין בסיס לחששם".

שלט בכניסה למכללה צילום אלכס הובר
שלט בכניסה למכללה צילום אלכס הובר

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות