fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ח"כ ענבר בזק ממפלגת יש עתיד: "יש לנו את הכוח לשנות וזו זכותנו כתושבי הצפון"

נפגשנו עם ח"כ ענבר בזק ממפלגת יש עתיד, לריאיון מרתק לקראת הבחירות הקרובות, על מנת להכיר קצת יותר לעומק את האישה שעומדת מאחורי מהלכים רבים לקידום ופיתוח הצפון והגליל ולשמוע ממנה על היעדים אליהם היא מכוונת בכנסת הבאה ועל העשייה המרובה שהספיקה בכנסת ה-24 וממשיכה להתמיד בה גם בימים אלו.
ח"כ ענבר בזק ממפלגת יש עתיד ומשפחתה | צילום: אלבום משפחתי

מי את ח"כ ענבר בזק?

"נולדתי וגדלתי בקיבוץ דן שבאצבע הגליל, למדתי בבית הספר התיכון עינות ירדן בקיבוץ עמיר וכיום אני חיה עם בעלי זיו ושלושת ילדיי המקסימים ביישוב יובלים הנמצא בגליל התחתון. הצפון הוא לחלוטין חלק ממני, את רוב חיי ביליתי וממשיכה לבלות כאן ודואגת לעשות הכול על מנת שנוכל להמשיך וליהנות מהיתרונות הרבים של הצפון היפה והמתפתח שלנו.

את שירותי הצבאי עשיתי כמדריכת כושר צבאי בפלס"ר נח"ל. אני בעלת תואר ראשון בתקשורת ופסיכולוגיה ותואר שני בהצטיינות במנהל עסקים עם התמחות בשיווק. במהלך לימודי התואר הראשון יצאתי לשנת לימודים באוניברסיטת טקסס שבאוסטין, במסגרת חילופי סטודנטים. עד כניסתי לפוליטיקה, במשך שמונה שנים, עבדתי כמרצה בחוג לתקשורת באוניברסיטת חיפה, באותם שנים גם הקמתי חברת ייעוץ אסטרטגי לבעלי עסקים, חברות וארגונים בארץ."

ח"כ ענבר בזק ממפלגת יש עתיד ומשפחתה | צילום: אלבום משפחתי

מה הוביל אותך למפלגת יש עתיד?

"בהמשך לעבודתי עם בעלי עסקים וכעצמאית באותה תקופה, בשנת 2015 ייסדתי תנועה חברתית בשם 'עצמאים עושים שינוי' במטרה לאחד את העצמאים ובעלי העסקים כדי להביא לשינויי חקיקה שייצרו לבסוף רשת ביטחון סוציאלית לעצמאים ויפחיתו עבורם את הרגולציה. בעקבות כך הצטרפתי למפלגת יש עתיד בראשות יאיר לפיד, מפלגה אשר מיצגת יותר מכל מפלגה אחרת את מעמד הביניים בכלל ואת העצמאים ובעלי העסקים הקטנים בפרט. הצטרפתי למטה העצמאים של המפלגה, שם הייתי פעילה בגיבוש מצע המפלגה בתחום העצמאים והעסקים הקטנים ובהמשך קיבלתי גם את ניהול מטה משגב של המפלגה."

איך זה לרוץ לכנסת במקום לרוץ באליפות ישראל?

"אז כן, בצעירותי הייתי אלופת ישראל ואלופת המכביה לנוער בריצה, ייצגתי את ישראל גם באליפות העולם לנוער בבודפשט וכמו בספורט כך גם בפוליטיקה, צריך תמיד להמשיך לרוץ ולא לוותר עד שמגיעים אל כל השאיפות והיעדים. בחרתי בפוליטיקה כדי להוביל לשינוי אמיתי, הפריפריה והמגזר העסקי חייבים ייצוג ראוי בכנסת ובשביל זה צריך מישהי שבאמת תפעל למען כך.
מדי יום אני משתדלת להגיע ליישובים וערים בצפון כדי לשמוע ולהקשיב לתושבים, הוותיקים והצעירים במטרה לפתור את הבעיות השונות שעולות במפגשים שלנו יחד. כנציגת הגליל בכנסת, אני רואה בתפקידי חלק עיקרי וחשוב בהקשבה לקולות והצרכים של תושבי הצפון. את כל אותם קולות אני מביאה איתי אל מקבלי ההחלטות ואין שום דבר שיעצור אותי מלפעול בנחישות לקידום זכויותיהם של תושבי הפריפריה ושיפור איכות החיים בצפון לכל הקהלים והמגזרים."

ח"כ ענבר בזק ממפלגת יש עתיד ומשפחתה | צילום: אלבום משפחתי

האם לדעתך נגיע לפתרון בנוגע לרפואת חירום בגליל?

"כמו שציינתי בוועדת הבריאות התקיימה בחודש מאי האחרון, את הנתונים כולם מכירים אך הבעיה היא שיש מי ששוכח שלצד אותם נתונים יש בני אדם. זו בעיה הקיימת כבר שנים בארץ ובממשלה מעלים אותה לדיון כל הזמן ועדיין לא נמצא פתרון אמיתי והנתונים ממשיכים לדבר בעד עצמם. יש לנו את הכוח לשנות וזו זכותנו כתושבי הצפון לקבל את אותם שירותים רפואיים שמקבלים כל אזרחי ישראל.

אנחנו בצפון חיים בפערים בלתי נסלחים, וכאשר זה נוגע בבריאות שלנו וברפואה דחופה הדברים אף נעשים כואבים וקשים יותר עבור תושבי הפריפריה. קשה לי לדבר על זה כי זה מציף בי את החוויות הלא פשוטות שעברתי עם משפחתי בגלל אותם הפערים, אבל אני רק רוצה לקוות ולצפות שבממשלה הבאה ובכנסת הבאה נצליח באמת להביא את הבשורה. כדי להביא לשינוי אמיתי חייבים להיות בכנסת נציגים אותנטיים של הצפון, כאלו שחיים ביום יום את האתגרים בתחום שירותי הבריאות, התשתיות, החינוך, התעסוקה ועוד. בכנסת ה 24 היינו 23 חברי כנסת תושבי הצפון, וכולי תקווה שבכנסת ה 25 מספר זה יגדל. זו המשימה שלנו לשתף פעולה, חברי כנסת "צפוניים" מכל הסיעות, כדי להביא תקציבים ותוכניות לפיתוח הצפון. אני מאמינה בשיתופי פעולה, ויודעת שרק בעבודה משותפת נצליח לעשות את זה."

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות