fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קול הנשים: עוד נגיע ל-60 חברות כנסת

עם 2,447 קולות למפלגת הנשים ממשגב הן אומרות: "אנו מאמינות כי התחלנו דרך חשובה ומשמעותית ואנחנו כאן כדי להישאר"
מפלגת קול הנשים
נשים למען נשים. מתוך מסע המחאה בקרית שמונה

עם 2,447 קולות לרשימה, מפלגת הנשים ממשגב הן אומרות: "אנו מאמינות כי התחלנו פה בדרך חשובה ומשמעותית ואנחנו כאן כדי להישאר"

מפלגת הנשים ממשגב
יום הבחירות בקלפי בקרית אתא עוד אפי פדידה, עדנה סמך, רוח גילה אלבאום, טליה עומר, דגנית בר צילום פרטי.

אחת המפלגות המסקרנות בבחירות הנוכחיות, מפלגת "קול הנשים", נוסדה כאן בגליל, במועצה האזורית משגב על ידי תושבת היישוב אבטליון, אפי פדידה, יחד עם חברות נוספות, ולא פחות משבע נשים מאותו אזור נמצאות ברשימה לכנסת.

ביניהן, טליה עומר משכניה, רו"ח גילה אלבאום מקורנית, רו"ח שרית ויסמן מעצמון, ד"ר אתי בהם מגילון, דגנית בר מהר חלוץ ומור נווה ממעלה צביה.

מפלגת "קול הנשים" התמודדה בבחירות לכנסת ה-23 על מנת לשנות את מצבו העגום של הייצוג הנשי בכנסת. "בשלוש מערכות הבחירות האחרונות פחתו מספר חברות הכנסת באופן מדאיג מ-37 בכנסת ה-20, ל-30 בכנסת ה-21, ל-28 בכנסת ה-22. בכנסת ה-23 צפויות לכהן 27 נשים. הנתונים מדאיגים. ואם נוסיף את נושא הדרת הנשים, נראה כי אנו חייבות להתגייס יחד על מנת לחולל שינוי בייצוג הנשי בכל מוקדי קבלת ההחלטות". מסבירה עו"ד אפי פדידה ממייסדות המפלגה.

מהן התחושות שלכן ביום שאחרי?

פדידה: "התחושה שלנו לגבי התוצאות היא שבזמן הקצר שעמד לרשותנו עברנו דרך משמעותית ועשינו היסטוריה. ולכן למרות התוצאה, אנחנו יוצאות מהקמפיין בתחושה מעודדת מכל התמיכה והפרגון שקיבלנו ויודעות שעוד עבודה רבה לפנינו על מנת לפתוח ולהגדיל את שורות המפלגה עד לבחירות הבאות".

המפלגה זכתה ב-2,447 קולות, אך חברותיה חדורות אמונה כי זו רק ההתחלה וכי הן יצאו לדרך חשובה ומשמעותית. "אנחנו כאן כדי להישאר. נמשיך להיאבק למען ייצוג שווה בכנסת עד שנגיע למטרה – 60 חברות כנסת".

ממפלגת קול הנשים נמסר: "המפלגה קמה בדצמבר האחרון ותוך מספר מצומצם של חודשים צברה תמיכה מנשים וגברים רבים שמבינים כי המצב חייב להשתנות. החלטנו להתמודד בסבב בחירות שלישי בתוך שנה כשהעם כולו מגויס למען הכרעה להקמת ממשלה ולמרות הקושי הרב לא ויתרנו. במהלך הקמפיין יצאנו במסע מחאה כי אנו חשות שאנחנו האזרחים לא באמת מעניינים את נבחרי הציבור. הם עסוקים במשחקי אגו וכבוד במקום לטפל בעניינים הבוערים לחיים סדירים במדינה".

בחודשים הבאים הן מתכוונות לבנות מערך של פעילות ופעילים, מזמינות את כל מי שנושא זכויות נשים וייצוג שווה קרוב לליבם להצטרף. "בבחירות הבאות אנו מאמינות כי קולנו יישמע חד וברור באופן משמעותי מאוד". הן מסכמות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות