fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מחסור חמור בבנק הדם במנות דם מסוג O

לאור מחסור חמור במנות דם מסוג O, שנגרם עקב הירידה בכמות ההתרמות הנובעת ממגבלות ההתקהלות,  שירותי הדם של מד"א קוראים לציבור לבוא ולתרום דם.
ניידת דם של מד"א | צילום: דוברות מד"א
ניידת דם של מד"א | צילום: דוברות מד"א

עקב מחסור חמור במנות דם מסוג O, שירותי הדם של מדא קוראים לציבור לבוא ולתת תרומת דם

המחסור נגרם בעקבות הירידה בהתרמות הנובעת ממגבלות ההתקהלות, שנועדו לשמור על בריאות הציבור ושצימצמו את האפשרויות של מד"א לקיים התרמות דם גדולות במרחב הציבורי ועקב הצורך לענות על דרישות מערכת הבריאות וצה"ל, למנות ומרכיבי דם.

הירידה במלאי הדם במד"א גורמת לקשיים באספקת הדם לבתי החולים, העלולים להביא לפגיעה של ממש בפעילות הרפואה השוטפת ולדחיית ניתוחים.

המחסור קיים בעיקר במנות דם מסוג O, ובמנות דם עם Rh שלילי מכל הסוגים (-A-, B-, AB).

מוזמנים לתרום כל מי שחשים בטוב ומי שחלפו לפחות 28 יום מחשיפה לחולה קורונה מאומת, או ממועד ההחלמה מהנגיף.

באיזור עכו תיערך התרמת דם ביום שלישי 07/07/20 ברח' בן עמי מול תחנת הדלק סונול, בשעות 09.00 – 15.00 ובתחנת מד"א בעיר, יוסף גדיש 1 בשעות 16.00 – 21.30.

באיזור הגליל המערבי תיערך התרמת דם ביום רביעי 08/07/20 במרכז הרפואי לגליל, מול קפיטריית יע"ל בשעות 09.00 – 15.00.

באיזור הקריות תיערך התרמת דם ביום שישי 10.07.20 בתחנת מד"א בקרית מוצקין, החשמונאים 75 בשעות 8.00 – 12.30.

מד"א מוכנים להגיע להתרמה מרוכזת בחברות וארגונים, כשבאיזור עלו בראשנו: עיריית נהריה, עיריית עכו, זוגלובק, ישקר, טכנולוגיות להבים ועוד.

מידע על עמדות התרמות דם שיוצבו בקניונים, באתרי תיירות, בתחנות מד"א השונות ובמקומות ציבוריים נוספים ברחבי הארץ, ניתן למצוא ביישומון (אפליקציה) 'מד"א שלי' בסמארטפון ובאתר האינטרנט של מד"א בכתובת http://www.mdais.org/dam

לפני הגעה למקום ההתרמה רצוי להתעדכן מראש, מכיוון שעלולים לחול שינויים במקומות ההתרמה ו/או במועדי התרמות הדם.

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "בתקופה זו אנו עדים לירידה בכמויות מנות הדם שמותרמות על ידי שירותי הדם של מד"א. על מנת שנוכל להמשיך ולסייע בהצלת חיים ולהעניק לכל אחד את הטיפול הראוי לו והסיוע שלו הוא נזקק, אני קורא לציבור להגיע לנקודות ההתרמה בהן נערכות ההתרמות ולתרום דם"

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי ובחדשות נהריה

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות