fbpx
Nahariyya, IL
29°
Fair
14h15h16h17h18h
29°C
29°C
29°C
29°C
28°C

כרמיאל: האם התוכנית המודולרית לנוער הגיעה לסוף דרכה?

אור מזרחי: "התוכנית המודולרית הצילה לי את החיים". עיריית כרמיאל: "אנו נדרשים לשינוי אופן העבודה ובחינת דרכים חלופיות באמצעותן נוכל לשמור על אופן פעולת התוכנית". משרד החינוך: נכון לרגע זה, התוכנית לא תחודש
אור מזרחי בפעילות צילום פרטי

בעקבות פוסט שהעלה לפני יומיים הנער אור מזרחי, התברר כי התוכנית המודולרית, המופעלת עבור נוער, עומדת בפני סגירה בשל החלטת משרד החינוך להפסיק את התקצוב להמשך הפעלתה.

"רציתי לשתף אתכם בתחושות שעוברות עליי בשעות האחרונות. ניקח חמש שנים אחורה. כשהייתי בכיתה ח', נער מתבגר שמחפש למתוח את הגבולות ומחפש דברים אסורים לעשות, נער סקרן שהתחיל בצעדים אשר אינם בדרך הישר. צוות אגף הנוער הפעיל מועדונים לנוער אשר הקונספט שלהם היה מקום אחר הצהריים לנוער שבו יוכלו ליצור קשרים עם שינשינים, בני נוער ומדריכים, במקום שהנוער יסתובב ברחובות ויסתבך עם אלכוהול, ובמקרים הגרועים גם סמים. לנו, לנוער, היה מקום להעביר בו את אחר הצהריים. אישית אפשר להגיד שהתוכנית הצילה לי את החיים. היום אני הולך ברחובות כרמיאל ועוצרים אותי ילדים קטנים, הורים, סבים, סבתות, אחים, חברים ומכירים אותי, אין תחושת סיפוק טובה יותר כאשר ילד מחבק אותך ומעריך אותך ואתה יודע שהיית לו כמו אח גדול. בזכות התוכנית המודולרית וצוות אגף הנוער אני מי שאני היום. אגף הנוער, כחלק מהתוכנית המודולרית מסביב לשעון, פעל למען ילדי העיר ודאג לכך שלכל ילד ונער יהיו פעילויות אחר הצהריים, יצר קשר בין המשפחה והבית לבין בית הספר, תנועות הנוער והמועדונים. בניתי את עצמי מאפס למאה בזכות התוכנית הזו ואחרי כל העשייה של האגף והמקום שהוא נתן לי ליזום, לחנך, להדריך, לחבק, להוות דוגמה, לעזור, לצחוק, לבכות, להכיר חברים שיישארו איתי לחיים, לצבור חוויות מכל סוג נודע לי שהתוכנית נסגרת. כיום, אני משרת בחטיבת החילוץ וההדרכה, וגם לפה הגעתי בזכות העשייה של האגף למעני".

מעיריית כרמיאל נמסר: "אין ולא תהיה פגיעה בפעילות הנוער בעיר. ראש העירייה משה קונינסקי רואה בפעילות הנוער בעיר כרמיאל אחד מיעדי החינוך המרכזיים. בעיר פועלים מועדונים, תנועות נוער וארגוני נוער וקיימת עשייה והשקעה ענפה בתחום. תקציבי הנוער ברשות אושרו ותוכניות העבודה מתקיימות לאורך השנה, ויש בכוונתנו לשמור עליהם, גם אם משרד החינוך מפסיק את המימון לתוכנית זו או אחרת. לצערנו הרב, משרד החינוך החליט לעצור את תקצוב התוכנית בחודש אוגוסט האחרון, והודיע על כך בשלב מאוחר. לנוכח המצב הקיים אנו נדרשים לשינוי אופן העבודה ובחינת דרכים חלופיות שבאמצעותן נוכל לשמור על אופן הפעולה של התוכנית המודולרית".

אור מזרחי עם החניכים צילום פרטי

את התוכנית החינוכית מודולרית גיבש משרד החינוך בעבור הרשויות המקומיות באשכולות 4-6 ובעבור רשויות במגזר הלא יהודי. התוכנית כוללת מספר אפשרויות לבחירת כל רשות על פי רצונה ויכולה לכלול מנהל מרכז לנוער, רכזים, מדריכים ומתנדבים שונים.

ממשרד החינוך נמסר: "התוכנית המודולרית פעלה מכוח החלטת הממשלה כנגד תקצוב מוסדר לפרק זמן קצוב ומוגדר שהסתיים ביום 31 באוגוסט 2019. חידוש התוכנית מותנה בחידוש החלטת ממשלה בנושא בכפוף לאישור תקציבי, מה שלא קרה עד לרגע זה".

ביום שלישי השבוע נפגשו נציגי התוכנית חניכים, מדריכים ושינשינים עם ראש העירייה משה קונינסקי.

לאחר הישיבה אמר אור מזרחי: "הייתה שיחה אמוציונלית קשה. שידרו לנו שצריך להסתגל לסיטואציה החדשה בלי התוכנית המודולרית. הם דיברו במילים גבוהות שכיף לשמוע באוזן, אבל חשתי כאילו ממרום כיסאותיהם לא ממש אכפת להם מהנוער. יצאנו מאוכזבים עם דמעות. אני מתגייס בקרוב, אני נלחם את המלחמה בשביל הדורות הבאים. אני יודע שבלי התוכנית תהיה בעיה להרבה ילדים. אני לא מדבר מאינטרס, רק מאהבה לנוער הכרמיאלי".

אור מזרחי עם הצוות צילום פרטי

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות