fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מי הורס את האוצרות בגבעת 'תל בתה' בכרמיאל?

גבעת 'תל בתה', האתר הארכיאולוגי של כרמיאל נהרס כליל וכל האוצרות של המקום הושחתו. קובי פרידמן תושב כרמיאל: "אני כילד שגדל בכרמיאל, את רוב הזמן ביליתי בגבעה הזאת עם עוד רבים כמוני"
גבעת 'תל בתה' | צילום קובי פרידמן
גבעת 'תל בתה' | צילום קובי פרידמן
קובי פרידמן, תושב ויליד כרמיאל, התאכזב השבוע למראות עיניו כשהגיע לגבעת 'תל בתה' בה גדל כשהיא הרוסה ומלאה באשפה.
פרידמן: "הגבעה הייתה מלאה באוצרות טבע שהעסיקו אותנו כילדים, ותמיד ידענו להיזהר מהבורות או המערות שישנם באזור. בשנים האחרונות, הגבעה הפכה לפח הזבל של השכונה הדרומית.
זה התחיל בבנייה של השכונה הצמודה לה, הקבלן זרק את כל הזבל שלו למערת המים. והמשיך בשיפוצים של אנשים פרטיים ושל מוסדות שצמודים לשם. הגבעה ספגה את הזבל של כולם. ובנוסף, דאגו לסתום את הבורות כדי שילדים לא יפלו פנימה.
למה לסתום בורות? זה בתי גידול של בעלי חיים שונים. פשוט צריך לחנך את הילדים לזהירות. אנחנו כילדים, לימדו להיזהר ולקחו אותנו לסיורים בגבעה, וזה תרם המון לשמירה שלנו על הסביבה."
גבעת תל בתה | צילום קובי פרידמן
גבעת תל בתה | צילום קובי פרידמן
ומוסיף: "כיום, בגלל שבתי הגידול של בעלי חיים שונים שחיו שם נאטמו בבטון או בזבל של בניה ושיפוצים, הם היו צרכים לחפש מקום חלופי. ולפעמים זה גם בקרבת הבתים שלנו.
דבר נוסף שהרגיז אותי שם, זה האנדרטה לזכרו של קובי גבאי ז"ל. למי שמכיר את הסיפור, קובי נפל בקרב בלבנון לפני 27 שנים וחבריו הטובים הקדישו אנדרטה לזכרו. המינימום שאנשים יכולים וצריכים לעשות כשהם מגיעים לטיול שם, זה לכבד את המקום. האנדרטה עם גידור מסודר ועדיין נמצא שם המון אשפה של מטיילים. הצעה שלי?, אולי איזה מנהל בית ספר בעיר, ייקח על עצמו את הטיפול בגבעה הזאת, וכמו שהילדים נותנים שעות התנדבות בכל מיני מקומות בעיר, שיהיה להם את האפשרות של התנדבות בניקוי ושמירה על הגבעה."
האנדרטה לזכרו של קובי גבאי ז"ל | צילום קובי פרידמן
האנדרטה לזכרו של קובי גבאי ז"ל | צילום קובי פרידמן

תגובת עיריית כרמיאל בנושא:

"עם כניסתו של ראש העיר לתפקידו, בוצעו במקום עבודות לחשיפת שבילים וניקיון לצד פעילות מיפוי של רשות העתיקות. כאשר נחזור לשגרה, האחריות תועבר לאגף הנוער העירוני לטיפול שוטף ומעקב. צר לנו כי יש כאלה הפוגעים באתר, מלכלכים אותו ויוצרים מפגעים."

 

הישארו מעודכנים בפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי ובחדשות נהריה

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות