fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: חיסון אוראלי נגד כלבת לתנים ולשועלים במרחב הציבורי

החיסון האוראלי מיועד לתנים ושועלים ומפוזר במרחב הציבורי באמצעות פתיונות, הנראים כקופסאות גפרורים קטנות בצבע חום, הנושאות את החיסון.
פתיונות לתנים | דוברות עיריית נהריה

השירותים הווטרינרים מקיימים בימים אלו מבצע חשוב בכל הארץ וגם בנהריה, במסגרתו מפזרים חיסון אוראלי נגד כלבת המיועד לאוכלוסיית התנים והשועלים באזור, כשבמסגרת הפעילות מפוזרים פיתיונות הכוללים את החיסון סביב כל הישובים.

בשנים האחרונות אנו צופים בשועלים ובתנים המשוטטים בתחומי העיר, בעקבות התרחבות העיר וכיבוש שטחי המחיה שלהם ע"י בניה מרובה והתמעטות מקורות המזון בשטחים הבנויים.

לאחרונה התגלו מספר מקרי כלבת בצפון הארץ, חלקם לא מאוד רחוק מנהריה, מרבית המקרים התגלו בצפון הארץ, חלקם בסמיכות לגבולות עם סוריה ולבנון, חלקם בלב הגליל.

לאור היות מחלת הכלבת חשוכת מרפא, יש לפעול במספר מישורים להתמודדות איתה, ראשית כל כלב בישראל חייב בחיסון שנתי נגד כלבת.

מישור חשוב נוסף של התמודדות עם הכלבת הינו פרויקט החיסון האוראלי, חיסון זה ניתן לשועלים ותנים באמצעות פיזור פיתיונות הנושאים את החיסון והנראים כקופסאות גפרורים קטנות בצבע חום, בעלות ריח המושך את השועלים והתנים.

כאשר בעל החיים נוגס בהם, מגיע התרכיב למגע עם ריריות הפה וגורם להתחסנותו, גודל הפיתיון מותאם לגודל וצורת הלסת של התנים והשועלים ומאפשר וודאות גבוהה במיוחד שכאשר הוא ייאכל, בעל החיים יחוסן.

אמנם הפתיונות אינם מסוכנים, אבל התושבים מתבקשים לא לגעת בהם.

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות