fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כללית: טיפול יום בקהילה במקום אשפוז פסיכיאטרי

כללית מרחיבה את מערך שירותי בריאות הנפש שלה ומפעילה לראשונה בארץ, בחיפה, שירות טיפול יום בקהילה ולא בבית חולים.
שירות חדש בכללית - טיפול נפשי יומי בקהילה | צילום: דוברות כללית
שירות חדש בכללית - טיפול נפשי יומי בקהילה | צילום: דוברות כללית

ד"ר טטיאנה ז'לוז'ין, מנהלת הפסיכיאטריה של כללית במחוז חיפה וגליל מערבי: הצורך בפיתוח מענים פורצי דרך בקהילה בתחום בריאות הנפש גבר במשבר הקורונה שמלווה בהגדלה ניכרת של מעגל הזקוקים לטיפול נפשי ואנו נערכים בהתאם.

מבוטחי כללית במחוז חיפה וגליל מערבי אשר סובלים מהחמרה ניכרת במצבם הנפשי, אינם מאוזנים וזקוקים לטיפול אינטנסיבי אינם חייבים להגיע לאישפוז פסיכיאטרי וזאת תודות לשירות פורץ דרך של טיפול יום בקהילה שהפעילה בימים אלה כללית באתר ששופץ על ידי כללית במיוחד למטרה זו בהשקעה ניכרת ועוצב במטרה להעניק למטופלים תחושה מרגיעה וידידותית.

ייחודה של המרפאה לטיפולי יום בהיותה ממוקמת בקהילה ולא בבית חולים וזאת בהתאם למגמות בפסיכיאטריה המודרנית וברוח הרפורמה שמדגישות את העתקת הטיפול הנפשי – ככל שניתן- מבתי החולים אל הקהילה.

השירות נועד להעניק מכלול של טיפולים, החל  מאבחון מהיר, דרך איזון תרופתי, פסיכותרפיה קצרת טווח ממוקדת מטרה, כולל תהליך של ריפוי בעיסוק, כאשר עם כל מטופל מסכמים תוכנית אישית באשר  למטרות והמשימות ונתפרת בעבורו תוכנית מותאמת אישית של התהליך שיקומי בהתאם לצרכים שלו או שלה.

ד"ר אודיל רוביצ'ק, מנהלת המרפאה מציינת כי היתרון של טיפול יום הוא בעיקר האפשרות להימנע מאשפוז מלא בבתי חולים תוך שילוב בין טיפול אינטנסיבי נפשי לבין שמירת רצף החיים מחוץ למסגרת הטיפולית, מניעת נסיגה, הפחתת סטיגמה והשגת המטרות הטיפוליות ושיקומיות במהלך הטיפול.

הטיפול הינו במתכונת אינטנסיבית של שניים עד שלושה מפגשים בשבוע, כ-6 שעות ביום למשך כחצי שנה וניתן על ידי  צוות רב מקצועי שכולל  את מנהלת המרפאה- ד"ר אודיל רוביצ'ק, אחות, פסיכולוגיות, עובדות סוציאליות, מרפאות בעיסוק ומטפלת באומנות. הצוות מטפל בגישה ביו-פסיכו-סוציאלית שיקומית ובדגש על שמירת רצף טיפולי עם כלל הגורמים המטפלים בקהילה. הטיפול מבוסס על קבוצות טיפוליות, כמו פסיכותרפיה קבוצתית, ריפוי בעיסוק, אומנות, קבוצות שיקומיות  ועוד,  בשילוב עם טיפול פרטני ייחודי לכל מטופל.

ההפניה נעשית על ידי גורמי הטיפול בתחום בריאות הנפש בקהילה.

רונן נודלמן, מנהל כללית במחוז חיפה וגליל מערבי: "שירות פורץ דרך זה הינו שלב נוסף בפיתוח מערך בריאות הנפש של כללית ברחבי מחוז חיפה וגליל מערבי אשר מאז הרפורמה בבריאות הנפש דואגת לפתח ולשדרג. אנו ממשיכים להקים מרפאות ברה"נ לילדים ונוער בהתאם לצרכים, כאשר רק לפני מספר חודשים נפתחה מרפאה חדשה לילדים בקרית חיים והמרפאה הוותיקה למבוגרים, שפעלה שם שנים רבות, עברה שיפוץ נרחב. כמו כן, דאגנו לפתח שירותים באיזור הגליל המערבי ובישובים ערביים במסגרת הפעילות לצמצום פערים ובקרוב נתחיל בבניה ובהכשרה של מרפאה נוספת במעלות. מגמת השיפור והפעלת מענים נוספים בברה"נ תמשך גם בעתיד."

בריא להכיר: ד"ר רוביצ'ק, מנהלת המרפאה לטיפול יום התמחתה בפסיכיאטריה בבית חולים רמב"ם, סיימה בנוסף לימודי דוקטורט ברפואה בטכניון (PhD) בעבודת מחקר  שעסקה בשינויים הנוירו-התפתחותיים בסכיזופרניה.במהלך השנים סיימה לימודי תעודה בפסיכוגריאטריה באוניברסיטה תל אביב, פסיכיאטריה משפטית בטכניון ופסיכותרפיה במסגרת משותפת לבי"ח רמב"ם ולטכניון, בעלת תעודה בהומאופתיה  ממדיסין/בר אילן.

היא השתלבה בתוכנית מחקר ביחידה לחקר מח באדמונטון קנדה. עם שובה ארצה ניהלה את היחידה הפסיכיאטרית בבית חולים בני ציון והקימה שם מרפאות מיוחדות לטיפול בנפגעי פגיעה מינית, מרפאה מגדרית ופסיכוגריאטריה. עתה השתלבה בכללית הוחלה להפעיל את טיפול היום כמו גם הפעלת מרפאות ייעודיות בתחומי התמחותה.

 

 

לחדשות נוספות הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות