fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרמיאל: האם יאושר תקציב 2020?

רותם ינאי: "ניכר שנעשה מאמץ גדול כדי להסתיר מאתנו מידע ולהקשות עלינו את היכולת לקבל החלטה עניינית". ראש העיר: האופוזיציה משועממת
חברי מועצת העיר אבי קוריאט, ורותם ינאי , צילום אלכס הובר

היום (רביעי) תתקיים ישיבת מועצת העיר לדיון ואישור תקציב הרשות לשנת 2020 . טרם הדיון כבר נשמעים קולות האופוזיציה מבנוגע לאופן ההכנה, ההגשה והליקויים הרבים.

אחת הטענות המרכזיות נוגעת לאופן הגשת התקציב לעיון חברי המועצה: "מעורפלת ולא מוסברת באופן ברור".

אחד מחברי המועצה טוען: "בשנה שעברה כבר הערנו על כך, אז השנה ההגשה גרועה עוד יותר, בניגוד להבטחות".

רותם ינאי יו"ר סיעת טב לכרמיאל ויו"ר האופוזיציה : "ניכר שנעשה מאמץ גדול כדי להטעות, למסך, למדר, להסתיר מאתנו מידע ולהקשות עלינו את היכולת לקבל החלטה עניינית בנושא החשוב כל כך. הקבצים שנשלחו אלינו הגיעו עם דפים חסרים, עם הפניות לעמודים שלא קיימים או שהעמוד לא מתייחס לנושא אליו הופנינו, חסר מידע בנוגע לכמות ולפירוט המשרות שנוספו בכל מחלקה, את פירוט ומצב ההלוואות מהבנקים, את מצב האג"חים וניירות הערך של העירייה ובקיצור, כחברי מועצה, שנקראים להצביע ולקבל החלטה בנוגע לתקציב העירייה לא קיבלנו, למרות בקשותינו הרבות, את תמונת המצב הכספית האמתית של העירייה וכן, את תוכנית העבודה שלה לעתיד.

ינאי מוסיף : "ועוד לא נכנסתי לתוכן המדאיג שכן הצלחנו לדלות מהמסמכים בנוגע לתקציב".

ינאי מציין כי ראש העירייה משה קונינסקי קבל על היעדרותו של גיא מרציאנו נציג הסיעה מדיון בוועדת הכספים: "ראש העירייה מספר לציבור שנציג סיעתי לא הגיע לוועדת הכספים האחרונה, רק שהוא מסתיר מהציבור את העובדה שההיעדרות נובעת מאזכרה לקרוב משפחה ולא מציין את העובדה שביקשנו למנות אותי (ינאי) כממלא מקום בוועדה ועד לרגע זה לא נענינו. צר לי על כך שראש עיר שמתהדר בשקיפות וממשיך להטעות אותנו ואת הציבור ולפעול בחוסר מקצועיות, חוסר שקיפות וחוסר שיתוף פעולה עם חברי מועצת העיר המבקשים לפעול למען תושבי כרמיאל".

לאבי קוריאט מי שכיהן כיו"ר וועדת הכספים בקדנציה הקודמת, טענות דומות : "ראשית מדובר על מסמך מאוד לא נגיש לקורא, לא מצוינים הסברים נלווים או הנחות העבודה בעת הכנת המסמך. מצוין תקציב 19 בכל פרויקט. ללא רישום ביצוע, איך נדע אם יש חריגה, עודפים ומה לעשות עם הכסף הנותר או איך לממן גירעון. זה נראה שהיחידי שמסוגל להבין את מה שנכתב במסמך, זה רק מי שכתב אותו או מי מטעמו ובהחלט לא מובן לקורא אחר. אני קובל על כך שאין דרך להבין את התקציב כפי שהוגש שכן, זה כרוך בניסיון להבהיר מסך עשן. תקציב מעורפל בלשון המעטה".

משה קונינסקי, צילום אלכס הובר

תגובת ראש העירייה משה קונינסקי לטענות של חברי האופוזיציה בנושא תקציב העירייה לשנת 2020: "רותם ינאי וחבריו הספורים והמשועממים באופוזיציה נשארו מתוסכלים מהתבוסה שנחלו בבחירות לפני כשנה.

כדאי שציבור תושבי כרמיאל יידע את האמת שגם את המעט המוטל עליהם, חברי האופוזיציה המתוסכלים והמשועממים לא עושים, ורק לשם המחשה הם נהגו ביום ראשון בחוצפה ולא הגיעו לדיון בוועדת הכספים על תקציב העירייה. אני מניח שהם יגיעו לישיבת מועצת העיר וינסו שוב להוליך שולל את התושבים באמצעות מצג שווא שהם כביכול דואגים לו. אין לי ספק  שתושבי כרמיאל לא ילכו שולל ולא יאמינו למופע התיאטראלי שכל כולו הצגה אחת גדולה שאין בה שום דבר שמתכננים חברי האופוזיציה. מעולם לא הייתה שקיפות כפי שהנהגתי מכניסתי לתפקיד ראש העיר, לחברי האופוזיציה משעמם וכל מטרתם לחבל בעשייה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות