fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לאחר עשרה ימים: מעלות-תרשיחא כתומה

אחרי עשרה ימים בצבע האדום, הפכה היום מעלות-תרשיחא לעיר כתומה, עם מגמת ירידה בולטת שעשויה להוביל את העיר בתוך ימים ספורים אל הצבע הצהוב. וגם: אלוף פיקוד העורף בביקור בעירייה: "מעלות-תרשיחא מתמודדת בצורה טובה מאוד עם הקורונה"
מתחמים לבדיקות קורונה באגם מונפורט | צילום: עיריית מעלות תרשיחא
מתחמים לבדיקות קורונה באגם מונפורט | צילום: עיריית מעלות תרשיחא

נמשכת מגמת הירידה במספר חולי הקורונה המאומתים בעיר והוא עומד היום על 77 חולים. מקדם ההכפלה הרשותי עומד על 0.95 בעוד קצב ההכפלה הארצי עומד על 1.14.

במידה ונתוני התחלואה ימשיכו לרדת, מעלות תרשיחא שנמצאת היום באמצע הרף של הצבע הכתום, תוכרז כעיר צהובה בתוך ימים ספורים. כשמעלות תרשיחא תהפוך לעיר צהובה, יסירו ממנה את כל המגבלות שנקבעו על ידי הממשלה לישובים כתומים ואדומים, לדוגמא: פתיחת מגרשי ספורט, שווקים ומערכת החינוך בכללותה.

כחלק ממאמצי הרשות, גם השבוע יתקיימו מתחמים לבדיקות קורונה באגם מונפורט במעלות. המתחמים יפעלו במתכונת דרייב אין, ביום שישי (18.12.2020) בין השעות 14:00 – 09:00 וביום שבת (19.12.2020) בין השעות 19:00 – 14:00. הכניסה למתחמים תיסגר כחצי שעה שעת הסיום.

ראש העיר, ארקדי פומרנץ מסר בתגובה: "אני גאה בתושבי העיר, שעם הרבה משמעת ובדיקות שנעשו לאחרונה, הצליחו להחזיר את מעלות תרשיחא להיות עיר כתומה ובקרוב נהיה גם עיר ירוקה".

עקב המצב: אלוף פיקוד העורף במעלות-תרשיחא

בביקור שהתקיים בעיריית מעלות תרשיחא, הציג ראש העיר, ארקדי פומרנץ בפני אלוף פיקוד העורף, אורי גורדין, נתוני תחלואה ונתוני מוכנות בשעת חירום.

אלוף פיקוד העורף, אורי גורדין הגיע השבוע לפגישת עבודה עם ראש עיריית מעלות תרשיחא, ארקדי פומרנץ וסגניו שמעון בן נעים וחמד נעים.

בין היתר דנו במצב העיר האדומה ודרכי פעולה לצמצום התחלואה במעלות תרשיחא. במהלך הישיבה הוצגו בפני האלוף גורדין גם נתונים המציגים את מוכנות העיר לשעת חירום, כהמשך לתרגיל שהתקיים בעיריית מעלות תרשיחא לפני כשבועיים.

בין השאר הועלה נושא מוכנות המקלטים הציבוריים, מתוכם 94% מהמקלטים הציבוריים מוכנים לחירום. בנושא זה הועלתה בעיית המקלטים הפרטיים בשכונות ותיקות, שאין ביכולת התושבים לשפץ ולתקן. בנושא זה נקבע כי ממונה הג"ה יבצע סיור לסגירת פערים עבור המקלטים הפרטיים בעיר.

בהמשך להצגת נתוני התחלואה של הקורונה, אמר האלוף גורדין כי העיר מתמודדת בצורה טובה מאוד עם הקורונה, תוך התגייסות כל הגורמים ונכונות התושבים להגיע להיבדק, דבר הנותן את האפשרות לעיר, לחזור להיות כתומה, צהובה או ירוקה שוב. בסיום המפגש הדליקו נרות וציינו את חג החנוכה.

ראש עיריית מעלות תרשיחא ארקדי פומרנץ הודה לאלוף גורדין על פעילות פיקוד העורף מאז פרוץ הקורונה. "מפקד היקל"ר וחיילי פיקוד העורף נמצאים איתנו מחודש מרץ ומסייעים לנו בכל דרך על מנת שנוכל להתמודד עם הקורונה ועל כך, אנו מודים להם מקרב לב", אמר פומרנץ.

אלוף פיקוד העורף, אורי גורדין בביקור בעיריית מעלות תרשיחא | צילום: דוברות העירייה
אלוף פיקוד העורף, אורי גורדין בביקור בעיריית מעלות תרשיחא | צילום: דוברות העירייה

 

הישארו מעודכנים חדשות נהריה וצפון 1 ובפייסבוק שלנו!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות