fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פנייה לריבלין: הגן על ערכי הדמוקרטיה

אילן שיינפלד: "החלטתי לפנות אל סופרות וסופרי ישראל כדי שנשמיע יחד קול בגנות השיסוי והפילוג, הביזוי וההסתה, המאפיינים את דרכו של ראש ממשלת המעבר, הנאשם בפלילים"
מכתב חתני פרס ישראל
אילן שיינפלד צילום אלכס הובר

"אנא הגן על ערכי הדמוקרטיה"

כלות וחתני פרס היצירה לסופרים עבריים על-שם ראש הממשלה לוי אשכול כותבים לנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין

בשבוע שעבר נשלח מכתב חתום על ידי כלות וחתני פרס היצירה לסופרים עבריים על-שם ראש הממשלה לוי אשכול לנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין. במכתב כלות וחתני פרס ישראל כותבים החתומים: "אנו נחרדים כיצד מתרסקים ערכי הדמוקרטיה הישראלית והחברה הישראלית מתפוררת ומגזריה משוסים אלה באלה. גם סופרי ומשוררי ישראל אינם עשויים מקשה אחת. יש בינינו בעלי דעה ובעלי נטייה פוליטית שונים ושונות. ערך אחד מחבר בינינו, אהבת אדם וערכי השוויון המגולמים במגילת העצמאות."

כעת לאחר סיום מערכת הבחירות השלישית ברציפות בתוך פחות משנה, כשתפקיד הרכבת הממשלה עובר לידי הנשיא, מקבלים דברי הסופרים משנה תוקף.

אילן שינפלד צילום מולי נעים

"דווקא לחתני וכלות פרס ישראל יש מה לומר על טבעו"

יוזם המכתב, הסופר אילן שיינפלד, פעמיים חתן פרס ראש הממשלה, תושב היישוב תובל שבגליל: "אחרי מכתב הפרופסורים, מכתב הטייסים ומכתב בוגרי הסיירות, החלטתי לפנות אל סופרות וסופרי ישראל כדי שנשמיע יחד קול בגנות השיסוי והפילוג, הביזוי וההסתה, המאפיינים את דרכו של ראש ממשלת המעבר, הנאשם בפלילים, בנימין נתניהו".

שיינפלד פורס את משנתו והסיבות שהובילו אותו ליזום את הפנייה לנשיא המדינה: "פרס היצירה לספרות על שם ראש הממשלה הוא אחד הפרסים הספרותיים החשובים בישראל, והוא ניתן לנו בזכות תרומתנו לספרות ישראל ותרבותה. פניתי דווקא אל חתני וכלות פרס זה, שאף אני זכיתי בו, פעמיים, כי מי שמקבלים פרס על שם ראש הממשלה ומטעמו, יש להם מה לומר על טבעו".

"בשוויון הגושי שאליו נקלעה החברה הישראלית אחרי שלוש מערכות בחירות, ובשל הנזק העמוק שהסב נתניהו לחברה הישראלית, נתונה בידי נשיא המדינה לא רק הזכות כי אם החובה להכריע את גורל ישראל ועתידה. אין הוא יכול להטיל את הרכבת הממשלה על נאשם בפלילים, העוסק מזה שנה ויותר בהחרבת ישראל בשל אימת הדין".

 

להלן נוסח מכתב כלות וחתני פרס ישראל:

לכבוד

נשיא מדינת ישראל ראובן ריבלין

משכן נשיאי ישראל

ירושלים

הנדון : הגנה על ערכי הדמוקרטיה הישראלית

אנו, כלות וחתני פרס היצירה לסופרים עבריים על-שם ראש הממשלה לוי אשכול, נחרדים כיצד מתרסקים ערכי הדמוקרטיה הישראלית והחברה הישראלית מתפוררת ומגזריה משוסים אלה באלה.

גם סופרי ומשוררי ישראל אינם עשויים מקשה אחת. יש בינינו בעלות דעה ובעלי נטייה פוליטית שונים ושונות. ערך אחד מחבר בינינו – אהבת אדם וערכי השוויון המגולמים במגילת העצמאות.

אנו מאמינים כי נציג הציבור שעליו יטיל נשיא המדינה את הקמת הממשלה החדשה חייב להיות איש מידות, המהווה באישיותו ובערכיו דוגמה ומופת.

איננו מעלים על הדעת אפשרות, כי זכות חשובה זו תוטל בידי נאשם בפלילים, שעסוק מזה שנה ויותר בשיסוי ובפילוג, בהסתה ובביזוי.

אנו מבקשים מנשיא מדינת ישראל ראובן רובי ריבלין להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על נציג ציבור בר לבב ונקי כפיים, שערכי הצדק, החירות והשוויון מנחים את דרכו.

ולראייה באנו על החתום (לפי סדר ה-א'-ב'): על המכתב חתומים (לפי סדר ה-א'-ב'): שלמה אביו, לאה איני, רות אלמוג, אלון אלטרס, דנה אמיר, שולמית אפפל, אלכס אפשטיין, נעמי בן גור, סיגל בן יאיר, מיקי בן כנען, יקיר בן משה, מיכל בן נפתלי, דינה קטן בן ציון, נוית בראל, בני ברבש, אסתי ג.חיים, אבירמה גולן, עפרה גלברט-אבני, יעל גלוברמן, אדיבה גפן, פרופ' אביבה דורון, ריקי דסקל, שפרה הורן, פרופ' רפי וייכרט, דורית וייסמן, דורית זילברמן, מיה טבת דיין, אמירה הס,

יונתן יבין, הגר ינאי, שז ירושלמי, מירי ליטבק, גלעד מאירי, מירה מגן, שולה מודן, הלל מיטלפונקט, אפרת מישורי, יורם מלצר, אביבית משמרי, אגי משעול, מרגלית מתיתיהו, טל ניצן, קובי ניסים, רוני סומק, שהם סמיט, גיא עד, גליה עוז, עופרה עופר אורן, עמלה עינת, דורית פלג, לילי פרי, פרופ' מנחם פרי, נעם פרתום, שמעון צימר, דקלה קדר, אלונה קמחי, אורלי קסטל בלום, יהודית קציר, יודית שחר, צור שיזף, אילן שיינפלד, לאה שניר, תמי שם טוב.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות