fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מחאת מורי הדרך הגיעה לעכו

תחום שמדורג במקום השישי בתל"ג גווע לחלוטין בעקבות משבר הקורונה ומורי הדרך מבקשים פתרונות לשרוד. אתמול הגיעה המחאה לאולמות האבירים בעכו
מחאת מורי הדרך בתיירות נכנסת הגיעה לעכו

מחאת מורי הדרך הגיעה לעכו

בהמשך למחאת התיירות בירושלים, הקימו מורי הדרך לתיירות נכנסת בצפון אתמול (יום ראשון) מאהל מחאה ברחבת החניה של אולמות האבירים בעכו.

מורי הדרך קראו לכל העוסקים בתחום התיירות, תחום שנפגע עד כדי נעלם בתקופת הקורונה, להצטרף, לבקר ולחזק. "אנו מבקשים פתרונות פרטניים לתחום התיירות הנכנסת ובכלל, כמו גם הצגת נתונים לסגירת ופתיחת שמיים וכמובן, תוכנית עבודה להחזרת התיירות וקבלת תו סגול לתחום".

לדברי המוחים, המדינה מתעלמת מתחום שמדורג במקום השישי בתל"ג, מתחום שהוא אחד ממנועי הצמיחה של המשק הישראלי ושמסייע ביציבות הכלכלה.

מורה הדרך לירן גבאי מעמותת "מורשת דרך" שמייצגת את מורי הדרך לתיירות נכנסת, מספר בכאב: "קשה לי לקרוא לזה מחאה. הבעיה היא יותר עמוקה. הבעיה היא שמתעלמים מאיתנו לחלוטין. ירדנו מ-200 ימי עבודה במינימום בשנה לאפס ימים וזה פוגע בכל אחד ואחד מאיתנו. אנשים שרגילים לטייל כל היום, להדריך משלחות ודיפלומטים מחו"ל, ולהתגאות במדינה שלנו, מוצאים את עצמם יושבים בבית, בלי הכנסה. יש ששקעו בדיכאון עמוק, יש כאלה שהתפרקה להם המשפחה ואנחנו לא רואים פתרון באופק. בחרנו בעיר עכו כמוקד תיירותי והנה העיר ריקה. אין סיורים באולמות האבירים, האתרים שוממים ולנו זה כואב".

בימים אלה התאגדו מורי הדרך עם קו סיוע לתמיכה כלכלית ונפשית במי שנקלע למצוקה בתחום.

גבאי: "אנחנו מארגנים חלוקת תלושי מזון, שירות פסיכותרפיסטים ועזרה נפשית. עד כדי כך אנשינו במצוקה. הבעיה היא שגם אין לנו פתרונות חלופיים כמו טיולים בקבוצות קטנות, למשל. כאשר כן ייפתחו השמיים וההקלות יוסרו, לא יהיה מי שיחזור לעבודה. הענף מת כרגע ואנשים כבר מחפשים פתרונות תעסוקה חדשים. אנחנו לא מבקשים מימון. רוצים להיות מסוגלים להשאיר את הראש מעל המים לשנה הקרובה כדי שבחלוף הקורונה יהיה מי שיחזור לתחום".

לא קיבלתם מענקים מהמדינה?

גבאי: "מורי דרך שכירים נמצאים בחל"ת ומקבלים אבטלה. רובנו עצמאים. רכשנו רכבים בסיוע המדינה בתקופות הטובות וכעת בשל אותם רכבים אנחנו לא זכאים למענקים. ביום בו נמכור את הרכבים הללו כדי להתקיים התיירות תגווע. אנחנו מבקשים שיימצאו לנו דרך לשרוד את התקופה. לא יותר. לא מבקשים להתמסכן אלא באמת לשרוד. נכון להיום הענף מת".

מורי הדרך ארגנו אירועי מחאה דומים בטבריה, צפת, ומתכננים אירועים נוספים ברחבי הארץ עד שיישמע קולם.

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי ובחדשות נהריה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות