fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פיילוט בכללית: קורונה כן או לא ב-15 דקות

בכללית התקבלו 13 מכשירים מסוג סופיה (Sofia), באמצעותם ניתן לבצע בדיקות מהירות לאבחון קורונה. שני מכשירים נמצאים בשימוש כפיילוט בחיפה ובכרמיאל
בדיקות מהירות לאבחון קורונה | צילום: דוברות כללית
בדיקות מהירות לאבחון קורונה | צילום: דוברות כללית

כללית החלה לבצע כפיילוט בדיקות מהירות לאבחון קורונה באמצעות 13 מכשירים מסוג סופיה (Sofia), שניים מהם בחיפה ובכרמיאל.

המכשירים, שהתקבלו ממשרד הבריאות לפי סיכום בין סגן שר הבריאות ח"כ יואב קיש לבין מנכ"ל כללית פרופ' אהוד דודסון, מאפשרים זיהוי מהיר של הנגיף וקבלת תשובה לבדיקה בתוך כ-15 דקות בלבד. המכשירים יחלו לפעול בזמן הקרוב במרפאות נבחרות ובבתי חולים של כללית ברחבי הארץ, בהם באתרי הדיגום שמפעילה כללית בחיפה ובכרמיאל.

כללית היא הראשונה שקיבלה מכשירים אלה וצוותיה לומדים עתה כיצד לעשות בהם שימוש. ביצוע בפועל של בדיקות באמצעות המכשירים אלה יחל בזמן הקרוב, מיד עם קבלת הנחיות משרד הבריאות להפעלתן וקביעת הקריטריונים למתן הבדיקה באמצעותן.

זיהוי בוודאות גבוהה של נשאות לקורונה

המכשיר מזהה את נגיף הקורונה SARS-CoV-2 בשיטה המבוססת על זיהוי אנטיגני תוך שימוש בדגימת מטוש ישירה מהחולה. התוצאה, חיובית או שלילית, מתקבלת בתוך 20-15 דקות בלבד מרגע הדגימה. המכשיר מאפשר זיהוי בוודאות גבוהה של נשאות לקורונה, במיוחד בקרב  נבדקים עם תסמינים (סימפטומטיים). נבדקים, שיקבלו תשובה חיובית יוגדרו כנשאי קורונה וכך ניתן יהיה לבצע תחקור אפידמיולוגי מיידי ולקטוע במשנה יעילות את שרשרת ההדבקה. כאשר מתקבלת תשובה  שלילית  תידרש בדיקה נוספת בשיטת הדיגום הרגילה (PCR).

ראש אגף רפואה בחטיבת הקהילה בכללית, ד"ר דורון נצר: "תוספת של  13 מכשירי בדיקה, שנותנים תוצאה בתוך 20-15 דקות תשפר את הזמינות לביצוע בדיקות קורונה ותפחית מהעומס הקיים על המעבדות. הנבדקים יקבלו את התשובה בנקודת הדיגום, בבתי החולים או במרפאה, ובכך ייחסך הצורך בהמתנה לקבלת תשובה".

לדברי מנהל מחוז חיפה וגליל מערבי בכללית רונן נודלמן, האזור – חיפה והגליל המערבי – שנהנה מרמה נמוכה יחסית של תחלואה בחודשים הראשונים לפרוץ המגפה, נצבע לאחרונה באדום וכיום מטפלים צוותי מחלקת הקורונה בקהילה בכ-5500 אנשים המאושפזים בביתם או במלוניות ודואגים לניטור וליווי כדי לוודא שלא חלה הידרדרות פתאומית.

כללית מפעילה 10 תחנות דיגום קבועות ברחבי המחוז וכן מקימה מתחמים זמניים באזורי התפרצות. במחוז פועלת מעבדת הקורונה היחידה בקהילה שמעניקה מענה איכותי ואף מהיר ועומדת בפני התרחבות ניכרת לאחר שתוגברה בצוות להפעלת משמרת שלישית. בקרוב תצויד המעבדה בשני מכשירים נוספים שמאפשרים הכפלה של קצב הבדיקות.

מכשירי הסופיה לבדיקות מהירות המתבצעות באתרי הדיגום עצמם יקלו מאוד על אנשים עם סימפטומים שחרדים לדעת אם הם מעידים על נגיף הקורונה.

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

כבר הורדתם את האפליקציה של הד הקריות? האפליקציה החדשה שלנו עכשיו זמינה להורדה בחינם!

להורדה למערכת אנדרואיד לחצו כאן!

לינק הורדה מחנות אפל: לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות