fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרמיאל: מה מתרחש בין העירייה והנהגת ההורים?

יו״ר מועצת ההורים, משה אלפנדרי: "העירייה מתעלמת מאיתנו. עיריית כרמיאל: "ההנהגה הנוכחית פועלת בניגוד לחוזר מנכ״ל"
דודי שבת צילום פרטי
דודי שבת צילום פרטי

יו״ר מועצת ההורים, משה אלפנדרי: "העירייה מתעלמת מאיתנו. עיריית כרמיאל: "ההנהגה הנוכחית פועלת בניגוד לחוזר מנכ״ל"

משה אלפנדרי צילום פרטי
משה אלפנדרי צילום פרטי

הנהגת ההורים העירונית בראשות משה אלפנדרי וסגנו דודי שבת, אינה זוכה להכרה רשמית של עיריית כרמיאל וזאת בטענה כי היא פועלת בניגוד לחוזר מנכ״ל משרד החינוך. במועצת ההורים טוענים כי בעירייה מתעלמים מקיומה של ההנהגה ולמעשה מונעים ממנה למלא את תפקידה.

עם תחילת שנת הלימודים, עדכנו במשרד החינוך את חוזר המנכ"ל בכל הקשור לבחירת נציגות הורים בבתי הספר וגני הילדים. החוזר החדש הסדיר את תהליך בחירת הגופים המייצגים את הורי התלמידים – ועד הורים, מועצת הורים ונציגות הורים מוסדית, כמו גם את המסגרת לקיום שיתופי פעולה בין המוסד החינוכי לבין נציגויות ההורים. בחוזר אף מוגדר בבהירות מי רשאי לבחור ומי רשאי להיבחר.

הסיבה לטענה כי לשניים אסור היה להיבחר לתפקידם נעוצה בעובדה ששניהם התמודדו על תפקיד חבר מועצת העיר ברשימת טב לכרמיאל, בבחירות האחרונות.

יו״ר ההנהגה משה אלפנדרי: ״ישנם פרויקטים חשובים שאני רוצה לקדם אבל אין אפשרות לעשות זאת ללא שיתוף פעולה עם העירייה ומינהל החינוך. מדובר בין השאר בילדי כיתות גפן באורט כרמים ופרויקט בשם ׳נשק וסע׳ שאמור לתת מענה לפקקים בשעות הבוקר בכניסות לבתי הספר. מוזר שיש לי דלת פתוחה אצל מנהלת מחוז צפון במשרד החינוך, ד״ר אורנה שמחון, אבל בעירייה אין שום מענה. ראש העיר לא מוכן לדבר איתי ואסר על ראש מינהל החינוך לעבוד מולי".

לדברי אלפנדרי, חוזר מנכ״ל של משרד החינוך לא מחייב אותו, "אני כפוף אך ורק ליו״ר מועצת ההורים הארצית ולא למשרד החינוך ואני לא מבין מה עומד מאחורי השיקולים של העירייה. מדובר בתפקיד בהתנדבות מלאה, 10 עד 14 שעות שבועיות שלי ושל כל אחד מסגניי. אני לא מחפש מלחמה. נכון, תמכתי ברותם ינאי אבל יש לנו ראש עיר אחד נבחר, זה ראש העיר שלי, ואעזור לו בכל מה שהוא צריך. אני לא פועל לטובת הפוליטיקאים אלא לטובת התושבים״.

מעיריית כרמיאל נמסר: ״אין מדובר בנושא אישי או פוליטי, האנשים המדוברים הינם ראויים ומתנדבים שנים רבות בהנהגות הורים אך זוהי חובתנו לפעול בהתאם להנחיות חוזר מנכ״ל. ראש העירייה משה קונינסקי היה בעברו חבר בוועדי הורים וישמח לשתף פעולה עם כל ועד הורים שיפעל בהתאם לכללים״.

ממשרד החינוך נמסר: "מעיון בחוזר מנכ"ל עולה כי הגוף הנקרא הנהגת הורים יישובית איננו בתחום הסמכות והטיפול של משרד החינוך".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות