fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נשיא המדינה שמעון פרס ערך ביקור אצל העדה הדרוזית

הנשיא פריס התארח הבוקר (ראשון) בביתו של השייח' מואפק טריף בכפר ג'וליס לרגל חג העיד אל אדחא
מוואפק טריף צילום מארק ניימן לע"מ
הנשיא פרס ושייח מואפק טריף (מארק ניימן לע"מ)

נשיא המדינה שמעון פרס ערך הבוקר (ראשון) ביקור בקרב הדרוזים בצפון לרגל חג העיד אל אדחא, והתארח בביתו של השייח' מואפק טריף בכפר ג'וליס, שם התקבצו מאות מנהיגי העדה, שייחים ונציגי העדה הדרוזית בישראל.

הנשיא פרס התקבל כמיטב המסורת הדרוזית על ידי שורות מתופפי ה"צופים הדרוזים". הנשיא עבר על פני קברו של השייח אמין טריף ז"ל לציון 20 שנים לזכרו, ולאחר מכן נשא דברים במהלכם ברך את הדרוזים בישראל לרגל חגם והדגיש את תרומתם הרבה של בני העדה הדרוזית לחברה הישראלית ולביטחונה של מדינת ישראל. "העדה הדרוזית היא דוגמא ומופת בחברה הישראלית – זוהי לעדה השומרת על אורח חייה יחד עם כניסה לעולם החדש- אני גאה בבני העדה הדרוזית, בתרומתם לצה"ל, ולמערכת הביטחון כחיילים וקצינים מעולים ולמדינת ישראל", אמר פרס.

הנשיא פרס מתקבל על ידי הצופים הדרוזים (מארק ניימן לע"מ)
הנשיא פרס מתקבל על ידי הצופים הדרוזים (מארק ניימן לע"מ)

בנוסף, הנשיא פרס התייחס בדבריו לציון 20 שנה למותו של מנהיג העדה השייח אמין טריף ז"ל: "השייח אמין טריף ז"ל, איש גדול ומנהיג מוערך, הניח את היסודות ליחסים הנפלאים בין היהודים לדרוזים ועלינו לשמור על היחסים החמים. העם הדרוזי חלוץ ויכול להיות פורץ דרך בכל תחום גם במדע וטכנולוגיה. אני מכיר את היכולות של בני העדה ומבטיח לכם כי מה שנשמע היום כחזון גדול יתממש תוך זמן קצר"- "קול עם ועינתם בחר".

שייח העדה הדרוזית מואפק טריף הודה לנשיא על שכיבד את העדה הדרוזית בחגם: "במקום הזה קרו אירועים היסטוריים בהתהוות הקשר בין העדה הדרוזית למדינת ישראל. אנו ממשיכי דרכו של השייח אמין טריף ז"ל כשלנגד ענינו תמיד הערך העליון והוא הקשר והמחויבות למדינת ישראל. אנו סומכים על מדינת ישראל ומקווים כי השלום בוא יבוא וכי נזכה לשקט באזור".

הנשיא פרס ושייח מואפק טריף (מארק ניימן לע"מ)

טריף הוסיף כי בקרב בני העדה כעת שוררת דאגה ממשית לקרוביהם אשר נמצאים בסוריה לאור האירועים האחרונים ואמר: "מצבם של קרובינו מטריד אותנו מאד, אנו סומכים על הנהגת המדינה ומקווים כי מדינת ישראל לא תאכזב אותנו בשעת מבחן".

בהקשר זה התייחס הנשיא להסכם פירוק הנשק הכימי מול סוריה ולמתרחש בסוריה: "אני חש כמוכם את דאגתכם לאחיכם בסוריה. אין לנו עניין לראות את העולם הערבי סובל, את ארונות הילדים, ומיליוני פליטים ללא מזור וללא עוול בכפם. הבעיה היא קיומית ולא רק פוליטית, ועל מדינת ישראל לעשות כל שניתן בכדי להרגיע את האזור ולמגר את הטרור. לטרור אין חזית, ואין אחדות פוליטית, הוא מפלג וזורע הרס בכל מקום במזרח התיכון ובעולם כולו.  ברגע האחרון נחתם הסכם עם רוסיה וארצות הברית אשר מאלץ את אסד להתפרק מנשקו, זהו הסכם חשוב שיסייע לעצור את שפיכות הדמים ולמנוע מלחמה מיותרת".

"העדה הדרוזית היא דוגמא ומופת בחברה הישראלית" הנשיא פרס (צילום: מארק ניימן לע"מ)
"העדה הדרוזית היא דוגמא ומופת בחברה הישראלית" הנשיא פרס (צילום: מארק ניימן לע"מ)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות