fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרמיאל: הדיונים סביב מבחני המיצ"ב נדחו לשנה הבאה

מבחן | צילום אילוסטרציה: פוטוליה
מבחן | צילום אילוסטרציה: פוטוליה

ביום שלישי האחרון קראה הנהגת ההורים להורים לא לשלוח את ילדיהם הנבחנים בבחינות המיצ"ב לבתי הספר. התברר, כי התלמידים לא נבחנים השנה במיצ"ב החיצוני. הדיונים נדחו לשנה הבאה

משה אלפנדרי צילום פרטי
משה אלפנדרי | צילום: עצמי

הנהגת ההורים היישובית בעיר מתנגדת לקיום מבחני המיצ"ב במתכונתם הנוכחית ובכך הצטרפה לעמדתם של ארגון מנהלות בתי הספר, הסתדרות המורים, פורום ההורים הארצי ומרכז השלטון המקומי.

מבחני המיצ"ב (מדד יעילות וצמיחה בית ספרית) מתקיימים כיום בכיתות ה' ו-ח' במקצועות מתמטיקה, לשון, אנגלית ומדעים.

מטרת המבחנים – לסייע לקידום בתי ספר וערים בהם תוצאות הנבחנים היו נמוכות, באמצעות תקציבים ושעות לימוד נוספות. אולם בפועל, המבחנים הפכו להיות טבלת רייטינג בין בתי הספר. המנהלים של בתי הספר השקיעו שעות נוספות בכיתות הנבחנות, בחלק מבתי הספר בארץ הוציאה ההנהלה תלמידים לחופשת מחלה על מנת להעלות את ממוצע הציונים וכדי לשמר רמת ציונים גבוהה בבתי הספר שבניהולם.

מבחני המיצ"ב הפכו לכלי לקידום וניגוח מנהלים, ואף בחלק מהמקרים מערכות אחרות משתמשות בכלי זה לאפיין אזורי מגורים איכותיים. בחינות המיצ"ב גרמו לבתי הספר להפוך לגוף כלכלי המתחרה במפעל הציונים, דבר שפוגע בילדים במורים ובבתי הספר.

הנהגת ההורים העירונית בכרמיאל קראה למנהלי בתי הספר בעיר לא לקיים את מבחני המיצ"ב, ולהורים בכרמיאל לא לשתף את ילדיהם במבחנים אלו. "ביום שלישי אנו לא שולחים את ילדינו לבית הספר למבחן המיצ"ב", מסרו בהנהגת ההורים.

יו"ר מועצת ההורים העירונית, משה אלפנדרי : "אנו קוראים למשרד החינוך לבדוק את יעילותם של מבחני המיצ"ב, ועד לחשיבה מחודשת אנחנו לא נשתף פעולה".

ממשרד החינוך נמסר: "המיצ"ב מהווה חלק בלתי נפרד מהפעילות הלימודית של בית הספר, ועל כן הוא יתקיים כסדרו. כך קבע גם פסק הדין".

במשרד הבהירו, כי אין כל מקום לצעדים הננקטים בעיקר לאור החלטת המשרד שלא לפרסם את הציונים ברמה הבית ספרית, כדי לאפשר למוסדות החינוך לקיים למידה מעמיקה ורציפה, וכן, לאור החלטת המשרד להקים ועדה שתבחן את מודל המיצ"ב. ועדה זו תפתח שעריה לשמיעת הציבור הרחב, ובכלל זה את ההורים. בתוך כך, אומרים במשרד כי הם מצפים מההורים כשותפים לחינוך לגלות אחריות אזרחית ולא לפעול בניגוד לנהלים.

בסופו של יום התברר כי הפעילות סביב ההשתתפות במבחני המיצ"ב השנה הייתה שגויה. יו"ר מועצת ההורים העירונית משה אלפנדרי: "מכיוון שבתי הספר בכרמיאל לא נבחנים השנה במיצ"ב החיצוני ולאחר הבהרות שקיבלתי ממנהלת המחוז לגבי המיצ"ב, סוכם על שיח ביני לבין מנהלת המחוז בנושא המיצ"ב שמתקיים בשנה הבאה. בגלל שתי סיבות אלו השיבושים שתוכננו ליום שלישי בכרמיאל הפכו בלתי רלוונטיים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות