fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מרכזי הצעירים בשלומי ובעכו ממשיכים לחזק את המנהיגות המקומית

מרכזי הצעירים בשלומי ובעכו ממשיכים לחזק את המנהיגות המקומית במסגרת ״מקוֹמי״ תוכנית המנהיגות של המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל
מפגש תוכנית "מקומי בשלומי עם גבי נעמן | צילום: אורן עוקשי

מרכזי הצעירים בשלומי ובעכו ממשיכים לחזק את המנהיגות המקומית במסגרת ״מקוֹמי״ תוכנית המנהיגות של המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל.

במפגשים שהתקיימו לאחרונה, צעירות וצעירי שלומי פגשו את ראש המועצה מר גבי נעמן, שבירך והודה להם על העשייה ועל רוח הנתינה.

במסגרת המפגש נערך לימוד מעמיק בנושא "גדול תלמוד תורה שמביא לידי מעשה" ומשתתפי התכנית יחד עם ראש המועצה דנו בשאלה מה גדול וחשוב יותר, לימוד או מעשה? כשהמסקנה של משתתפות ומשתתפי תוכנית המנהיגות הייתה "שחשוב לימוד המוביל למעשה".

ראש המועצה מקומית שלומי, שמח מאוד על השיח המשמעותי שהתקיים במהלך המפגש בהשתתפותו וציין ש"מי שנמצא בקבוצה של מקומי בשלומי זכה".

המשתתפות והמשתתפים ציינו: "המפגש איפשר לנו לחדד את החשיבות של למידה ופיתוח מודעות חברתית, לצד היכרות עם השטח לפני שיוצאים לפעול בו. אחת התובנות המרכזיות היא שמתוך הלימוד של השטח, נוכל לצאת לעשייה מודעת ואפקטיבית יותר למען הקהילה".

תוכנית המנהיגות ״מקוֹמי״ הוקמה על ידי המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, במטרה לחזק מנהיגות מקומית צעירה בפריפריה החברתית והגיאוגרפית ופועלת בשלומי בהובלת כל ישראל חברים – ממזרח שמש.

התוכנית מאפשרת לצעירים בפריפריה לחזק את יכולת ההשפעה על סביבתם ומיועדת לצעירים בגילאים 20-40, שהעשייה החברתית והקהילתית חשובה להם ורוצים להשפיע על סביבת חייהם.

במפגש שהתקיים לאחרונה בעכו, צעירות וצעירי העיר שוחחו עם מר אלי חביב מנהל אגף נוער וצעירים בעכו, שהרצה על מעגל התכנון של הפרויקט ועל שלביו השונים, כלים לתכנון, לביצוע ולהפעלה פרויקט.

ההרצאה כללה גם חלק מעשי שבמסגרתו הועלו רעיונות ראשוניים למיזמים העתידיים שקבוצת המנהיגות "מקומי" תוביל בעכו.

מפגש "מקומי" בעכו | צילום: אורן עוקשי

המשתתפות והמשתתפים העלו במהלך המפגש רעיונות מעניינים למיזם אפשרי שהקבוצה תוביל ובהם קידום פרויקט "ערבי תרבות ישראליים למשפחות בעיר עכו.

המשתתפות והמשתתפים ציינו:"אנו סבורים שפרויקט בנושא זה, עשוי לתרום לקהילה ולחזק את הגאווה והשייכות המקומית של בני המקום".

"מקוֹמי" תוכנית המנהיגות של המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל כוללת קורס עם כ- 20 מפגשים, שלושה מיזמים קהילתיים שקבוצת הצעירים תקדם בקהילה המקומית, שני אירועי שיא וכנס ארצי לכלל הרשויות המשתתפות בתוכנית.

התוכנית מאפשרת לצעירים בלמעלה מארבעים רשויות מקומיות בנגב, בגליל ובפריפריה החברתית, לקבל הכשרה כמנהיגים מקומיים על ידי הקניית כלים ומיומנויות בתחום פיתוח והעצמה אישית, לצד חיזוק הזהות המקומית, יכולות מנהיגות וחשיבה ביקורתית, הנעת תושבי הקהילה, מיפוי הקהילה והבנת צרכיה, ארגון וביצוע מיזמים והוצאה לפועל של פרויקטים קהילתיים.

במסגרת התוכנית למעלה מ- 500 צעירים מוכשרים כמנהיגים מקומיים ומקבלים כלים ומיומנויות בתחום פיתוח והעצמה אישית תוך חיזוק הזהות המקומית, הרחבת רשת הקשרים והובלת מיזמים חברתיים תוך למידה והתפתחות אישית.

 

 

 

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות