fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מבית המשפט: מאבק בין בני זוג האם לחסן את ילדיהם נגד פוליו

עימות משפטי בין בני זוג תושבי הצפון על רקע מחלוקת אם לחסן את הילדים נגד מחלת הפוליו
חיסונים צילום דוברות שירותי בריאות כללית)
חיסונים (צילום דוברות שירותי בריאות כללית)
עו"ד גיא אופיר
עו"ד גיא אופיר (צילום: גיא יאסנקוב)

בקשה דחופה ויוצאת דופן, תוגש בימים הקרובים לבית המשפט לענייני משפחה בחיפה על ידי אישה תושבת הצפון באמצעות עו"ד גיא אופיר לחייב את בעלה לשעבר ואבי ילדיה, להסיר את התנגדותו לחסן את ילדיהם נגד מחלת הפוליו לנוכח טענתו כי טרם הוכחה יעילותו של החיסון.

מסתבר כי השיח הציבורי שמתנהל לאחרונה בדבר יעילותו לדברי ראשי משרד הבריאות של החיסון נגד מחלת הפוליו לעומת טענתם של ארגונים שונים כי טרם הוכחה יעילותו של החיסון וכי יש בו אף סיכונים לילדים או למי מבין אלה שיבואו עימם במגע. במידה ועימות בין הורים גרושים, תושבי האזור החלוקים בדעתם על מתן החיסון לא יגיע בסופו של דבר לכלל הסכמה משותפת לחסן את הילדים נגד הנגיף.

עו"ד גיא אופיר מומחה לדיני משפחה יכין בקשה דחופה לחייב את בעלה לחתום על טופס המאשר מתן החיסון נגד מחלת הפוליו לילדיהם המשותפים.

עו"ד אופיר: על פי החוק, במקרה של קבלת החלטה בנושאים רפואיים הנוגעים לילדים קטינים, וכאשר המדובר בהורים גרושים, חייבת הסכמה בכתב של שני ההורים ולצערנו, למרות כל ניסיונות השכנוע וההבהרות בכלי התקשורת של בכירי ומומחי משרד הבריאות בדבר נחיצותו של החיסון ויעילותו, האבא מתנגד נחרצות למתן החיסון לילדים והאימא מתוך דאגה רבה לבריאותם של הילדים, רואה חשיבות לחסן אותם".

עו"ד גיא אופיר הוסיף ואמר, "האם פנתה כמקובל ללשכת הרווחה בעיר מגוריה בבקשה שפקידת הסעד תשכנע את האבא להסכים למתן החיסון נגד מחלת הפוליו לילדיהם, אך במידה וזה ימשיך בהתנגדותו הנחרצת ולנוכח נחיצות מתן החיסון בהקדם, לא תיוותר בידה אפשרות אחרת מלבד הגשת בקשה דחופה לביהמ"ש לחייב את האבא לחתום עפ"י החוק על טופס המאשר את מתן החיסון לילדים".

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות