fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרמיאל: גני החינוך המיוחד עדיין ללא מענה בחופשת הפסח

יו"ר הנהגת ההורים בכרמיאל, משה אלפנדרי: "למעלה מעשרה ימים שאני מנסה לקבל תשובה מראש העירייה אין התייחסות ואין תשובה". עיריית כרמיאל: "תוכנית ניצנים פועלת בכרמיאל בכל שכבות הגיל כפי שמשרד החינוך הגדיר"
גן דני צילום עליזה רוזן-הברמן
גן דני צילום עליזה רוזן-הברמן

גני החינוך המיוחד עדיין ללא מענה בחופשת הפסח

יו"ר הנהגת ההורים בכרמיאל, משה אלפנדרי: "למעלה מעשרה ימים שאני מנסה לקבל תשובה מראש העירייה אין התייחסות ואין תשובה". עיריית כרמיאל: "תוכנית ניצנים פועלת בכרמיאל בכל שכבות הגיל כפי שמשרד החינוך הגדיר"

משה אלפנדרי - צילום פרטי
משה אלפנדרי – צילום פרטי

"ניצנים" היא תוכנית כלל ארצית של צהרונים בסבסוד משרד החינוך להארכת יום הלימודים לגילאי 3-8 במוסדות החינוך. התוכנית מופעלת במתכונת של קייטנה בחופשות. כך בחנוכה חמישה ימים ובפסח גם כן, במטרה להקל על ההורים.

להורי גני הילדים של החינוך המיוחד בכרמיאל התברר כי התוכנית לא תופעל בחופשת הפסח, כפי שהיא לא פעלה בחופשת חנוכה. בייאושם פנו ליו"ר הנהגת ההורים, משה אלפנדרי, לקבל עזרתו, למען תופעל בחופשה הקרובה כפי שזה קורה בכל הרשויות.

אלפנדרי: "אני פונה אליכם (צפון1) לאחר שההורים מהחינוך המיוחד בגנים ואני לא מקבלים תשובות. פסח כבר בפתח ונכון לכתיבת מייל זה אין עדיין תשובות בנושא קייטנות בגני ילדים לטובת החינוך המיוחד".

בעיר כרמיאל שמונה גנים לחינוך המיוחד, בכל גן לומדים כ-10 ילדים, סך הכל כ-80 ילדים שאין עבורם פתרון בפסח. "למעלה מ-10 ימים שאני מנסה לקבל תשובה מראש העירייה, לפי שעה לא זכיתי להתייחסות או תשובה", כך אלפנדרי.

"חשוב להבין כי תוכנית ניצנים פורסמה באוקטובר שנה שעברה והייתה צריכה לצאת לפועל כבר בחנוכה, כמו בערים רבות בצפון ובמרכז, לצערי הקייטנות לא פעלו בחנוכה בגלל טענה שלא היה זמן להתארגן, לא ניתן לטעון טענה זו חצי שנה אחרי ולא להפעיל את הקייטנות בכל הגנים בעיר בפסח".

במכתבו לראש העירייה כותב אלפנדרי: "תוכנית ניצנים הינה תכנית לאומית לצמצום חופשת החנוכה בחמישה ימים וחופשת הפסח בחמישה ימים, בסך הכל 10 ימי חופשה. תוכנית זו נכנסה לפועל בתאריך 17.10.18. תוכנית זו לא התקיימה במהלך חופשת חנוכה בגני הילדים ולתדהמתי תוכנית ניצנים גם לא מתוכנת להתקיים בעיר במהלך חופשת הפסח הקרובה, דבר שיפגע במאות הורים וזאת בניגוד לרשויות אחרות, כגון נהריה, שכן מצאו פתרונות, וכן פותחים קייטנות בגני הילדים. באותן רשויות פתיחת הקייטנות מתבצעת בגני הילדים או במקומות מרכזיים כגון מתנ"סים.

ניתן למצוא פתרונות יצירתיים, כמו שנעשה בחלק מהרשויות כאשר אותן רשויות קיבלו אישור לגביית כספים מההורים, בסכומים שנעים בין 100 ל-170 שקלים, וזאת בנוסף לכסף שניתן ב"קול קורא" ע"י המדינה עבור כל ילד – סכומים שנעים בין 36 ל-56 שקלים. בחישוב פשוט הסכום שנאסף עבור כיתה של 30 ילדים לחמישה ימים נע בין 4,500 ל- 6,000 שקלים. סכום נאה שבו ניתן להעסיק גננת ושתי סייעות וזאת עוד לפני שהרשות משקיעה בתקצוב נוסף. אשמח לקבל תשובה בנושא בהקדם ולהעביר את התשובה להורים".

מעיריית כרמיאל נמסר: "תוכנית ניצנים פועלת בכרמיאל בכל שכבות הגיל כפי שמשרד החינוך הגדיר. לפני כעשרה ימים הודיע ראש העיר שגם בגני הילדים תפעל התוכנית כמו בבתי הספר. בכרמיאל מערכת חינוך מפותחת מאוד בתחום החינוך המיוחד. עשרות מוסדות חינוך נותנים מענה כמעט לכל בעלי הצרכים המיוחדים. בימים אלו נשלמות עבודות ההקמה של בית הספר לילדים אוטיסטים.

הפעלת תוכנית ניצנים בגני החינוך המיוחד דורשת כוח אדם ייחודי המתאים לצרכי הילדים. אנו עדיין נמצאים בשלב גיוס כוח האדם ועושים כל מאמץ להפעיל את התוכנית גם בגני החינוך המיוחד".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות