fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

טקס סיום שנת הלימודים בבית הספר לעבודה סוציאלית במכללה האקדמית צפת

אירוע סוף השנה בבית הספר לעבודה סוציאלית סיפק דיון מעניין במיוחד של השופטת אילנית אמבר בנושא תפקיד העובדים הסוציאליים בהגנה על ילדים. הסטודנטים הציגו את עבודות הסיום ואף נפגשו עם נציגת איגוד העובדים הסוציאליים
סיום שנת הלימודים בבית הספר לעבודה סוציאלית במכללה | צילום: המכללה האקדמית צפת

השבוע התקיים אירוע סוף השנה בבית הספר לעבודה סוציאלית. האירוע התחיל בהצגת הפרויקטים הקהילתיים של הסטודנטים וצילומי מחזור, ולאחר מכן, ברכו את הסטודנטים ראש בית הספר לעבודה סוציאלית פרופ' ארנון בר און, וסגניתו ד"ר טלי בוסתנאי.

הרצאת הפתיחה הייתה של כבוד השופטת אילנית אמבר מבית משפט השלום לנוער ובית המשפט הקהילתי, שהרצתה על תפקידם של העובדים הסוציאליים בהגנה על ילדים. השופטת אמבר דיברה על הרגישות והאחריות במלאכת השופטים בנושא הוצאת ילדים ממשמורת הוריהם, על ראיית פתרון זה כמוצא אחרון, ועל החשיבות של התאמת מענים לצרכי הילדים והוריהם בהקשר חברתי תרבותי.

עוד דנה השופטת אמבר על חשיבות מתן יציבות לילדים, כאשר נדרשת הוצאה חוץ ביתית ועל החזון שלה של דיון במקרים של קטינים נזקקים במודל של בית משפט קהילתי, הכולל מעגל של אנשי מקצוע: משפטנים ועובדים סוציאליים, שידונו ביחד עם המשפחה בגובה העיניים, במקרים אלו על מנת להבטיח מענה מיטבי, הרואה את צרכי הילד והוריו במרכז.

סיום שנת הלימודים בבית הספר לעבודה סוציאלית במכללה | צילום: המכללה האקדמית צפת

לאחר מכן, התקיים פאנל בנושא עבודה סוציאלית ופוליטיקה, בהנחייתו של פרופ' ארנון בר און, ובהשתתפותם של ח"כ אימאן חטיב, ראש עיריית אום אל פאחם ד"ר סמיר מחאמיד ועובד סוציאלי והפעיל החברתי אורי עמדי. בפאנל, שוחחו הדוברים על חשיבות מעורבותם של העובדים הסוציאליים בפרקטיקה של מדיניות ובהשפעה על מדיניות הרווחה – ברמת הרשות וברמה המדינית מתוך אחריות על רווחת האזרחים. מעורבות כזו דורשת לייצר שיתופי פעולה ולשלב ידיים עם בעלי תפקידים ופרופסיות שונות, אשר משותפת להם תחושת אחריות כלפי קבוצות מודרות בחברה ואשר מחפשים גם הם משמעות לעשייתם. המסר החשוב שעבר לסטודנטים היה שקל לאמץ עמדה קורבנית ולהצביע על האשמים במצב החברה. על כן השליחות והאתגר טמונים בהחלטה המודעת לנקוט עמדה ולייצר שינוי, מתוך הכרה ואמונה כי הדבר אפשרי.
בתום האירוע, נפגשו הסטודנטים המסיימים את לימודיהם ויוצאים לשטח עם נציגת איגוד העובדים הסוציאליים, עו"ס יעל אברהם אדם, שדיברה על פעילות האיגוד ברמת סיוע ושמירה על זכויות העובדים, וברמה של השפעה על שינוי מדיניות הפוגעת בקבוצות שונות באוכלוסייה.
"אירוע סיום השנה היה מעורר השראה עבור הסטודנטים, ולימד על כוחם של אנשים בעלי חזון לפעול למען עצמם, סביבתם והחברה כולה, ועל חשיבותה של עבודה סוציאלית כפרופסיה להשפיע מלמטה למעלה ובחזרה", סיכמה ד"ר בוסתנאי.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות