fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שמעון זגורי סגן ראש עיריית מעלות לשעבר, נידון למאסר על תנאי, קנס כספי ועבודות שירות לטובת הציבור

שמעון זגורי סגן ראש עיריית מעלות תרשיחא לשעבר, הורשע כי שילם כספים לקבלן קולות בבחירות 2013 ונגזרו עליו 9 חודשי מאסר על תנאי, 250 שעות למען הציבור וקנס בסך 10,000 שקלים.
שמעון זגורי סגן ראש עיריית מעלות לשעבר | צילום פרטי
שמעון זגורי סגן ראש עיריית מעלות לשעבר | צילום פרטי

בית משפט השלום בעכו גזר על שמעון זגורי סגן ראש עיריית מעלות תרשיחא לשעבר ונציג ש"ס במעלות, ששימש עשר שנים כחבר מועצת העיר ושהתמודד בבחירות לראשות העיר בשנת 2013, תשעה חודשי מאסר על תנאי, 250 שעות לטובת הציבור ו-10,000 ש"ח קנס, בגין שוחד בחירות.

זגורי הורשע לאחר משפט ארוך בעבירה של שחיתות ואיום (שוחד בחירות), לאחר שהציע לתושב תרשיחא כמיל סויטאת, 3,000 ש"ח בתמורה לכך שיביא 50 מבני משפחתו ומכריו להצביע עבורו. זגורי, שהיה באותה עת סגן ראש העיר, נתן לסויטאת 1,800 שקל והבטיח לו את היתרה לאחר הבחירות, אולם לאחר שהפסיד בבחירות טען כי סויטאת לא עמד בהסכם, סרב לשלם לו את היתרה ודרש ממנו להחזיר את הסכום שכבר שקיבל.

השופט וויליאם חאמד קבע: "העבירה מהווה ביטוי לשחיתות, שמטרתה להשיג עמדות ציבוריות על ידי הונאת הציבור" והעונש ההולם כולל מאסר בפועל".

השופט וויליאם חאמד צילום: לורי

השופט הפנה את זגורי לשירות המבחן, קיבל את המלצתו וגזר עליו גזר דין מקל, למרות שהפרקליטות דרשה מאסר בפועל.

השופט חאמד: "מצאתי כי צודק ונכון לחרוג ממתחם העונש שקבעתי על ידי הימנעות מהטלת רכיב של מאסר בפועל, לאור המסקנה בדבר קיומו של סיכוי ממשי ביותר שהנאשם ישתקם לאחר שימצה את ההליך הטיפולי ולאור העובדה שהמדובר בנאשם בן 64, נעדר עבר פלילי לחלוטין וממועד ביצוע העבירה חלף פרק זמן של שבע שנים.

בניין עיריית מעלות תרשיחא. צילום: שלמה שרביט

 

 

אהבתם את הכתבה?

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי וחדשות נהריה

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות