fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כמה תשלם הרשות בעיר שלכם על הופעות האמנים ביום העצמאות?

התשובה: מאות אלפי שקלים. שר הפנים אריה דרעי הודיע השבוע כי החל מהשנה הבאה יוגבל הסכום שיוכלו הרשויות לשלם לאמנים וגם: תישקל האפשרות לסייע לרשויות בפריפריה
שמעון בוסקילה בערב גאלה לטובת הקמת בית חולים אונקולוגי ברמבם. (צילום: מורג ביטן)
שמעון בוסקילה בהופעה. (צילום: מורג ביטן)

התשובה: מאות אלפי שקלים. שר הפנים אריה דרעי הודיע השבוע כי החל מהשנה הבאה יוגבל הסכום שיוכלו הרשויות לשלם לאמנים וגם: תישקל האפשרות לסייע לרשויות בפריפריה

ליאת אבוחצירה בן דרור, ענת יתח אוברוגר

בצל הוויכוח הציבורי שניטש בימים אלה באשר לעלויות שמשלמות הרשויות המקומיות תמורת הופעת אמנים ביום העצמאות, בדקנו כמה ישלמו הרשויות בגליל המערבי עבור האמנים שישמחו אתכם ביום העצמאות הקרוב:

נהריה

אחרי שנים בהן לא התקיימו הופעות אמנים שאינם מקומיים במסגרת חגיגות יום העצמאות, השנה יופיעו אמנים על שתי במות בעיר: אחת, ברחבת העירייה והשנייה תוקם בפינת הרחובות ויצמן – געתון. על הבמות יופיעו: שמעון בוסקילה, הראפר נצ'י נצ',  הצמד אינפקטד מאשרום וכוכבת הילדים יעלולה. עיריית נהריה קיבלה מחיר עבור "חבילה" של כל האמנים והוא יעמוד על כ- 220 אלף שקל.

משה פרץ צילום טל אביסר
משה פרץ צילום טל אביסר

עכו

ראש העירייה שמעון לנקרי יפתח את חגיגות העצמאות בעירו ברחבת העירייה. אחריו תעלה תזמורת כלי הנשיפה של הקונסרבטוריון העירוני  ואז יעלו לבמה  הזמרים קובי פרץ ומשה פרץ. עלות האמנים בעכו מסתכמת בכ-300 אלף שקל.

יצוין, כי  קטעי הרחובות ויצמן והעצמאות הסמוכים למתחם האירוע ייחסמו לתנועה וחניה החל מהשעה 9:00 בבוקר ביום הזיכרון ועד השעה 01:00 בלילה, בערב יום העצמאות. כמו כן, גם השנה ייפתח הפארק האתגרי ביום העצמאות, ותושבי העיר מוזמנים להשתמש במתקני הפארק בחינם. פעילות הפארק תתקיים בין השעות 17:00-8:00 ולטובת התושבים יועמדו גם פינות מיוחדות לקיום מנגלים. הכניסה  לתושבי העיר מותנית בהצגת תעודת זהות.

מעלות-תרשיחא

במסגרת המופעים המרכזיים בערב יום העצמאות יופיעו הזמרת שפיטה, וכוכבת הרשת אנה זק. כמו כן יעלו על הבמה המרכזית גם להקות מקומיות.

עלות הופעתה של שפיטה מסתכמת בכ- 33 אלף שקל. בעוד הבאתה של אנה זק לעיר תעלה  כ- 47 אלף שקל.  יצוין כי במקביל, ייערך באגם המונפורט הפנינג המותאם לציבור הדתי  ובמסגרתו תופיע להקת "עניין אחר" לצד מופעי שירה ובידור מתוצרת מקומית.  ביום העצמאות עצמו החל מהשעה 10:00 בבוקר ייערך בפארק המשפחה אירוע אשר יכלול: מופעי ילדים, הפעלות, תערוכת מייצגי צה"ל ועוד.

שלומי

כוכבת הרשת אנה ז'ק והזמרת שפיטה יופיעו גם בשלומי. בנוסף אליהן, יופיעו גם כוכבת "הכוכב הבא לאירוויזיון", נופר סלמאן, קרקס אסיה וכוכבים מקומיים. המופעים יתחילו בשעה 20:00 בערב וייערכו במגרש המשולב.

המועצה המקומית שלומי סירבה לחשוף בפני "צפון-1" את עלויות המופעים.

בתוך כך, הודיע השבוע שר הפנים, אריה דרעי כי בדעתו לאמץ את מסקנות הוועדה הציבורית שהקים בינואר השנה, אשר בדקה את סוגיית העלויות שמשלמות הרשויות המקומיות עבור מופעי יום העצמאות והדגיש כי החל מהשנה הבאה יוגבל הסכום לכ-70 אלף שקל בלבד להופעה של שעה אחת.

הוועדה, בראשותו של ראש עיריית כרמיאל לשעבר עדי אלדר וראשי רשויות נוספים, גיבשה כללים לתקצוב אמנים במסגרת אירועי יום העצמאות ברשויות המקומיות.

לאחר ששמעה סקירות ועמדות מפי נושאי משרה העוסקים בתחום ההפקות והאירועים, הגישה את המלצותיה לגבי הצעדים הנדרשים, זאת על מנת להבטיח שימוש הוגן וראוי בכספי ציבור ופרישה ראויה של אירועי התרבות ברשויות המקומיות על פני כל השנה.

יצוין כי בין היתר כתבה הוועדה בהחלטותיה כי מן הראוי שמשרדי הממשלה ישקלו לסייע בתקצוב הופעותיהם של אמנים ביישוביי הפריפריה ואף המליצה לרשויות המאוגדות באשכולות אזוריים לארגן ולהוציא לפועל אירועים בשיתוף פעולה ובכך לחסוך בעלויות.

דרעי: "אין סיבה שרשויות מוחלשות ישלמו סכומי עתק לזמרים ביום העצמאות מעל ומעבר ליכולות שלהן. הדבר מוביל לגירעונות כבדים לחלק מהרשויות. בנוסף, התשלומים המופקעים האלה באים על חשבון שירותים חיוניים אחרים שאין סיבה שיפגעו. יש מקום לתת הזדמנות גם לאמנים מקומיים וותיקים שכיום, בחלקם, נדחקים מהבמות הגדולות".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות