fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"על אף השינוי, עוד ארוכה הדרך לייצוג נשי הולם במרחבי התרבות השונים"

כנס נשים שהתקיים בשבוע שעבר במכללה האקדמית צפת עסק בנשים בתחום היצירה והתרבות. "לא תמיד היה לנשים את החופש ליצור.
כנס נשים אקדמי | צילום: המכללה האקדמית צפת

בשבוע שעבר התקיים במכללה האקדמית צפת כנס אקדמי העוסק בנשים בתרבות ובשדה היצירה. הכנס כלל שלושה מושבים: המושב הראשון עסק בנשים יוצרות בעולמות האופנה, התיאטרון והקולנוע. המושב השני עסק באומניות היוצרות מתוך חוויה נשית והמושב השלישי עסק בייצוגי נשים וגופן בספרות העברית.

כנס נשים אקדמי | צילום: המכללה האקדמית צפת

במושב הראשון לקחו חלק סטודנטיות הלומדות בקורס "אומנות הקולנוע", בחוג לספרות, אומנות ומוסיקה שהפנו שאלות לבמאית הסרט "לא פה לא שם", גב' מייסלון חמוד. הסרט השייך לגל הנשי-פלסטיני בקולנוע הישראלי עורר שיח פורה על ייצוגי נשים ערביות-ישראליות שמנסות להגדיר את זהותן ומעמדן בלב החברה הליברלית התל אביבית.

מארגנות הכנס חוקרת המגדר ד"ר אילנית ברנזון, וחוקרת האומנות ד"ר שחר מרנין דיסטלפלד, הסבירו את החשיבות של קיום הכנס. "לא תמיד היה לנשים את החופש ליצור. מקומן של נשים בתרבות ובשדה היצירה היה לאורך מאות שנים שולי.  הדברים החלו להשתנות עם פריצתו של הפמיניזם, ובמיוחד עם הגל השני שלו בשנות השישים והשבעים של המאה הקודמת", אמרה ד"ר ברנזון.

מימין דר אילנית ברנזון דר שחר מרנין דיסטלפלד | צילום: המכללה האקדמית צפת

לדבריהן, נשים יוצרות החלו לתת קול לחוויותיהן שהושתקו, כשהן קוראות תיגר על  המבט הגברי, על הסטריאוטיפים והארכיטיפים הצרים של נשים ששלטו בקאנון התרבותי וכשהן מבקרות ביצירתן את המערכות הפטריארכליות השולטות בחברה ובתרבות שלנו. "על אף השינוי,  עוד ארוכה הדרך לייצוג נשי הולם במרחבי התרבות השונים. לכן, דיון על נשים יוצרות וייצוגי נשים שקיימים בתרבות חשוב ובמיוחד במוסדות להשכלה גבוהה במטרה לעודד יצירה של נשים, חשיבה ביקורתית על ייצוגי נשים והגדלת המגוון והמנעד של ייצוגים נשיים בחברה ובתרבות", סיכמה ד"ר מרנין דיסטלפלד.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות