fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פארק הפרפרים הראשון בישראל יוקם סמוך למפעל קליל בכרמיאל

ראש העיר משה קונינסקי, נחשף לראשונה לעבודות הקמת 'פארק פרפרים' הראשון בישראל שנבנה בסמיכות למפעל "קליל" בכרמיאל
משה קונינסקי, צורי דבוש ופרדי אבוקרט | צילום דוד כהן
משה קונינסקי, צורי דבוש ופרדי אבוקרט | צילום דוד כהן

ראש עיריית כרמיאל, משה קונינסקי, ביקר במפעל קליל בכרמיאל ונחשף לראשונה למיזם החדש, הקמת 'פארק פרפרים' הראשון בישראל שיוקם על שטח של 15 דונם בסמיכות למפעל קליל. כהסמל המסחרי של קליל הינו פרפר.

פארק פרפרים מוקם ביוזמת צורי דבוש, יו"ר קליל, שהינה החברה הגדולה בישראל בתחום ייצור ושיווק מוצרי אלומיניום וחלונות ויכלול 2 אגמים, אחד קבוע ושני עונתי, שטחי חורש, של עצים ושיחים מקומיים, צמחי תבלין ופרחי בר וגבעת תצפית בגובה של 3.5 מ' עם עמדת מסתור שתאפשר למבקרים תצפית על הפרפרים.

צורי דבוש הסביר לראש העיר שעבודות הקמת הפארק מתבצעות בשיתוף צוות הנדסה מיוחד ,מלווה חוקרי פרפרים מהאקדמיה ובהקמתו תשקיע החברה כ-1 מיליון שקל.
ראש העיר הבטיח שיתוף פעולה עם תלמידי בתי הספר בעיר במסגרת שעורי החקלאות.
מים ויכלול 2 אגמים, אחד קבוע ושני עונתי עבודות הקמת פארק פרפרים הראשון בישראל בסמיכות למפעל "קליל" מכרמיאל .

חברת "קליל" מכרמיאל שהינה החברה הגדולה בישראל בתחום ייצור ושיווק מוצרי אלומיניום וחלונות, מקימה בימים אלו פארק פרפרים, בסמיכות למפעל שהשתרע על שטח של כ-15 דונמים ויכלול 2 אגמים, אחד קבוע ושני עונתי – שיצבור מי גשם שיורדים בשטח.
פארק הפרפרים שייפתח במחצית ה-1 של שנת 2021, יוקם כפארק פתוח ולא כמכלאה סגורה ויאפשר לפרפרים באזור לשהות בפארק ולהתרבות .הפארק יכלול גם שתילת חורש, שתילת עצים ושיחים מקומיים ורחבות של פרחי בר וצמחי תבלין. לצד הפארק תוקם, העמדה מותאמת לביקור קבוצות עד 50 איש בקבוצה.
בימים אלו מתבצעות התשתית להקמת פארק הפרפרים ע"י. תקציב הקמת פארק הפרפרים כ-1 מיליון ₪.

צורי דבוש, יו"ר חב' קליל, מציין שההחלטה להקים את פארק הפרפרים בסמוך למפעל קליל, נובעת מהעובדה שהסמל המסחרי של קליל הינו הפרפר.
מפעל קליל ממוקם באזור התעשייה בכרמיאל, בשטח של 110 דונם, במפעל מועסקים כ-320 עובדים והיקף פעילות החברה בשנה האחרונה היה כ-400 מיליון ש"ח.

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי ובחדשות נהריה

כבר הורדתם את האפליקציה החדשה של חדשות נהריה?

לחצו על הלינק והורידו אותה עכשיו בחינם:

לינק הורדה למערכת אנדרואיד – לחצו כאן!

לינק הורדה מחנות אפל – לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות