fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרמיאל: יום נגישות מיוחד במכללה האקדמית להנדסה בראודה

המכללה קיימה בשבוע שעבר יום השתלמות מיוחד בנושא נגישות שכותרתו "רואים מעבר - אתגר הנגישות", בהשתתפות עשרות אנשי סגל אקדמי ומנהלים. את היום המיוחד ארגנה אחראית הנגישות במכללה אורנית בר-זית יחד עם אנשי נגישות ישראל צפון, שגם הנחו את היום והעבירו את הפעילויות השונות
מתנסים במוגבלות גפיים | צילום: גיל מאור
מתנסים במוגבלות גפיים | צילום: גיל מאור

המכללה קיימה בשבוע שעבר יום השתלמות מיוחד בנושא נגישות שכותרתו "רואים מעבר – אתגר הנגישות", בהשתתפות עשרות אנשי סגל אקדמי ומנהלים. את היום המיוחד ארגנה אחראית הנגישות במכללה אורנית בר-זית יחד עם אנשי נגישות ישראל צפון, שגם הנחו את היום והעבירו את הפעילויות השונות

ההשתלמות נפתחה בהרצאת מבוא מפי ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי, מנהלת נגישות ישראל צפון, בה הציגה נתונים על אוכלוסיית האנשים עם מוגבלות בישראל, סוגי מוגבלויות, מהי מוגבלות נראית ובלתי נראית, חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות ותקנות הנגישות, ועוד מגון נתונים על נגישות בישראל בכלל ובאקדמיה בפרט.

החלק הארי של ההשתלמות כלל תחנות התנסות חווייתית תחת האמירה: עד שלא תחווה לא תבין, במסגרתן חוו המשתתפים התנסות של ממש במוגבלות בגפיים עליונות ותחתונות, מוגבלות ראייה, מוגבלות שמיעה והיכרות עם מוגבלויות בלתי נראות.

אנשי הסגל ציינו כי היה זה יום מרתק ופוקח עיניים, שהציג בצורה מוחשית את האתגרים העומדים בפני אנשים עם מוגבלויות, ומה ניתן לעשות על מנת לסייע באתגרים אלו.

לדברי ד"ר שורץ-סבירסקי, חמישית מתושבי מדינת ישראל הם אנשים עם מוגבלות, עובדה המצדיקה הנגשה של כל המוסדות בארץ, וכמובן של הקמפוסים באקדמיה. "רק כאשר אנשים ללא מוגבלות נפגשים באנשים עם מוגבלות, שומעים את סיפורם ומתנסים במגבלה שלהם – רק אז נוצרת פתיחות והבנה לנגישות חברתית. זה מה שאנחנו מנסים להעביר ועשינו בבראודה".

מתנסים במוגבלות ראייה | צילום: גיל מאור
מתנסים במוגבלות ראייה | צילום: גיל מאור

עוד הוסיפה ד"ר שורץ-סבירסקי: "בבראודה כבר יש תנועה מדהימה של הנגשה, החל מחניות נכים, שיפועים ושילוט נגיש ברחבי הקמפוס ועד הנגישות החברתית והאוזן הקשבת שקיבלתי כאן מדקנט הסטודנטים ומאחראית הנגישות של המכללה. ההיענות היפה של אנשי סגל מכל יחידות המכללה ליום הנגישות מוכיחה שרבים מבינים את החשיבות הרבה של ההנגשה ומוכנים להירתם לכך".

אורנית בר-זית: "כמו בחברה הישראלית, גם בין הסטודנטים והעובדים שלנו ישנם אנשים עם מוגבלויות שונות, נראות ובלתי נראות. החשיפה והניסיון להתנסות, ולו רק לרגע, במוגבלות עוזרים לנו להיות רגישים יותר לאחר. אנחנו עושים כמיטב יכולתנו להנגיש את המכללה לכל באיה, הן ברמה הפיזית והן בנגישות השירות והעזרה בתחומי הלימודים". לדברי בר-זית, בדקנט הסטודנטים, במרכז התמיכה לסטודנט, ניתן לקבל ייעוץ ועזרה בכל בעיה הנוגעת לתחומי הלימודים, מגוון יועצים לימודיים, יועצים לתחומי לקויות למידה ורכזת נגישות.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות