fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לוחמי הגטאות: מאות שורדי השואה שרו "אור" בהצדעה לשורדי השואה בארץ ובעולם

אירוע שירת המונים התקיים הערב בבית לוחמי הגטאות: מאות רבות של שורדי השואה ובני משפחותיהם שרו "אור" בהצדעה לשורדי השואה בארץ ובעולם!
מאות שורדי השואה שרו "אור" לוחמי הגטאות | צילום: יחסי ציבור לוחמי הגטאות, פאר לוין תקשורת

בהצדעה לשורדי השואה ובני משפחותיהם והבעת הוקרת המדינה והעולם היהודי התקיים הערב, ראשון,  אירוע יוצא דופן ברחבת מוזיאון בית לוחמי הגטאות.

מאות רבות של שורדי שואה ובני משפחותיהם שרו באירוע שירת המונים יוצא דופן, שירה אדירה של השיר "אור", בעיבוד מחודש לביצועה המקורי של שושנה דמארי.

האירוע התקיים במעמד שר התפוצות נחמן שי, מכובדים ואישי ציבור נוספים.

ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד העביר בברכה מצולמת: "השורדים נשארו בחיים אבל החיים שלהם הלכו לאיבוד. עולמם הושמד, ההווה וגם העתיד. איבדתם חיים שלמים, הייתם צריכים להתחיל מחדש. מדינת ישראל היא הנס, ביתם של האנשים שביתם נעלם. מדינת ישראל לא שוכחת אתכם. אדם יכול לשרוד אם יש לו בשביל מה לחיות. פה לא ירדפו אף אחד בגלל שהוא יהודי. אני שולח לכם חיבוק חם וגדול".

מאות שורדי השואה שרו "אור" לוחמי הגטאות | צילום: יחסי ציבור לוחמי הגטאות, פאר לוין תקשורת

מחר יתקיים בשעות הבוקר אירוע בתיאטרון הלאומי "הבימה", במעמד נשיא המדינה, השרה לשוויון חברתי מירב כהן, מכובדים ואישי ציבור נוספים.

האירוע יכלול גם צפייה בהצגה "הנוקמים, סיפור אהבה". יוזמות דומות יתקיימו גם בקהילות יהודיות רבות ברחבי העולם. האירועים יצולמו ויועברו לקהילות יהודיות בחו"ל.

לאירועים שותפים מרכז הארגונים של ניצולי השואה בישראל, המחלקה לישראל ולהנצחת השואה בהסתדרות הציונית העולמית, הרשות לזכויות ניצולי השואה, ועידת התביעות והקונגרס היהודי העולמי ובית לוחמי הגטאות.

לדברי קולט אביטל, יושבת ראש מרכז הארגונים של ניצולי השואה בישראל, "שורדי השואה קרובים ללבנו בכל ימות השנה אבל בשני הימים המיוחדים נייחד אירועים בהם נצדיע להם כאן בישראל ובעולם. מדובר בדור שזו הישורת האחרונה בחייהם וזה הזמן להביע את מלוא הערכתנו לגבורתם".

לדברי טובה דורפמן, סגנית יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית וראש המחלקה לישראל והנצחת השואה בהסתדרות הציונית העולמית: "'דע לך שכל רועה ורועה יש לו ניגון מיוחד משלו' כך שרה נעמי שמר ממילותיו של רבי נחמן מברסלב. מנגינת חייהם של שורדי השואה היא ההיסטוריה הייחודית שלנו, המנגינה שצריכה להמשיך ולהתנגן ולא להישכח. ההבטחה שלנו להם היא שנמשיך בגאווה לכתוב את השיר המיוחד של העם שלנו".

לדברי יגאל כהן, מנכ"ל מוזיאון בית לוחמי הגטאות: "אנו מאמינים שלקהילת שורדי השואה ובני משפחותיהם יש את הכוח להעצים את היחיד דרך השירה, על ידי מתן מקום לקולו הייחודי של כל שורד, ולשנות את המציאות בה הם חיים. את המנגינה הזאת אי אפשר להפסיק!".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות