fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חשד לגניבת קרקעות שיטתית ביניהם עורכי דין

על פי החשד, למעלה מעשרים חלקות קרקע, מרביתן חקלאיות, נגזלו במרמה וללא ידיעתם מבעליהן ובוצעו בהן פעולות שונות מול הרשויות, בין אם רישומי "הערות אזהרה" ובין אם העברת בעלות של ממש
שטחי חוף השרון (צילום: By Ori (Own work) [Attribution], via Wikimedia Commons)
שטחי חוף השרון (צילום: By Ori (Own work) [Attribution], via Wikimedia Commons)

אגף החקירות והמודיעין – להב 433, חושפת חשד לפרשת גניבת קרקעות שיטתית בצפון הארץ על ידי רשת שבמרכזה שורת מעורבים ובהם עורכי דין. מזה תקופה ארוכה מנהלת היחידה חקירה סמויה מורכבת ומאומצת שעניינה חשד לכך שמספר רב של גורמים ובהם עורכי דין, חברו יחדיו במטרה להשתלט על אדמות בהיקף נרחב בצפון הארץ וביצעו לאורך תקופה שורת עבירות זיוף, מרמה, סחיטה באיומים והלבנת הון.

החקירה החלה במחלק ההונאה של מחוז צפון ובהמשך הועברה ללהב 433 יאל"כ ומנוהלת בשת"פ עם פקיד שומה חקירות חיפה ומשרד מיסוי מקרקעין נצרת ברשות המסים ובליווי פרקליטות מחוז צפון (פלילי ואזרחי).

ממצאי החקירה הסמויה ביססו חשד לכך שבשנים האחרונות פועלת חבורה של מעורבים ובהם מספר עו"ד, מרביתם מאזור הצפון, תוך שהם מנהלים מנגנון שיטתי של זיוף מסמכים, זאת על מנת להשתלט על אדמות שלא כדין. על פי החשד, למעלה מעשרים חלקות קרקע, מרביתן חקלאיות, נגזלו במרמה וללא ידיעתם מבעליהן ובוצעו בהן פעולות שונות מול הרשויות, בין אם רישומי "הערות אזהרה" ובין אם העברת בעלות של ממש. בחלק מהמקרים, על פי החשד, נמכרו האדמות הגנובות לרוכשים תמימים באמצעות הליך שיטתי של זיוף ומרמה כלפי הרשויות, כלפי הרוכשים וכלפי בעלי הקרקע. בחלק מהמקרים הוגשו תלונות או תביעות אזרחיות על ידי בעלי הקרקע ועל ידי רשויות העוסקות במקרקעין (טאבו, מיסוי מקרקעין).

הלילה, בתום החקירה הסמויה, ערכו שוטרי להב 433 יאל"כ וחוקרי רשות המסים פעילות בסיוע שוטרי מתפ"א, אגף המבצעים ושוטרי המחוז הצפוני במסגרתה עיכבו לחקירה למעלה משלושים חשודים וכן ערכו חיפושים בבתי חשודים ובמשרדיהם. בתום ביצוע המעצרים הבוקר הוסר צו איסור הפרסום הגורף שהוטל עד כה על הפרשה.

בהתאם להתפתחות החקירה יובאו חלק מהחשודים לדיון בהארכת מעצרם היום בשעה 15:00 בבימ"ש השלום בראשל"צ.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות