fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרמיאל: עמיגור, הסוכנות היהודית והעירייה יבנו יחידות דיור מוגן

יובל פרנקל ומשה קונינסקי | צילום: אלכס הובר
יובל פרנקל ומשה קונינסקי | צילום: אלכס הובר

לאחר ההחלטה כי דירות שלא יימכרו במחיר למשתכן יועברו לניהול חברת עמיגור עבור דיור ציבורי, ביקר בשבוע שעבר מנכ"ל עמיגור יובל פרנקל בכרמיאל ואמר: "אנו ממתינים להנחיית משרד השיכון וערוכים לקבל כל דירה לרשות הדיור הציבורי".

בשורה לזכאי הדיור הציבורי בכרמיאל: דירות בתוכנית מחיר למשתכן בשכונת רמת נבון, אשר לא יימכרו על ידי הקבלנים, יועברו לטובת הדיור הציבורי. החלטה זו, שהתקבלה על ידי רשות מקרקעי ישראל ואושרה בישיבת הוועדה לתכנון ובנייה של משרד הבינוי והשיכון, אמורה להיכנס לתוקף בימים הקרובים. על פי פרסומים בתקשורת הארצית, השלב הראשון של התוכנית יבוצע בשני יישובים בלבד בארץ: כרמיאל וקרית מוצקין.

במסגרת היוזמה החדשה, המדינה תוכל לפנות אל הקבלנים המקימים פרויקטים במסגרת מחיר למשתכן ברמת נבון ולרכוש מהם את הדירות שלא נמכרו לצורך דיור ציבורי. המדינה תוכל לבצע את הרכישה ישירות מהיזמים במחיר שייקבע ביניהם, ובכל מקרה, לא יותר מהמחירים למ״ר שנקבעו במכרזים. למשרד הבינוי והשיכון תהיה האפשרות, בתיאום עם היזם, לבחור את הדירות בהתאם לרשימת הצרכים וכן האפשרות לבצע התאמות לטובת נכים מרותקים הנמנים עם זכאי הדיור הציבורי. הדירות שיירכשו יועברו לידי חברת עמיגור, הממונה על נושא הדיור הציבורי בכרמיאל.

ממשרד השיכון נמסר: ״ההחלטה כבר בתוקף. הנחיות היישום לחברות אמורות להישלח בימים הקרובים. הרכש בפועל מותנה בתכנית העבודה לרכש דירות ובקיום תקציב".

אנטולי ווילסון, יובל פרנקל, טניה מזרסקי, משה קונינסקי
אנטולי ווילסון, יובל פרנקל, טניה מזרסקי ומשה קונינסקי | צילום: אלכס הובר

ביום חמישי האחרון, ביקר בכרמיאל מנכ"ל עמיגור יובל פרנקל, שסייר בעיר עם ראש העירייה משה קונינסקי. נלווה אליהם מנהל סניף עמיגור בכרמיאל אנטולי ווליסון. לאחר הסיור התקיימה ישיבת עבודה בלשכתו של קונינסקי, בה השתתפה גם מ"מ ראש העירייה טניה מזרסקי.

בתום הביקור אמר פרנקל:  "ראש העירייה ביקש להכיר לפרטים את מערכת הדיור הציבורי ואת אופן הטיפול בנושא פניות הציבור. הוא הביע עניין רב בתוספת דירות לממתינים בתור ובטיפול בקידום פתרונות דיור לקשישים . בפגישה סוכמו נוהלי העבודה בין העירייה ועמיגור במיוחד בהתייחס לפניות הציבור וכן בדיקת האפשרות של יוזמת ראש העירייה לבניית דיור לקשישים זכאי דיור ציבורי .אנו ממתינים להנחיית משרד השיכון בנושא וערוכים לקבל כל דירה לרשות הדיור הציבורי. בשלב זה לא נמסרה לנו כל הנחייה, כולל לוחות זמנים".

קונינסקי אמר: "האופציות לדיור מוגן הן באזור שכונת המייסדים או בצמידות למועדון הריימנס או בצמידות להוסטל ברח צה"ל. שם מתוכננות  בין 150 ל-200 דירות. העירייה תפנה לרשות מקרקעי ישראל להקצות את הקרקע לחברת עמיגור ולסוכנות היהודית לשם בנייה, בשיתוף עם עיריית כרמיאל. את הפרויקט הקודם לדיור מוגן של רבין המרתי ב'דירה להשכיר' לצעירים. אני סבור שברמת רבין יש לטפח משפחות צעירות, ומדובר בדירות ברות השגה בשכירות מופחתת".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות