fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שגרירות דנמרק ובית לוחמי הגטאות בשת"פ להנצחת הצלת יהדות דנמרק

אמש השיקו שגרירות דנמרק בישראל ובית לוחמי הגטאות פרויקט חינוכי ייחודי על סיפור הצלת של יהדות דנמרק בשואה - במסגרתו המחתרת הדנית הצילה 95% מיהודי המדינה, כ-7,000 יהודים.
אירועי הנצחת הצלת יהדות דנמרק | צילום: דוברות מטה אשר

האירוע נערך במרכז פרס לשלום וחדשנות במעמד רעיית נשיא המדינה מיכל הרצוג, ניצולי שואה דנים-ישראלים, שגרירת דנמרק בישראל, הרב הראשי לדנמרק יאיר מלכיאור ומכובדים נוספים. בשנה הקרובה ייחשפו למערך השיעור הייחודי אלפי תלמידים בישראל ובעולם, בעברית, אנגלית וערבית.

אירועי הנצחת הצלת יהדות דנמרק | צילום: דוברות מטה אשר

יגאל כהן, מנכ"ל בית לוחמי הגטאות: "הפרויקט המשותף של בית לוחמי הגטאות והשגרירות הדנית, בנושא הצלתם של אזרחי דנמרק היהודים על ידי העם הדני בתקופת השואה, מציג בדרך ייחודית ומרגשת את הסיפור מופלא של התגייסות חברתית יוצאת דופן של העם הדני למען כלל יהודי המדינה, שהוברחו בספינות דיג לשוודיה. הפרויקט מבטא הזדמנות חשובה להאיר זרקור מיוחד על אחד מסיפורי ההצלה המפעימים והמרגשים ביותר שהתרחשו בתקופת מלחמת העולם השנייה והשואה".

אירועי הנצחת הצלת יהדות דנמרק | צילום: דוברות מטה אשר

משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר שהשתתף אף הוא בערב המיוחד: "ההשקה של תוכנית חינוכית משותפת בין מוזיאון בית לוחמי הגטאות לשגרירות דנמרק בישראל היא עבודה חינוכית חשובה מאד למען הצעירים ולמען כולנו בסיפור דנמרק ומבצע ההצלה של יהודי דנמרק בעת השואה. שמחתי לפגוש את שגרירת דנמרק בישראל, אן דורוטה ריגלסן ואת אשת הנשיא הגב' מיכל הרצוג. תודה ליגאל כהן, מנכ"ל בית לוחמי הגטאות ולצוותו על ההשקעה האדירה בערב זה".

אירועי הנצחת הצלת יהדות דנמרק | צילום: דוברות מטה אשר

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות