fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לוחם האסבסט דב משה, מוחה סמוך לביתו של רונן מרלי ראש עיריית נהריה

דב משה האיש שלוחם את מלחמתם של תושבי העיר במצבורי האסבסט המסוכנים בעיר, פתח במחאה סמוך לביתו של ראש העיריה רונן מרלי, על הזנחת הטיפול בנושא.
דב משה מוחה סמוך לבית של רונן מרלי | באדיבות דב משה

דב משה האקטיביסט, הפעיל החברתי והלוחם במצבורי האסבסט בעיר, החליט למחות סמוך לביתו של רונן מרלי ראש העיריה, עקב הטיפול הלוקה של עיריית נהריה באסבסט.

כידוע אסבסט הינו חומר רעיל ומסוכן וכל השואף לגופו סיב אסבסט עלול לחלות בסבירות גבוהה במזלתיומה, מחלה ממארת קטלנית המתגלה לאחר 30-40 שנה משאיפת הסיב ואינה ניתנת לריפוי.

לאחרונה הגישו דב משה וגיל צפריר עתירה נגד עיריית נהריה והמשרד להגנת הסביבה בגין התרשלותם בטיפול באסבסט, כשהם משלמים את ההוצאות המשפטיות מכיסם הפרטי.

בית המשפט קבע שעיריית נהריה איננה יכולה להתחמק מאחריותה, בטוענה שהמשרד להגנת הסביבה אחראי לנושא, שכן האחריות של העירייה נגזרת לא רק מחוק האסבסט, אלא גם מפקודת הרשויות, חוק בריאות העם וכו'.

בית המשפט ראה לנכון לשבח את העותרים על פועלם וקרא לעיריית נהריה ולמשרד להגנת הסביבה לשתף איתם פעולה.

דב משה: "החלטתי למחות מול ביתו של ראש העיריה, לאחר שפניותי לעיריה ואליו אישית אינן מטופלות, למרות הסיכון הבריאותי הגדול של מצבורי האסבסט בעיר".

המשיך דב משה: "העיריה מתעלמת ומזניחה את הנושא, עד כדי כך שהמשרד להגנת הסביבה משך תקציב בסך 1.5 מיליון שקל שהועמד לטובת ניקוי מצבורי אסבסט בעיר מה שלא בוצע".

סיים דב משה: " מקווה שאצליח במחאה ועיריית נהריה והעומד בראשה יטפלו במפגע האסבסט הקטלני".

פנייתנו האישית ללשכת ראש העיריה לקבלת תגובה לא נענתה.

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות