fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עכו חנכה היכל תרבות חדש בהשקעה של 50 מיליון שקלים

עכו חנכה אמש, יום ג', היכל תרבות חדש בלב העיר, בהשקעה כוללת של כ-50 מיליון שקלים. פרי תכנונם של האדריכל חיים קהת וטל דויטש. מדובר באחד הפרויקטים הגדולים והמושקעים בצפון, שיארח את מיטב מופעי התרבות בישראל ויהווה מקום מפגש בונה קהילה מאוחדת של מגוון אוכלוסיות מעכו והצפון.
היכל התרבות החדש של עכו | צילום: דוברות עיריית עכו

ראש העיר עכו, שמעון לנקרי: "אני רואה בהיכל התרבות לב פועם ומחבר לחזון הגדול של העיר, עיר תרבויות, עיר שהיא מרכז לאומי ובינלאומי לעשייה, ליצירה, לאיכות חיים"

מיטב אמני ישראל מתחום המוסיקה, התיאטרון, הסטאנד אפ והופעות ילדים, יופיעו הקיץ בהיכל, ביניהם עידן רייכל, אדיר מילר, יובל המבולבל ורבים נוספים.

בהשתתפות מאות אורחים, חנך אמש, יום ג', ראש העיר עכו, שמעון לנקרי באופן רשמי את היכל התרבות החדש של העיר. הטקס נערך במעמד סגניו זאב נוימן, אדהם ג׳מל ושרי גולדשטיין, חברי מועצת עיר, מנכ״ל העירייה יניב אשור, מנכ״ל העירייה לשעבר אוהד שגב, ראשי ערים, מנכ״ל מפעל הפיס בני דרייפוס ומנכ״ל בית ספר רימון למוסיקה, משה סיני שאמור לפתוח בהיכל קמפוס של בית הספר בעוד כמה חודשים ומנהל ההיכל מאור בנזינו.

״חנוכת ההיכל הזה היא סמל יפה והולם לעשור שלם של תנופת פיתוח מואצת שעוברת על העיר עכו״, אמר לנקרי, ״ואך טבעי שמקום כה עשיר בתרבויות כמו עכו, ראוי להיכל מפואר שידע לכבד ולהציג את מגוון התרבויות, שנותנות לעכו את אופייה המיוחד״.

היכל התרבות החדש של עכו | צילום: דוברות עיריית עכו

את האירוע הנחתה השחקנית יוליה פלוטקין, כאשר המופע המרכזי היה של עידן רייכל והפסנתר.

היכל התרבות החדש והמפואר, בעיר עכו, תוכנן על ידי משרד האדריכלים מנספלד – קהת, וכולל למעלה מ-600 מושבים, בהשקעה כוללת של כ-50 מיליון שקלים.

אירוע ההשקה ימשך כל השבוע, בשורה של מופעים והצגות בניהם, אדיר מילר, יובל המבולבל, מני ממטרה, המחזמר סלאח שבתי ועוד.

ההיכל מתפרס על שטח של 3000 מ"ר, שלוש קומות, במרכזו במה גדולה ומערכת אקוסטיקה ותאורה מתקדמות, אגף חדרי שחקנים, כיתות לימוד, פואיה ולובי כניסה רחב ידיים, גלריית אומנות בה יוצגו תערוכות מתחלפות, בית קפה שיהיה פתוח בכל שעות היום וישרת גם את הקהל מבחוץ ומגרש חנייה גדול ובו 250 מקומות חניה שיעמוד חינם לרשות הבאים.

היכל התרבות נבנה בלב העיר עכו, בסמוך לבניין העירייה, בחיבור שבין ישן לחדש, באופן שמהווה צומת של תנועת תושבים, מרחב של התפתחות והתחדשות עירונית, המעודד תנועת הולכי רגל. עיצוב ההיכל הינו חדשני ונקי, המבליט את הבנייה המסורתית של עיר הנמל העתיקה, מהווה רקע לאופי הייחודי וההיסטורי של עכו ומעמיד במרכז החוויה את הקהל.

בהיכל הוטמעו מאפיינים של בנייה ירוקה; ההיכל נבנה על חלקים מהמבנה המקורי ובמסגרת התכנון, חופה היכל התרבות בזכוכית, המאפשרת חשיפה ומשיכה לקהל החיצוני.

הכיכר החיצונית נבנתה כחלק מרצף של שטחים עירוניים ציבוריים, שישמשו לאירועי תרבות חיצוניים. הכיכר נבנתה תחת הצללה בשטחיה הציבוריים וכך גם הפואיה הפנימי, המוצל ברוב שעות היום . כך נחסכת אנרגיה ועלויות התפעול נמוכות יותר.

להיכל התרבות מחויבות עמוקה להנגשת כל ממשקיה לאנשים עם מוגבלויות, קופות נגישות לבעלי צרכים מיוחדים, המאפשרות קבלת שירות בצורה נוחה, מערכות הכוונה, חנייה נגישה, מקומות שמורים למתניידים עם כסא גלגלים, שביל גישה להיכל ללא מדרגות, כניסה רחבה ונוחה ועוד.

ההיכל נבנה בשיתוף משרד הבינוי והשיכון – כחלק מהסכמי הגג, המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ומפעל הפיס – כתומך ומוביל תרבות איכותית בארץ.

שמעון לנקרי, ראש עיריית עכו: "הפעולות התרבויות המגוונות בעיר עכו מאפשרות לתושבים ליהנות מהעושר התרבותי ומבססות את העיר כמוקד תיירות מוביל בצפון הארץ. בכך, מתחזקים גם עסקי התיירות התורמים ליצירת מגוון מקורות הכנסה לתושבי העיר והסביבה. פתיחתו של היכל התרבות הוא חלום גדול שמתגשם. יצאנו למסע לבניית מרחב תרבותי יצירתי, חדש ומזמין, מכיל ועדכני, בו תוכל העיר להתגאות, לפתח תרבות ואומנות מהמובילות בארץ ובעולם. אני רואה בהיכל התרבות לב פועם ומחבר לחזון הגדול של העיר, עיר תרבויות, עיר שהיא מרכז לאומי ובינלאומי לעשייה, ליצירה, לאיכות חיים".

מנכ"ל מפעל הפיס, עו"ד בני דרייפוס: "מפעל הפיס גאה להיות שותף מרכזי בהקמת היכל התרבות החדש בעיר עכו ומברך את תושבי העיר והסביבה שייהנו ממנו. המבנה החדיש נבנה בסטנדרטים הגבוהים ביותר על מנת שתושבי העיר יוכלו ליהנות ממופעי תרבות ברמה הגבוהה ביותר ובנוחות מקסימלית. אנחנו מברכים את שותפינו לפרויקט ובראשם את עיריית עכו והעומד בראשה על העבודה המקצועית והמאומצת שכל כולה למען רווחת תושבי העיר ואיכות חייהם. מפעל הפיס ימשיך להשקיע משאבים רבים בתחום וזאת במטרה להנגיש את עולם התרבות לכל חלקי הארץ".

היכל התרבות החדש של עכו | צילום: דוברות עיריית עכו

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות