fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

על בחירות וגאווה מקומית

"אנחנו כאן כדי להישאר. עד שיהיה ייצוג שוויוני לנשים בכל מוקדי קבלת ההחלטות"
רוח שרית עטיה ויסמן, טליה עומר, דגנית בר, מור נווה, עוד אפי פדידה צילום אלי פדידה

"אנחנו מצפות להיות הפתעת בבחירות. כי למרות שהתקשורת הארצית לא נתנה לנו כמעט במה, במקומי, בקבוצות נשים ובארגוני נשים יש לנו תמיכה מסיבית".

שרית ויסמן, מור נווה, טליה עומר, דגנית בר, עוד אפי פדידה צילום אלי פדידה

יום לפני הבחירות בחרנו להבליט בגאווה לא מוסתרת כי אחת המפלגות המסקרנות, מפלגת קול הנשים נוסדה כאן בגליל, במועצה האזורית משגב על ידי תושבת היישוב אבטליון אפי פדידה, יחד עם חברות נוספות, ולא פחות משבע נשים מאותו אזור נמצאות ברשימה לכנסת.

היה זה שלמה ארצי בכבודו, שבסוף השבוע האחרון העלה את המפלגה למודעות הציבור כאשר כתב בטורו הקבוע במוסף:

"הצצתי בשידורי תעמולת הבחירות, והבחנתי בשתי מפלגות חדשות ומעניינות. הראשונה, מפלגת אחיו של דודו טופז (מיקי גולדנברג), והשנייה, מפלגת נשים שנקראת 'קול הנשים'. איזה יופי. לא הכל גנץ וביבי ובנט".

שבע הנשים ממשגב בנוסף לפדידה הן טליה עומר משכניה, רו"ח גילה אלבאום מקורנית, רו"ח שרית ויסמן מעצמון, ד"ר אתי בהם מגילון, דגנית בר מהר חלוץ ומור נווה ממעלה צביה.

בשבוע שעבר הפגינו נשות מפלגת קול הנשים בירושלים מול כנסת ישראל, צעדה במפגן מחאה לשוק מחנה יהודה שם נפגשו עם אזרחים וסוחרים אשר תמכו במאבקן והתעניינו בפועלן.

לאחר מכן המשיכו במחאתן הנודדת במקומות רבים בארץ על "ההתעלמות הצינית והבוטה של המפלגות הגדולות ממה שמעניין באמת את אזרחי מדינת ישראל ובמחאה על הייצוג הכמעט בלתי קיים של נשים בפוליטיקה בישראל". כדבריהן.

שלמה ארצי מפרגן

ביום שישי האחרון התקיים סיור בעוטף עזה. "שמענו על הכאבים של התושבים, ההורים והילדים בדרום ואני רוצה להגיד לכם שאנחנו כולנו עוטף עזה, כולנו אתכם וכולנו מחזקים את ידיכם במאבק החשוב הזה לחיים נורמליים", אמרה ראש המפלגה ד"ר מזל שאול והוסיפה, "מכאן, אני רוצה להגיד לכם 'אנחנו לא מעניינים' כבר הרבה זמן. אנחנו לא מעניינים את יושבי הכנסת אבל אנחנו כאן בשבילכם ובשביל כל אזרחי ישראל, כדי להביא לכאן מנהיגות אחרת".

איך אתן ערוכות לקראת הבחירות מחר, שכן ידוע שיום הבחירות הוא אחד החשובים בכל המערכה?

פדידה אופטימית ומפתיעה: "אנחנו מצפות להיות הפתעת הבחירות. כי למרות שהתקשורת הארצית לא נתנה לנו כמעט במה, במקומי, בקבוצות נשים ובארגוני נשים יש לנו תמיכה מסיבית".

יום הבחירות?

פדידה: "יש לנו צוותי פעולה ואנחנו עומדות לבקר בקלפיות בכל הארץ. אנחנו חשות המון תמיכה מהשטח ויש הרבה מצביעים ומצביעות שלא יודעים למי להצביע ולא התכוונו להצביע והחליטו להצביע לנו".

מה יקרה ביום שאחרי הבחירות?

"אחרי הבחירות נמשיך לעבוד. אנחנו כאן כדי להישאר. עד שיהיה ייצוג שוויוני לנשים בכל מוקדי קבלת ההחלטות. נרחיב את החשיפה שלנו ונמשיך בעבודת שטח כדי להגדיל את מספר התומכים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות