fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תיעוד מיוחד: יחידת החילוץ גליל כרמל הצילה גוזל

אקולוגים ופקחי רשות הטבע והגנים באזור הכרמל השלימו מבצע מיוחד בשיתוף עם מתנדבי יחידת החילוץ גליל כרמל של משטרת ישראל לבדיקת גוזל נשר הגדל בקן בכרמל
מבצע מורכב לבדיקת גוזל נשר בקינון בכרמל צילום דוברות יחידת חילוץ גליל כרמל

תיעוד מיוחד: פקחי רשות הטבע והגנים ומתנדבי יחידת החילוץ גליל כרמל במבצע מורכב הצילו גוזל נשר בקינון בכרמל

אקולוגים ופקחי רשות הטבע והגנים באזור הכרמל השלימו מבצע מיוחד בשיתוף עם מתנדבי יחידת החילוץ גליל כרמל של משטרת ישראל לבדיקת גוזל נשר הגדל בקן בכרמל, כחלק מהניטור המתבצע על ידי רשות הטבע והגנים להבטחת הצלחת הרבייה.

מבצע מורכב לבדיקת גוזל נשר בקינון בכרמל צילום דוברות יחידת חילוץ גליל כרמל

במסגרת המבצע המורכב ירד בן רוזנברג, אקולוג מחוז כרמל ברשות הטבע והגנים באמצעות סנפלינג בסיוע מקצועי של אנשי יחידת החילוץ גליל כרמל לעבר קן הגוזל, אסף אותו בבטחה והעבירו ליגאל מילר, אחראי רביית העופות הדורסים ברשות הטבע והגנים לבדיקה מקיפה. בתום הבדיקה נמצא כי הגוזל במצב בריאותי תקין והוא הושב לקן באופן מבוקר ובטוח.

יגאל מילר, אחראי רביית דורסים ברשות הטבע והגנים: "אוכלוסיית הנשרים בישראל מצויה בסכנת הכחדה ועל כן אנו משקיעים משאבים רבים כדי להציל כל נשר, כל קינון וכל גוזל. זאת בין היתר באמצעות פרויקט "פורשים כנף", המשותף לרשות הטבע והגנים, החברה להגנת הטבע וחברת החשמל, נועד להגן על אוכלוסיית הנשרים וכלל העופות הדורסים בישראל.

אחד החששות שעלו לגבי גוזל הנשר שבדקנו הוא שהגוזל סובל מרככת עצמות בגלל חוסר בסידן, דבר שעלול להשפיע על יכולתו לפרוח מהקן ולמעשה לשרוד בטבע. אנו נמשיך לעקוב אחרי הגוזל והקינון על מנת להבטיח עד כמה שניתן את השלמת הקינון בהצלחה ופריחתו של הגוזל לטבע הפתוח".

מבצע מורכב לבדיקת גוזל נשר בקינון בכרמל צילום דוברות יחידת חילוץ גליל כרמל

יחידת החילוץ גליל כרמל במבצע מיוחד לעופות הדורסים

אריה שחר חובש בכיר ביחידת חילוץ גליל כרמל המשמש גם כדובר היחידה מסר כי  אתמול יום ראשון 06/07/20 בשעות הבוקר צוות טג"ח (טיפוס, גלישה וחילוץ) של יחידת החילוץ גליל כרמל הגלישו באמצעות סנפלינג את האקולוג  של רשות הטבע והגנים בן רוזנברג לאורך המצוק בכרמל לעבר קן גוזלים, שם אסף את הגוזל והעבירו ליגאל מילר אחראי רביית העופות הדורסים ברשות.

ברשות הטבע והגנים מבהירים כי פעילות מסוג זה בסביבת עופות דורסים, גוזלים וקינונים מותרת על פי חוק רק לפקחים ואקולוגים של רשות הטבע והגנים או גורמים אחרים שהוסמכו על ידה. חל איסור גורף על כל פגיעה, הטרדה והפרעה לקינונים לרבות צילום באופן העלול לפגוע בקינון העופות הדורסים ובגוזליהם.

שחר מבהיר כי  מדובר בצוותי חילוץ הטובים ביותר שקיימים,וכי היחידה מוכנה בכל רגע נתון לצאת לשטח לסייע ולטפל בכל אירוע כולל סיוע לרשות הטבע והגנים כמו במקרה חשוב זה.

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי ובחדשות נהריה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות