fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שלומי: מדוע מעלים את תשלומי ההורים?

תושבים בשלומי תמהים על החלטת המועצה להעלות את תשלומי ההזנה וההסעות דווקא בימים אלה וטוענים כי במועצה מסרבים להחזיר כספים משנה קודמת שלא מומשו. המועצה המקומית שלומי: הכל נעשה בשקיפות ובהסכמת ההורים.
גבי נעמן במפגש עם שר החינוך | צילום: המועצה המקומית שלומי
גבי נעמן במפגש עם שר החינוך | צילום: המועצה המקומית שלומי

בעוד מגפת הקורונה מסרבת לעזוב וכתוצאה בכל יום מצטרפים עוד אזרחים למעגל האבטלה ונלחמים על פרנסתם, הגיעו למערכת צפון-1 פניות תושבים אשר טוענים כי במועצה המקומית שלומי מסרבים להחזיר להורים את הכסף מהחודשים בהם התלמידים לא למדו ויתרה מזאת החליטו לעלות השנה את תשלומי ההורים.

עד כה עמדו תשלומי ההזנה שההורים שילמו על סך 900 שקלים לכל ילד. השנה הודיע ראש המועצה כי המחיר יהיה 1300 שקלים ולאחר לחץ ציבורי שהפעילו התושבים הודיע כי המחיר יהיה 1100 שקלים.

התושבים חסרי האונים מנסים להבין מדוע מועצת שלומי אינה באה לקראת ההורים בתקופה הקשה הזאת ומודיעה יוצאת עם ההודעה יום לפני החזרה לספסל הלימודים.

שמעון בלילתי, פעיל חברתי: "בשנה שעברה ההורים שילמו על הסעות, טיולים, הזנה, מסיבות ודברים נוספים שלא יצאו לפועל בגלל הקורונה. לא מספיק שראש המועצה לא מתכוון להחזיר את התשלום, הוא התכוון השנה להעלות את תשלומי ההזנה להורים ב-400 שקלים לתלמיד. במקום לבוא לקראת התושבים, ראש המועצה רק מחפש איך להכביד. אני שואל איפה כל הכספים שלא החזירו, מה עשו איתם?

ילדיי אמנם כבר לא בגיל של שימוש בשירותי ההזנה אבל בתור תושב ותיק של שלומי שהמקום הזה באמת בדם שלי, אני שומע את צעקת התושבים שכל כך חשובים לי ולא יכול להישאר אדיש. אני חי פה וכל מה שקורה פה מעניין אותי".

רובי בר, אמא לילדים בשלומי: "יש לי שתי בנות, אחת בגן ואחת ביסודי ועל שתיהן לא קיבלתי החזר על שנה שעברה. כשפניתי למועצה פשוט לא היה עם מי לדבר, הם ענו לי שגם ככה שילמתי סכום מועט מכיוון שמגיעה לי הנחה. המועצה מתנהלת בצורה לא שקופה, לא מניחים כלום על השולחן, לתושב אין למי לפנות. הודיעו לי שאם לא אסדיר את התשלום של השנה, לא יעלו את הילדים שלי להסעה ולכן, לא הייתה לי ברירה ושילמתי. אני לא מבינה מה זה חוסר התחשבות הזה. בתקופת הקורנה בקושי מצליחים לעבור את היום, לאנשים אין כסף ועוד חודשיים יגיעו לפת לחם. איפה ההגינות? למה לא להתחשב בתושב? ההתנהלות הזאת פשוט לא מקובלת".

מהמועצה המקומית שלומי נמסר: "שוב אנו עדים להפצת אינפורמציה שקרית באמצעות הרשתות החברתיות בכדי לפגוע באווירה המיוחדת והחגיגית ערב פתיחת שנת הלימודים, ועל כך אנו מצרים.

המועצה קיימה דיאלוג ישיר ופתוח עם ההורים, כדרכנו בשלומי, ויחד הגענו להבנות. ראש המועצה היה קשוב לצרכי הקהילה, נעתר לפניות ההורים וקיבל החלטה המוסכמת עליהם על התשלומים הבאים:

  1. הסעות הלוך וחזור לבתי הספר היסודיים – 100 שקלים לחודש.
  2. הסעות לתלמידי כיתות ה'- ו'- 40 שקלים לחודש.
  3. ארוחת צהרים – במקום 7 שקלים ליום שהם 1300 שקלים לשנה, הוחלט לגבות 110 שקלים לחודש בלבד, 1100 שקלים לכל השנה.

ההודעות נשלחו 9 ימים לפני פתיחת שנת הלימודים, וסכומי התשלומים כמעט וזהים לתשלומי שנת הלימודים הקודמת. במהלך השבוע הראשון לשנת הלימודים מאפשרת המועצה לתלמידים לנסוע בהסעות גם אם טרם הוסדר התשלום, ובכך מעניקה להורים די והותר זמן להגיע ולהסדיר את התשלומים. למרות כל הטענות, שנת הלימודים נפתחה כראוי ובאווירת חג של ממש".

 

גבי נעמן במפגש עם שר החינוך | צילום: המועצה המקומית שלומי
גבי נעמן במפגש עם שר החינוך | צילום: המועצה המקומית שלומי

 

 

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי וחדשות נהריה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות