fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לראשונה בנהריה!! נערך אירוע גאווה, למרות שהעיריה והעומד בראשה עדיין בארון

לאחר שינויי מסלול רבים, נערך אירוע הגאווה הראשון בנהריה בגלריה ימה בתחנה המרכזית, תוך אבטחה כבדה של המשטרה
אירוע הגאווה הראשון בנהריה | צילום: קובי הרצשטרק

למרות התעלמות עיריית נהריה וראש העיריה רונן מרלי מאירועי חודש הגאווה שנחגג בארץ ובעולם ומרצונם של חברי הקהילה הלהט"בית לארגן לראשונה בנהריה אירוע גאווה שבמרכזו מצעד גאווה לאורך שדרות הגעתון, חגגה הקהילה לבסוף אירוע גאווה בתחנה המרכזית.

בתחילה יחידת הנוער העירונית נתנה חסות לאירוע, אולם ככל שהתקרב מועד האירוע התמסמסה התמיכה העירונית ומסתבר שמספר גולשים "חשוכים" הצליחו להשפיע על המערכת העירונית שנשארה בסופו של דבר "בארון".

האירוע הוגדר משום מה כאירוע לנוער וכל מבוגר שהתקרב לאיזור נבדק באופן קפדני ע"י השוטרים שעמדו בכניסות והקשו על כניסת מבוגרים, גם אם היו חברים בקהילה.

באירוע השתתפו מאות בני נוער שחגגו את חגם, כשחלקם הגיעו עם הוריהם שתומכים בהם וסוף סוף הרגישו חלק מהאירוע ולא כשונים מבני גילם.

חגית מקיאס פיסחוב אימו של רועי אחד הנערים שהשתתפו באירוע:" הנוער שנמצא כאן הינו מיטב הנוער בנהריה, בני שעבר לבית ספר שבו לא מציקים לו עקב נטייתו המינית, משמש כמש"צ, מתנדב במד"א, פעיל בתנועת תרבות ובקבוצת התיאטרון ומלווה מזה 3 שנים ילד אוטיסט וכך כל הנוער שנמצא כאן, בין עם הוא מהקהילה הלהט"בית או מתומכיהם".

במקום שררה אוירה מדהימה ויכולנו לראות בני נוער מחייכים, רוקדים, שמחים ומרגישים טוב עם עצמם ועם הסובבים אותם.

האירוע אובטח ע"י כוחות גדולים של משטרת נהריה בפיקודה של סנ"צ מרי דניאלי וקצין האג"מ של התחנה רב פקד כפיר אדרי, שהלכו לקראת המארגנים וסייעו להם לקיים את האירוע.

סנ"צ מרי דניאלי ורב פקד כפיר אדרי ממשטרת נהריה|צילם קובי הרצשטרק

כמו כן אבטחו את האירוע יחידות בילוש ויחידות יס"מ רכובות על אופנועים, שבסופו של יום ישבו בסמוך ללא צורך להתערב באירוע.

שוטרי יס"מ באירוע הגאווה בנהריה / צילם קובי הרצשטרק

לאחר שבועות שהעיריה והעומד בראשה לא התייחסו ולו במילה אחת על חודש הגאווה הנחגג בכל רחבי הגלובוס וכמובן בכל רחבי הארץ ולאחר שלא נשמעה ולו מילת הרגעה אחת על ההתלהמות והאיומים ברשתות החברתיות כלפי הקהילה הגאה וכלפי האירוע.

ובעקבות לחץ שהופעל באמצעי התקשורת האלקטרונית, ברשתות החברתיות, בישובים הסמוכים ובכל רחבי הארץ, הוציא רונן מרלי מילים אישיות כדבריו בקשר לאירוע, בהם התייחס לסערה שנוצרה ברשת, כשמשום מה לא נשמעה במשך כל התקופה מילה שלו כעומד בראש העיריה, להרגעת הסערה ולהסבר מדוע העיריה והוא שעומד בראשה אינם מתייחסים למתחולל ברשת.

ראש עיריית נהריה, רונן מרלי | צילום: באדיבות עיריית נהריה
ראש עיריית נהריה, רונן מרלי | צילום: באדיבות עיריית נהריה

אלה דבריו: " מילים אישיות-אחרי הסערה שנוצרה בימים האחרונים ברשת, הסיפורים השקריים וההתלהמות, שלצערי היתה מנותקת מהעובדות, בואו נעשה סדר- התקיים אתמול אירוע להט"ב בעיר, בני נוער איכותיים ויקרים התכנסו בגלריית ימה והאירוע עבר באופן מכובד ואפילו מופתי.יש מקום בנהריה לכל אחת ולכל אחד לא חשוב מהן דעותיו או אמונתו, הכי חשוב שנמשיך כולנו לשמור על השלום בינינו. האהבה לנהריה תנצח! 🧡סופ"ש נעים ושבת של שלום עם הרבה סבלנות, סובלנות ואהבה".

שוחחנו עם מספר פעילים בקהילה וברשתות החברתיות וזו התייחסותם לדברי מרלי:" הוא מתייחס לאירוע כאילו הופק ביזמת העיריה, למרות שאסר על קיום קשר כלשהו בין העיריה לאירוע ומתגאה שהאירוע עבר כדבריו "באופן מכובד ואפילו מופתי",  למרות  שניסה בכל כוחו להכשיל אותו".

מוסיפים הפעילים: "מרלי מאשים ברב חוצפתו את אמצעי התקשורת האלקטרוניים(היי יוסי מזרחי) ואת הפעילים בפורומים המקומיים, בשקרים ובהתלהמות המנותקת מהעובדות, מה שכמובן אינו נכון והוא מוזמן להוציא הודעה מפורטת בנושא ולציין את פועלו ופועלה של העיריה לקיום האירוע ומה היו הסיפורים השקריים וההתלהמות המנותקים מהעובדות שבהם הוא מאשים אותנו".

 

 

 

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות