fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מעל 220 בחורים נדבקו בישיבת "רינה של תורה" בכרמיאל

מעל 220 בחורים נדבקו בישיבת 'רינה של תורה' מתוך 400 בחורים בכרמיאל. מהכולל נמסר כי ימשיכו ללמוד בקפסולות של חולים ובריאים, אך הלימודים יימשכו כרגיל
בית ספר פלמח צילום אלכס הובר

מעל 220 בחורים נדבקו בישיבת 'רינה של תורה' מתוך 400 בחורים בכרמיאל 

מעל מחצית מתלמידי הכולל הפועל במתחם בית הספר פלמ״ח לשעבר, נדבקו בנגיף הקורונה.

מתוך 400 תלמידים בישיבת 'רינה של תורה' מעל 220 בחורים התגלו כחיוביים נכון לרגע זה,

על פי אתר החדשות והפורומים רוטר גורמים בישיבה טוענים כי ההדבקה גדולה יותר ומספר אנשי צוות נדבקו בנגיף. למרות ההדבקה הלימודים נמשכים, והוחלט לחלק את הישיבה, בריאים בקפסולות הבריאים, והחולים בקפסולות החולים.

מידע שהתקבל מתוך הכולל אומר: "כל אנשי הצוות נמצאו חיוביים. רובם לא סובלים מסימפטומים. משרד הביטחון שוקל לערוך בדיקות חוזרות בחשד לטעות בבדיקות".

התלמידים מתגוררים בכרמיאל בשל מסגרת הלימודים בכולל, אך רובם אינם רשומים כתושבי העיר, לכן נתוני התחלואה לא יכללו בנתונים של כרמיאל, מה שימנע מהעיר להפוך לעיר אדומה על פי הפרמטרים שנקבעו בוועדת הקורונה.

לפי נתוני משרד הבריאות, המקרים הראשונים  בישיבה התגלו ביום שני 24.8, נודע על שני חולים אלא שעד לתחילת השבוע עלה שיעור הנדבקים ל-15 ומאז המספרים עלו בטור לינארי..

ישיבת "רינה של תורה"  הממוקמת בלב שכונת המייסדים עדיין לא פונתה למרות שעל פי פסיקת בית המשפט מסוף שנת 2018 ועדת ההקצאות של עיריית כרמיאל הייתה אמורה לפנות את הישיבה ממקומה ולהקצות לה מקום חלופי.  נכון לרגע זה המקום ממשיך לשמש ביתם של יותר מ-300 תלמידי ישיבה. סביב לישיבה התפתחה קהילה בשכונת המייסדים שמונה לפי ההערכות למעלה מ-60 משפחות, בנוסף לבתים רבים שנקנו מהתושבים הוותיקים, שלא הצליחו להמשיך לחיות במקום בשל מפגעי הרעש בכל שעות היממה.

מעיריית כרמיאל נמסר: אנו מקיימים הערכות מצב בשיתוף משרד הבריאות ופיקוד העורף בראשות ראש העיר משה קונינסקי ומטפלים בכל המשמעויות הכרוכות באירוע .מן הראוי לציין כי כבר, ‬‏במוצאי שבת התקבל מידע על התחלה של הידבקות בישיבת, 'רינה של תורה'.

כבר במוצאי שבת ניתנה הנחייה לסגור את שערי הישיבה ולא לאפשר כניסה ויציאה. וביום ראשון בוצעו בדיקות מקיפות שאת תוצאותיהן אנו מקבלים החל מהבוקר מנתחים במקביל את משמעויותיהן. כ- 200 תלמידי הישיבה – כמחצית מכלל תלמידי הישיבה נמצאו חיוביים בבדיקות , מצבם הבריאותי טוב. חשוב לציין כי מרביתם אינם תושבי העיר.

האירוע נמצא בשליטה, מתחם הישיבה מגודר, מצולם והצבנו שמירה סביב המתחם למניעת כניסה ויציאה.

אנו נעדכן את הציבור בכל התפתחות בנושא.

בנוסף, לאירוע ולנוכח העלייה המדאיגה במספר החולים תושבי העיר בימים האחרונים (ללא קשר לאירוע בישיבה) אנו מזהים מגמה מדאיגה של התרופפות במשמעת התושבים ואי עמידה בכללים.

אנו קוראים לציבור הרחב לנהוג באחריות ולשמור על כללי הריחוק והבידוד.

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי וחדשות נהריה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות